Uudet voimasuhteet näköhavaintojen perusteella.

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Tähän asti nähtyjen uusien autojen valossa on aika analysoida mitkä tallit tippuvat kyydistä ja mitkä taasen nostavat osakkeitaan.

-BAR tippuu ainakin Mclarenin vauhdista, sen näkee jo kaukaa.

-Toyota vajoaa syvyyteen(entistä enemmän), ei hoikennettuja ponttooneita, ei menestystä.

-Upea Sauber nousee haastamaan tosissaan BARin ja Renoon(joka ikävä kyllä polkee hieman paikallaan).

-Vielä on uusi Williams ja tietty Ferrari esittelemättä, jäämme osottelemaan innolla.

-Melbournessa näillä näkymin kuitenkin nopein on Mclaren, riippuen tietysti hieman minkälaisen tykin Williams esittelee.

-Toiseksi nopeimman titteli on tiukka vääntö Ferrarin ja Sauberin kesken. Pienellä Renu/BAR -varauksella. (Siis Melbournessa)

edit: upea...
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Pidän mittausmenetelmää siinä määrin epäluotettavana, että ehdotan toikin siirtämistä toiseen osastoon.:eek:
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Jos tämä toikki on...

...tosissaan tehty, niin ei muuta monoa!

...tehty huumorilla, niin ei muuta monoa!

:D
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Tyypillinen Newey linja... Pieni on kaunista. Koskas toi zydeemi on toiminut? Vastaus on: ei koskaan. Newey on saanut aikaiseksi nopeitakin rattaita, mutta ei näillä "pieni/ahdas on kaunista" suunnitteluilla. Eiköhän kaukoidän kiertueen jälkeen aloiteta uuden auton suunnittelu, joka saadaan radalle heinäkuun lopulla, äärettömän media hössötyksen kanssa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Rami sanoi:
Tyypillinen Newey linja... Pieni on kaunista. Koskas toi zydeemi on toiminut? Vastaus on: ei koskaan. Newey on saanut aikaiseksi nopeitakin rattaita, mutta ei näillä "pieni/ahdas on kaunista" suunnitteluilla. Eiköhän kaukoidän kiertueen jälkeen aloiteta uuden auton suunnittelu, joka saadaan radalle heinäkuun lopulla, äärettömän media hössötyksen kanssa.
Toimihan se jo viime kauden lopussa! MP4-19B oli nopea ja tämä auto on siitä parannettu versio. Eli toivon mukaan auto, jolla ajetaan voitosta joka radalla.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Renault: auttamatta susi ja yhtä ruma. Muka näppäriä ratkaisuja joilla ei ole todellisuuden kanssa tekemistä häivääkään. Moottorikin säälittävä nuhapumppu.

McLaren: kaikkien aikojen nopein F1 auto. Aerodynamiikka viimosen päälle hiottu. Katteet valitettavasti piilottavat auton heikoimman lenkin joka estää voittamisen.

Sauber: uusi uljas auto siivittää Sauberin kuudenteen sijaan, jälleen kerran. Auto näyttää hyvältä mutta kuskilla paskat housussa.

Toyota: junnaa paikallaan. Auto on kuin vuodelta 1999. Auttamatta liian hidas. No ainakin Toyota keksi uuden tavan tuhlata rahaa: yliarvostetut tuloskunnottomat kuljettajat.

BAR: voittotili aukeaa, sen näkee päältä. Todellinen asiantuntija huomaa viime vuoden Ferrarin piirteitä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Taitaa olla tämmöisten listausten tekeminen enemmän omista mielipiteistä / toiveista kiinni, kuin mistään faktoista.
Testeissä kun tallit keskittyvät nyt enemmänkin uusien rengas ja moottorisääntöjen testaamiseen niin on jokseenkin vaikea / mahdoton sanoa mitään tallien voimasuhteista.. Jos se nyt ikinä ennenkään on onnistunut pelkkien off-seasontestien perusteella.

Keskustellaan sitten tästä aiheesta uudemman kerran parin ensimmäisen GP:n jälkeen :p
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
McLaren tulee edistymään ensi kaudesta!

Samoin BAR! Kuten myös Toyota! Renault ottaa takapakkia!

Kuten myös Williams. Williamsilla on palikat pahiten sekaisin. Pääsuunnittelija loukkaantui syksyllä liikenneonnettomuudessa ja auton suunnittelua johti hetken muut tahot. Organisaatio sekaisin.

Renaultin menestys saattaa alkaa ensi vuonna kun siirrytään V8 koneisiin!

Siirtäkää tää F1-vapaaseen!

J. Heldenview! "Todellinen asiantuntija":doubtful: :D. Just joo!
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Jep jep! Tässä toikissa kaikki ovat asiantuntijoita, maaliskuuhun asti :thumbup:
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
J.Heldenview sanoi:
Todellisena asiantuntijana...
Tarvitseeko mun J. nyt seurata koko kautta ollenkaan, kun sää jo kerran tiedät mitä siinä käy? :eek: seuraavaksi voisit listata kaikkien kisojen voittajat, kun ne kuitenkin tiedät.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Giffen:[ sanoi:
Tarvitseeko mun J. nyt seurata koko kautta ollenkaan, kun sää jo kerran tiedät mitä siinä käy? :eek: seuraavaksi voisit listata kaikkien kisojen voittajat, kun ne kuitenkin tiedät.
Kaikki eivät voi olla yhtä hyviä asiantuntijoita. Mutta TOSI asiantuntija huomaa että kaksoisköli on päivän sana. Sen ansiosta mclarenilla on paras venturi, ja eniten luontaista forcea keulassa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Joo kyllä McLaren tulee selkeästi ulkonäön perusteella nousemaan kärkitalliksi!

Näistä nyt esitellyista ulkonäön perusteella voisi sanoa, että BAR pysyy omalla tasollaan, toki tippuu McLarenin taakse mutta muuten palkintosijoituksia tulee mutta voittoihin tuskin yltää!

Toyota ja Renault tippuvat alaspäin, ei noilla vanhoilla jutuilla enää pääse mihinkään!

Sauber nousee sitten Renaultin paikalla BARin kovimmaksi haastajaksi noin niinku ulkonäöllisesti!

Tosin sitten kun mietitään ketkä ovat missäkin kuskeina, niin valitettavasti Sauber ei tule pärjäämään Renaultille koska kuljettajat ovat liian surkeita verrattuna Fisicoon ja Alonsoon! Tästä syystä myös Trullin ohjastama Toyota saattaa hätyytellä Saubereita joissakin kisoissa!


:tongue:
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Entäs toi sitten




Kumma on jos noita härpäkkeitä ei kohta ruveta kieltämään.
 
Viimeksi muokattu:

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
Spam sanoi:
Kumma on jos noita härpäkkeitä ei kohta ruveta kieltämään.
Siinä on FIATin ja tuon hevosen leima, joten sitä ei tulla kieltämään. Kieltämättä on ruman näköinen. :yuck:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Spam sanoi:
Kumma on jos noita härpäkkeitä ei kohta ruveta kieltämään.
Se tullaan kieltämään tasan sitten kun joku muukin talli rupeaa käyttämään sitä onnistuneesti.
Eihän ferraria päde formuloiden säännöt.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Joo mutta meinaan vaan sitä, että tallit ei varmaan olis noita härpäkkeitä edes keksineet, jos sääntöjä ei olis muutettu. Nyt insinörtit rupes varmaan pitää kunnon aivoriihiä, jossa kaikista hulluimmatkin ideat ehdotetaan ja seulotaan, jotta menetetty downforce saataisiin takaisin. Uusilta säännöiltä menee vähän niinku pohja, kun autot kulkee yhtä kovaa kuitenkin. No toki jäätiin vuodeksi kierrosajan kehittymisessä paikoilleen. Tietysti rengassääntö hidastaa kyllä varmaan aika paljon ainakin kisanopeutta.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Uudet autot kauneusjärjestyksessä

1. McLaren MP4-20:


2. Sauber C24:


3. Ferrari F2004M:


4. Renault R25:


5. BAR 007:


6. Toyota TF105:


Noista McLaren on ylivoimaisesti kaunein, tyylikkäin ja sulavalinjaisin, muut ei yllä lähellekkään samaan kastiin! Muissa on liikaa härpäkesiipiä ja muuta sälää! Sitten kun vertaa takasiipiä, niin muilla on tuo perinteinen suoramalli, joka ei kovin kaksiselle näytä! McLarenin takasiivessä on kuitenkin tyyliä jakaa muillekkin! ;)

Sauberin etusiipi on Toyota tyyliin hieman turhan suoraviivainen, vanhanaikaisen näköinen mutta ponttoonit ovat Sauberissa kuitenkin todella tyylikkäät, lähes McLarenin tyyliin! Ferrarin edellä lähinnä siksi että Ferrarin extra-etusiipi on aivan hirveen näköinen ja kuitenkin Ferrari näyttää siltä että siinä on noita härpäkkeitä turhan paljon!

Ferrari kuitenkin on perusolemukseltaan Renaultia ja BARia hieman edellä!

BARin ja Renaultin kohdalla on vaikea tehdä päätöstä kumpi niistä nyt on kauniimpi? Siis keulahan molemmissa on aivan hirveen näköinen, jopa Toyota on keulaltaan hieman edellä! Kokonaisuudessaan kuitenkin Renault on hieman BARia edellä lähinnä suht tyylikkään etusiiven ja hieman "kompaktimman" näköisen perän ansiosta! BARin etusiipi on taas ehkä Ferrarin lisähärpäkkeen jälkeen kaikista siivista rumin! Tuollainen lusikkamalli pitäisi kieltää Ferrain lisäsiipivehkeen ohella välittömästi!

BAR ja Toyota pitävät häntäpäätä, joista Toyota näyttää niin vanhanaikaiselta kuin nyt nykyään voi näyttää! Toyotan ponttoonit näyttävät hieman samanlaisilta kuin pari vuotta vanhan Williamsin, eli suht matalilta mutta vanhanaikaisilta!

Odotellaan innolla uusia haastajia, pystyykö Williams tekemään sellaisen auton joka näyttää hyvältä? Ja miten sitten nämä sarjan ruputallit vähäisine varoineen?

Ja uutuudethan eivät siihen lopu, mikä on Ferrarin vastaisku tulevalla F2005 mallilla?

:)

Ps. pirun vaikee löytää sellaisia kuvia mistä kaikista näkyis muodot ja linjat hyvin, prkl :frown:
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
On kyllä erittäin, ERITTÄIN outoa ettei Mclaren enää käytä ponttonien sivuilla olevia pikkuhärpäke-siipiä, jotka tulivat juuri cocacolavyötaröiden aikakaudella F2002:sta lähtien. Nythän voimme huomata että kaikilla muilla nämä härpäkkeet löytyvät. Onko autossa todella niin hyvä luontainen downforce, ettei niitä tarvita, vai tulevatko vain high downforceradoille?
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Suurinosa noista autoista näytti siltä kuin olisivat vääntäneet paskaa kesämökin ulkohuussissa ja jääneet siihen asentoon. Kaunista? Ei todellakaan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mity sanoi:
Suurinosa noista autoista näytti siltä kuin olisivat vääntäneet paskaa kesämökin ulkohuussissa ja jääneet siihen asentoon. Kaunista? Ei todellakaan.
Samaa mieltä oikeastaan kaikkien muiden kohdalla paitsi McLarenin! :thumbup:
 
Ylös