Uutta konetta...

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Asko S. sanoi:
Joo, kyllä tuolla pitäis pärjätä. Intelistä myös itsellä on parempi kuva kuin AMD:stä, vaikka itse kesällä ostinkin AMD:n, jossa hinta/teho -suhde on lyömätön. Varmasti saat tuolla hyvän paketin. Itse panostin koneessani enemmän ulkoisiin ominaisuuksiin: näyttöön, koteloon, kauittimiin, näppäimistöön, hiireen ja rattiin. Eipä ole tarvinut hetkeäkään katua. Eli tuota miellyttävemmän paketin saat vain noita parantamalla, tehoa tuossa paketissa riittää vallan mainiosti. Ja sitten tosiaan vuoden-kahden päästä voi sitä muistia lisätä, eikä varmaan enää maksa puoli gigaa enää mitään.
:D No noita kajareita etc. en ole ostamassa lain, kun ne on jo valmiina - tyhmäähän se ois ostaa toimivan 19 tuumasen tilalle toinen.... Taikka juuri (2vko) sitten ostetun näppiksen tilalle uus...

Maanantaina menen ostamaan konetta, katotaan sitten päädynkö tuohon Inteliin vai :amd: :n... jännityksellä odotamme... Päätös tapahtunee vasta kaupassa, kun juttelen myyjän kanssa, kiinnostaa kanssa erot Emoissa, riippuen kumman ostan ...
Ett silleen!!!!!!!!

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
jaska sanoi:
:D No noita kajareita etc. en ole ostamassa lain, kun ne on jo valmiina - tyhmäähän se ois ostaa toimivan 19 tuumasen tilalle toinen.... Taikka juuri (2vko) sitten ostetun näppiksen tilalle uus...

Maanantaina menen ostamaan konetta, katotaan sitten päädynkö tuohon Inteliin vai :amd: :n... jännityksellä odotamme... Päätös tapahtunee vasta kaupassa, kun juttelen myyjän kanssa, kiinnostaa kanssa erot Emoissa, riippuen kumman ostan ...
Ett silleen!!!!!!!!
Suosittelisin, että hieman viivyttäisit projektiasi. Kannattaa kysyä tuolta Muropaketista vinkkejä; varmasti saat asiantuntevampaa ohjausta kuin täältä taikka chateista :].

Siellä tosin tuli vastaan 1000€:n konepaketti-keskustelu, eikä yhtäkään Intel-vaihtoehtoa tarjottu :)

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
jaska sanoi:
Melkosen mahotonta, kun tuo kone on pashana :nope:
Ett silleen!!!!!!!!
No äkkiä luomaan feminiininen nimimerkki Muropakettiin ja kysymään vinkkiä 1000€:n konepaketiksi ;)

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Rusina sanoi:
Suosittelisin, että hieman viivyttäisit projektiasi. Kannattaa kysyä tuolta Muropaketista vinkkejä; varmasti saat asiantuntevampaa ohjausta kuin täältä taikka chateista :].

Siellä tosin tuli vastaan 1000€:n konepaketti-keskustelu, eikä yhtäkään Intel-vaihtoehtoa tarjottu :)
:D ...muropaketti... :D

Observer

Well-known member
Pelkääkö Rusina että Ferrarilla alkaa menemään alamäkeen kun niin kova huoli on jaskan tietokonevalinnasta? :p

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Observer sanoi:
Pelkääkö Rusina että Ferrarilla alkaa menemään alamäkeen kun niin kova huoli on jaskan tietokonevalinnasta? :p
En halua noinkaan mukavan ihmisen tekevän virhevalintoja rahojensa suhteen :p?

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Rusina sanoi:
En halua noinkaan mukavan ihmisen tekevän virhevalintoja rahojensa suhteen :p?
Äläs nyt. Senhän saa halvemmalla, kun maksaa enemmän. Puhumattakaan nyt PR:stä ;)

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Observer sanoi:
Kuinka niin virhevalinta?
P4 tuppaa toistaiseksi häviämään hinta/teho/laatu-suhteessa AMD:lle.

Itse kannattaisin tuon minun konepaketin ostamista. Muuten on teholuokaltaan vähintään samaa luokkaa kuin tuo ehdotettu Intel-kokoonpano, mutta prossuna toimii AMD Athlon64 3200+, joka on jo tehoiltansa(kin) eri luokan prossu kuin P4 3,0GHz. AMD AthlonXP 3200+ olisi P4 3,0GHz:n suora kilpailija (tosin tuo XP 3200+ ei ole hinta/teho-suhteeltaan paras vaihtoehto).

Paketti on kyllä yhdestä liikkeestä kasattu

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Sam sanoi:
Äläs nyt. Senhän saa halvemmalla, kun maksaa enemmän. Puhumattakaan nyt PR:stä ;)
Löysit sentään tiesi vielä tietokonetoikkiin vittuilemaan mulle, vai olikos tuossa kommentissa jotain otsikkoon liittyvää kommenttia
:rolleyes:

Onneksi olet löytänyt elämääsi sentään jotain sisältöä :thumbup:
Ett silleen!!!!!!!!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Rusina sanoi:
P4 tuppaa toistaiseksi häviämään hinta/teho/laatu-suhteessa AMD:lle.

Itse kannattaisin tuon minun konepaketin ostamista. Muuten on teholuokaltaan vähintään samaa luokkaa kuin tuo ehdotettu Intel-kokoonpano, mutta prossuna toimii AMD Athlon64 3200+, joka on jo tehoiltansa(kin) eri luokan prossu kuin P4 3,0GHz. AMD AthlonXP 3200+ olisi P4 3,0GHz:n suora kilpailija (tosin tuo XP 3200+ ei ole hinta/teho-suhteeltaan paras vaihtoehto).

Paketti on kyllä yhdestä liikkeestä kasattu
Noihin AMD Athlon 64:n en vielä koske - käsittääkseni vielä on hyvän hintasia... As said, lopullisen valinnan teen huomenna liikkeessä, se on tuo edellisen sivun puolessavälissä tullut kone, joko tuolla Intelin 3ghz:llä, tai sitten 3200+ AMD:lla...

Joten ois kiva kuulla tuosta sun kommentista, että hinta-teho-suhteeltaan tuo 3200 ei ois kauhean hyvä..... Vois myös lisätä kyssärin, että eroaako 3200+ juurikaan 3000 + :Sta...

Tosin kuten jo todettu, ne tehon viimeset prosentit ei ole tärkeimpiä - enemmänkin arvostan luotettavuutta :ahem:
Ett silleen!!!!!!!!1

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Vakavimmin vielä tuosta luotettavuudesta. Mikäli pysyttelee tunnetuissa merkeissä, niin aika huonoa tuuria saa olla, mikäli kone hajoaa hetkessä. Sen mitä minulla on kokemuksia viallisista prossuista, niin intel johtaa amd:tä 3-1 (siis inteliä hajonnut enemmän ;) )ja amd:stä on enemmän kokemuksia. Noista ainakin yksi penan posahtaminen johtui huonosta ja pölyisestä tuulettimesta sekä ahtaasta komerosta, missä konetta oli säilötty.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Joo mä kanssa veikkaan, että tää mun ongelma johtuu siitä, että en ole jaksanut koneen sisältä putsailla ja noi tuulettimet on
mennyt pölystä umpeen :nope:

Sitä vois melkein todeta, että tyhmästä ja laiskasta päästä kärsii lompakko :nope:
Ett silleen!!!!!!!!!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Sam sanoi:
Makuasia. minä olen pärjännyt pari vuotta ilman korppuja oikein hyvin. Muutenkin viimeisinä vuosina (2-5 taaksepäin) on ollut luvattoman paljon ongelmia sekä uusien korppujen että uusien asemien kanssa. Muutenkin USB-muistien hinnat ovat jo kohtalaisen alhaiset käytön helppouteen sekä kapasiteettiin nähden. Ei nykyään korpulle paljoa mahdu ja rupeaa olemaan jopa enemmän koneita mihin korput eivät käy kuin koneita mihin USB-muisti ei käy. Tottahan se on eri asia, mikäli on joskus suuressa viisaudessaan kerännyt paljon elintärkeää tietoa pelkästään korppujen varaan.
jeps.. näinhän se on että korput alkaa olemaan vanhentunut väline, mutta kuten Dominic totesi, niitäkin valitettavasti tarvitsee vielä nykyäänkin, jossei muualla niin opiskelussa. Itsekin olen tällähetkellä kurssilla, jossa etätehtävät täytyy palauttaa vain ja ainoastaan disketillä. Noh.. ymmärtäähän sen sikäli, että tiedostot ovat pieniä ja usb-muistia olis aika ilkee mennä palauttamaan opettajalle.

Eikä sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu (esim. kaverilla kaatuu kone, joka on niin vanha tai biosissa on asetettu siten ettei sitä voi buutata cd:ltä, niin silloin voi tulla levyke tarpeeseen), joten se korppuasema lienee suhteellisen pieni investointi kuitenkin. Eikai siitä haittaakaan ole? :)

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Jacques sanoi:
jeps.. näinhän se on että korput alkaa olemaan vanhentunut väline, mutta kuten Dominic totesi, niitäkin valitettavasti tarvitsee vielä nykyäänkin, jossei muualla niin opiskelussa. Itsekin olen tällähetkellä kurssilla, jossa etätehtävät täytyy palauttaa vain ja ainoastaan disketillä. Noh.. ymmärtäähän sen sikäli, että tiedostot ovat pieniä ja usb-muistia olis aika ilkee mennä palauttamaan opettajalle.

Eikä sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu (esim. kaverilla kaatuu kone, joka on niin vanha tai biosissa on asetettu siten ettei sitä voi buutata cd:ltä, niin silloin voi tulla levyke tarpeeseen), joten se korppuasema lienee suhteellisen pieni investointi kuitenkin. Eikai siitä haittaakaan ole? :)
Uusiin koneisiin on kyllä lähes pakko hankkia korppuasema, koska nykyään myytävät koneet on varustettu Serial-ata kiintolevyillä, joita esim WinXP ei tue suoraan, eikä siis suostu asentumaan Sata-levylle ilman korpulta ladattavaa Sata-ajuria. Sen lisäksi korppuasema on hyvä olla olemassa jos joskus haluaa päivittää biosia uudempaan versioon. Ja muutenkin varmuuden varalta, asemahan on itsessään lähes ilmainen (10-13 e) ja silloin kun sitä ei tarvitse, sen voi kytkeä pois päältä biosista, niin säästyy siltä ärsyttävältä hakuääneltä esim Windowsin käynnistyessä.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Pari korjausta: BIOS:sta voi valita millä haluaa käynnistää, joten ongelmatilanteessa ei korppua siltikään tarvita. Toki vielä on käytösä niinkin vanhoja koneita, joissa ainoat vaihtoehdot ovat A ja C asemat, mutta tällaisen takia en itse uuteen koneeseen korppuasemaa ostaisi. BIOS:n saa (ainakin minä saan omassa koneessani) päivitettyä kätevästi verkon kautta. Tuo päivityspalvelu toimii ainakin epoxilla, abitilla ja asuksella :)

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
jaska sanoi:
Noihin AMD Athlon 64:n en vielä koske - käsittääkseni vielä on hyvän hintasia... As said, lopullisen valinnan teen huomenna liikkeessä, se on tuo edellisen sivun puolessavälissä tullut kone, joko tuolla Intelin 3ghz:llä, tai sitten 3200+ AMD:lla...

Joten ois kiva kuulla tuosta sun kommentista, että hinta-teho-suhteeltaan tuo 3200 ei ois kauhean hyvä..... Vois myös lisätä kyssärin, että eroaako 3200+ juurikaan 3000 + :Sta...

Tosin kuten jo todettu, ne tehon viimeset prosentit ei ole tärkeimpiä - enemmänkin arvostan luotettavuutta :ahem:
Ett silleen!!!!!!!!1
Katsos AthlonXP 3200+ vastaa tehoiltaan pitkälle P4 3,0GHz:tä. On kyllä hieman tehokkaampi, mutta hinnakkaampi. Eli jos nämä vaihtoehdot ovat ainoat maailmassa, niin voin sanoa ettei kumpikaan olisi virhevalinta..aika tasavahvoja. Jokaisessa mallistossa se ns. lippulaiva omaa pienen hintalisänsä. XP 3200+ on tuon XP sarjan lippulaiva, kuten P4 mallistossa nuo EE-mallit. Yleensä ne mallit Juuri lippulaivan alapuolella ovat niitä parhaita ostovaihtoehtoja.

AMD Athlon64 3200+ maksaa sen 20-30€ enemmän, mutta tuo alkaa olemaan jo eri luokan prossu tehoiltaan kuin nuo kaksi edellistä Vaikkei 64 bittistä softaa olekkaan juuri ulkona. Hieman kalliimpi->paljon enemmän tehoa.

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Sam sanoi:
Pari korjausta: BIOS:sta voi valita millä haluaa käynnistää, joten ongelmatilanteessa ei korppua siltikään tarvita. Toki vielä on käytösä niinkin vanhoja koneita, joissa ainoat vaihtoehdot ovat A ja C asemat, mutta tällaisen takia en itse uuteen koneeseen korppuasemaa ostaisi. BIOS:n saa (ainakin minä saan omassa koneessani) päivitettyä kätevästi verkon kautta. Tuo päivityspalvelu toimii ainakin epoxilla, abitilla ja asuksella :)
Tähän piti lisätä että omassa kohtuu uudessa Asuksen K8V SE Deluxe emossa on kyllä Windowsin alainen päivityslirpake, mutta silti joitain biosin päivityksiä ei voi kyseisellä päivitysohjelmalla tehdä, vaan joutuu tekeen sen boottaavan levykkeen, jossa on uusi versio biosista.

Eli ostakaa vaan se levykeasema, hinta ei ole paha, eikä siitä ainakaan haittaa tule olemaan.