Yhden rengasvalmistajan käyttö on mielestäni yksi parhaista FIA:n päätöksistä pitkään aikaan. Aikaisemmin renkaita kun tehtiin niin paljon kisakohtaisesti, että niiden testaaminen vei 80% (tai jotain sellaista) koko kauden testiajoista. Suuri testausmäärä tiputti köyhemmät tallit pois pelistä.
Kova kilpailu renkailla teki niistä myös huonompia laadun vaihtelun suhteen ja myös turvallisuusasiat heikkenivät.
Nyt kun renkaita ei ole montaa tyyppiä ja testaus perjantaina edullista, on heikommillakin talleilla mahdollisuus saada renkaista paljon irti.
Tuohon renkaiden merkkaamiseen - onkohan talleilta kielletty merkkien poisto? Aika nopeasti sen tälpän hioo johonkin ovenkarmiin ja siten huijataan vastustajaa. Jos täplät pysyvät ne varmaan näkee renkaanvaihdon yhteydessä, vauhdissa täplää voi olla hankala erottaa.