Rata-aluehan on vielä kesken ja huhuja on liikkunut, että saadaanko sitä valmiiksi F1-viikonloppuun mennessä.
Nuo ensimmäiset lähdöt katsottuani petyin kyllä todella pahasti, sillä suurin osa rata-alueesta ei ole lainkaan niin kaunis, kuin olin antanut itseni ymmärtää ja rata on erittäin halvan näköinen verrattuna amerikkalaisiin katuratoihin. Varsinkin lähtö- ja varikkoalue on todella masentavan näköinen paikka.
Tuosta ylipitkästä betonirännistä on kyllä glamour ja prestiisi kaukana. Odotin kyllä tulevalta Maailman Grand Prix – isännältä hieman enemmän...
Ensimmäisessä kaarteessa näemmä ainakin kokeillaan SAFER-muurin kaltaista ratkaisua, jollaista olen omassa päässäni pyöritellyt useamman vuoden ajan. Siellä on betoniseinän eteen laitettu kasa renkaita ja sitten pieni väli ja toinen muuri. Tällä estetään ainakin Kovalaisen Barcelonan tilanne, jossa auto uppoaa rengasvalliin. Takana olevat renkaat kuitenkin pehmentävät iskua, kun seinä liikkuu hieman. Aivan kuten ovaaleilla käytettävä SAFER-muuri.
F3-kisassa nähtiin kivasti ohituksia, joten ainakin ohituspaikkoja on. Olisin kyllä itse laittanut hieman korkeamman betoniseinän ja ehdottomasti korkeammat verkkoaidat noille pitkille suorille, sillä renkaiden koskettaessa siitä ei kaunista jälkeä tule. Muutama aukinainen seinäkin huolestuttaa, mutta palataan asiaan, kun GPDA on tarkastanut radan ja se on täysin valmis.