Vaikuttaa lähinnä muutosvastarinnalta joidenkin seuraajien kanta.
Omasta mielestäni ehdotus vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tuolla säännöllä katsojat tietävät, että nyt kuskilla on nopeammat renkaat, eli nyt pitäisi nostaa asemiaan. Jännitys onkin, kykeneekö kuski hyödyntämään rengasetunsa ja pystyykö jokin talli hyödyntämään pehmeämpää rengasseosta pitempään kuin muut.
Esim. McLaren on yleensä ollut rengasta säästävä auto. Eri asia onkin, onko se sitä enää Alonson ajotyylillä. Toisaalta pakko käyttää kovaakin seosta tekisi vastaavasti sellaiselle tallille potentiaalisesti hallaa. Riippuen seoksien kestävyydestä molempien seosten käyttöpakko saattaa jopa estää mahdollisuuden ajaa yhdellä pysähdyksellä (mikä on huono juttu). Toisaalta sillä luodaan uusi taktiikkaelementti, joka ainakin minun mielestäni lisää mielenkiintoa (joskin myös toisinaan uuvuttavaakin ennakkospekulointia).
Jos sääntö toteutuu toivon, että aika-ajon lopun ajaminen kisabensoilla ja -renkailla vaipuu samalla unholaan. Kun kerran taktikoidaan, niin annetaan talleille mahdollisuus taktikoida sitten kunnolla.
Perimmäinen syy on tietenkin se, että Bridgestone nousisi puheenaiheeksi ensi kaudesta eteenpäinkin muissakin yhteyksissä kuin silloin, kun jokin on mennyt pieleen (rengasrikot, huono setti jne.).