Dominic sanoi:
Mm, sulla tuntuu olevan paljon kokemusta Inteleistä kun aina olet vain AMD:n omistanut?
Oma 1,333 GHz TB vetää pääsääntöisesti yli 60c:n lämpötiloja vaikka olen neljää eri tuulitenvaihtoehtoa kokeillut. Lopulta luovuin ja jätin tuon joka on nopein ja samalla meluisin. Siskon 1,2 GHz Duron oli alusta alkaen rikki, valitettavasti tuo vika huomattiin liian myöhään ja takuu oli jo mennyt umpeen.
Ja kukaanhan ei ole koskaan kuullut coren murtumisista AMD-nimen yhteydessä...
Ja muistaakseni serveripuolella on vakaus paaaaljon tärkeämpää kuin a) nopeus tai b) edes hinta. Enkä sanonut etteikö AMD:lla olisi ratkaisua myös palvelinpuolelle, toki on. Sanoinkin että Intel on siellä niskan päällä reilusti, enkä usko että tuohon merkittävää muutosta on tulossa lähiaikoina.
En minä sano että AMD olisi huono ratkaisu. Pirun hyvähän se on, mutta siinä ON ne pienet ongelmansa, jotka voi seurata AMD-oston yhteydessä. Inteliä hankittaessa tuos riski on pienempi, ja hyvin luultavasti säästyy harmailta hiuksilta.
Nimim, omistanut lukuisia sekä AMD- että Intel-kokoonpanoja, ja ostaa seuraavaksi Intelin.
Thunderbirdit tuppasivat olemaan kyllä erittäin lämpöisiä. 1,4GHz taisi olla se "kuumin" prossu minkä AMD on koskaan pukannut ulos.
Itselläni oli todella järeä tuuletin joka melusi kuin formula1:n moottori, mutta lämmöt pysyivät ylhäällä.
Oma Athlon XP 2800+ (Barton) pysyy hyvin kevyellä jäähyllä alle 60:ssä asteessa ja kuitenkin olen kellottanut tätä kuitenkin aikapaljon.
Itse olen saanut yhden AMD:n prossun rikki, mutta en usko, että Intelkään olisi kestänyt putoamista asfaltille (älä kysy
). Saa olla aikamoinen poropeukalo tai yrittää jotain todella omituista, että prossun saa rikki asennuksen yhteydessä.
Palvelinpuolella myynnillisesti Intel on niskanpäällä, mutta hinta/laatu/teho-suhteessa AMD tuppaa olemaan Selvästi parempi vaihtoehto. Vakaudessa ei ole niinkään eroja. Tietysti jos tilataan isot määrät koneita (ja prosessoreita tätä kautta), niin Intel varmaan pystyy toimittamaan paremmin paremman tuotantokapasiteettinsa ansiosta.
Itselläni on kokemusta todellakin monesta AMD:n kokoonpanosta. Thunderbird kävi kuumana, mutta muuten ovat toimineet kuin junanvessat, eikä nuo ole vaatineet yhtään enempää toimenpiteitä mitä Intelin vastaavat vaatisivat.
Toisekseen vaikka jostain syystä olisi ollut jostain merkistä ennen huonoja kokemuksia, niin tuon ei pitäisi liiemmälti merkitä mitään. Kiintolevyt taikka prosessorit eivät tietääkseni toimi aiempien mallien maineella ja aiemmilla kokemuksilla
. Itseäni ei hirvittänyt ostaa 180GXP kovoja (2kpl) vaikka edelliset kaksi IBM:n 120GXP:tä oli tusahtaneet melko nopsaan ja 75GXP mallisto oli surkea luotettavuudeltaan. Tiesin kuitenkin, ettei 180GXP-malleissa ollut edeltäjien ongelmia.
Enpä ole kuullut, että esim. Semproneilla, Athlon XP (Barton), A64 tai A64 FX prossujen suhteen olisi ollut juurikaan ongelmia. Intel P4 Prescott:sta tulee kyllä mieleen tuo Thunderbird
Edit:
On minulla tietysti ollut 286 ja P133 prossuilla varustetut koneet vuosina nakki ja kivi. Joitain Pentium2 koneita pääsi myös testailemaan (sigun linkistä löytyy myyntilista jossa on noiden koneiden jäänteitä
)