Manuel Reuterin mukaan DTM sortui samoihin virheisiin, kuin ITC-aikakaudella eli autojen kalleuteen.
https://www.motorsport.com/dtm/news/same-mistakes-itc-1996-reuter/4798286/
Niinhän siinä kävi. Vanha DTM sortui myös liiallisiin laajenemispyrkimyksiin, eritoten Opelia ei olisi voinut vähempää kiinnostaa ajella alueilla (Brasilia, Japani) missä merkillä ei ollut myyntiverkostoa. TenTenthsin forumilta bongasin tämän varsin syväluotaavan pohdinnan mahdollisesta korvaavasta autoluokasta ennen hypoteettista täyssähköluokkaa, kun Class 1 tulee katoamaan.
https://tentenths.com/forum/showpost.php?p=3973772&postcount=1
Eli kaikissa vaihtoehdoissa on huonoja puolia. TCR ja GT3:n ongelmana olisi sarjan oman identiteetin katoaminen, molempi kun ajetaan eri puolella maailmaa kyllästymiseen asti. Tämän lisäksi molemmat ovat vahvasti BoPattuja, DTM:ssä taas voittaja on voittaja. GT3:ssa myös ABS:t ja luistonesto vievät näyttävyydestä osan pois.
GTE olisi kilpailullisesti paras vaihtoehto, mutta kustannukset ovat korkeat, eikä tällä hetkellä silläkään puolella ole kuin kaksi saksalaista automerkkiä.
Sitten taas bubbling under -vaihtoehtona Yhdysvalloista peräisin oleva TA2. Kustannukset tällä vaihtoehdolla olisivat edulliset, mutta autot eivät välttämättä olisi riittävän nopeita. Ja koska luokka on sen verran nakit ja muusit tason perustekniikkaa, autonvalmistajia tuskin kiinnostaisi ja saksalaiseksi premium-autoksi muotoiltu siluetti toisi mukanaan tiettyjä juridisia ongelmia.