Bobakki
@f1hog
Asiasta ihan yleisesti viime aikojen tapahtumiin liittymättä ensin... hieman hämmentävääkin jutustelua täällä nimittäin, ehkä eniten tuossa AMS:n kommentissa. Niin kauan kun autoilla ajetaan kilpaa 300 tuntikilometrin vauhdissa, on olemassa riski, että joku voi kuolla. Mitään autojen suojavoiman riittävyyttä tms ei voida taata niin pitkään kuin lajin luonne pysyy nykyisenlaisena. Asia on hyvinkin pitkälti niin, että tuo riski täytyy hyväksyä, vaikka sen minimoimiseen onkin toki pyrittävä. Vaan tähän minimointiin liittyen olen ainakin urarenkaiden lajiin tuomisen yhteydessä hieman ihmetellyt sitä, kuinka pitkälle turvallisuusajattelussa voidaan mennä ennen kuin se rupeaa vaikuttamaan liikaa itse lajiin. Vertauskuvallisesti, pitäisikö nyrkkeilijät suojata superlonilla tai jääkiekkokaukalon laidat pehmustaa? Entäs se jää, sekin on aika kovaa tavaraa kyllä...
FIA:n tekemää turvallisuustyötä nykyisellään en taasen lähtisi juuri kritisoimaan kun tuo puoli on mielestäni varsin taitavissa käsissä Sid Watkinsin johdolla. Onhan noita muutoksia esimerkiksi siipiin ja moottoritilavuuksiin väläytelty aika ajoin ihan viime aikoinakin. Lisääntyneet onnettomuudet ovat kieltämättä asia, jota ei kannata jättää huomioimatta, mutta lähinnä peräänkuuluttaisin sitä, että tutkittaisiin hieman tarkemmin ennen kuin lähdetään hutkimaan tai huutamaan muutoksien perään.. Vaan pmv on kieltämättä oikeassa siinä, että kaarrenopeuksien rajoittaminen voisi tulla tarpeeseen.
<small>[ 20-09-2003, 13:29: Message edited by: Bobakki ]</small>
FIA:n tekemää turvallisuustyötä nykyisellään en taasen lähtisi juuri kritisoimaan kun tuo puoli on mielestäni varsin taitavissa käsissä Sid Watkinsin johdolla. Onhan noita muutoksia esimerkiksi siipiin ja moottoritilavuuksiin väläytelty aika ajoin ihan viime aikoinakin. Lisääntyneet onnettomuudet ovat kieltämättä asia, jota ei kannata jättää huomioimatta, mutta lähinnä peräänkuuluttaisin sitä, että tutkittaisiin hieman tarkemmin ennen kuin lähdetään hutkimaan tai huutamaan muutoksien perään.. Vaan pmv on kieltämättä oikeassa siinä, että kaarrenopeuksien rajoittaminen voisi tulla tarpeeseen.
<small>[ 20-09-2003, 13:29: Message edited by: Bobakki ]</small>