Niin.. Jordanin ratistaRusina sanoi:McLaren julkistaisi Coulthardin jatkosopimuksen Australiassa
Muuten, Davidin moottorista loppui eilen vedet, ja moottori sanoi poks. Tais David juoda väärästä pillistä. :jaska:
Niin.. Jordanin ratistaRusina sanoi:McLaren julkistaisi Coulthardin jatkosopimuksen Australiassa
ei.. Cuutio Mäkkärin varsinaiseksi kuskiksi.. Räikkönen kertoo medialle neuvottelevansa Jordanin testikuskin pestistäbelated sanoi:Niin.. Jordanin ratista
Muuten, Davidin moottorista loppui eilen vedet, ja moottori sanoi poks. Tais David juoda väärästä pillistä. :jaska:
Juan tuntuu olevan kuitenkin sitä mieltä, että McLareneilta tulee kovastikkin vastusta kisoissa!F1-sähkeet 18.2.
Williamsin Juan Pablo Montoya rutisti keskiviikkona Valencian uuden epävirallisen rataennätyksen 1.09,105.
Aiempi kierrosennätys 1.09,161 oli Williamsin testikuljettaja Antonio Pizzonian nimissä tammikuun lopulta.
Montoya löysi ensi vuoden tallilleen McLarenille sentään kannustusta.
- Pitkissä vedoissa McLarenin ajat näyttivät hyviltä. Jos he saavat luotettavuuden kohdalleen, ei heidän tilanteensa ole huono, kolumbialainen tuumaili.
Samoilla linjoilla tuntuu olevan skotti, joka ei mielestäni tuon kommentin mukaan "tuskaile" kierrosaikoja? Mut ihan miten vaan!Kun koko kilpatalli on Valenciassa paikalla, McLaren harjoittelee täysillä Melbournen avauskilpailua varten. Niinpä on varmaa, että autoissa on nyt myös uusin evoluutio Mercedeksen FO110Q -moottorista, mutta vaikka Räikkönen ennusti sen toimivan moitteetta, ongelmat tuntuvat vain jatkuvan.
Coulthard tuskailee kierrosaikoja.
- Toisesta kierroksesta lähtien olemme nopeita. Kisasäädöissä pärjäämme kyllä Williamsin ja Renaultin kanssa, skotti ynnäilee.
Omituista tuossa vikaluettelossa on mielestäni tuo tieto kopan halkeamisesta ja sitä seuraavasta kone rikosta? Ei jotenkin tunnu uskottavalle, että moisesta tiedoitettaisiin jollekin toimittajan plantulle? Eikä asiasta kellään muulla tunnu olevan tietoa, kuin yhden uutisen verran!?:doubtful:F1-sähkeet 18.2.
Arvostettu saksalainen F1-toimittaja Michael Schmidt analysoi tuoreessa Auto, Motor und Sport -lehdessä McLarenin MP4-19 -auton ongelmat.
- Suurin ongelma ovat jatkuvasti poksahtelevat moottorit. Kampiakselin koppaan tulee halkeamia ja vettä valuu ulos.
- Uusi moderni hiilikuituvaihteisto ei toimi ja McLaren käyttää avauskilpailussa alumiiniversiota.
- Myös aerodynamiikkaan McLaren joutuu tekemään parannuksia. Etusiipi tuottaa liian vähän downforcea ja auton saa balanssiin vain, kun takasiivestä vähennetään downforce-voimaa.
- Iso ongelma on myös ensimmäinen nopea kierros. Auton kestää liian kauan saada renkaat sopivan lämpimiksi. Tämän takia McLaren aikoo muuttaa taka-akselin alustageometriaa.
Schmidtin mukaan sentään uudet jäykemmät rengasripustukset toimivat mallikkaasti.
TS/München
Ei Ferraria vaan HONDA!Misa1 sanoi:Noh, ensimmäisessä kisassahan nämä sitten selviää, onko niitä ongelmia vai ei? Jäädäänkö taas aika-ajoissa hitaampien jalkoihin ja sit pyristellään sieltä jollain typerällä taktiikalla kuuden parhaan joukkoon? Vai mennääkö heti alusta lähtien kovaa ja sit koneet poksahtaa muutama kierros ennen maalia? Sillon sanoisin että Mersu helvettiin ja tilalle Ferrarin myllyt!
McLarenista Ferrarin asiakastalli!?! :eek!:
Paitsi, että Badoer on testannut Imolassa F2003-GA:ta Schumin ajellessa F2004:lla Mugellossa.belated sanoi:Onpa taas hyvä veikkaus. Imolassahan uusi Ferrari on ollut noin sekunnin uutta Rellua hitaampi..
Pitäisiköhän puhua F2003GA-B:stä ? Varmaan jo sen verran paljon uusia osia tuohon vanhaan koslaan lisätty..Otto Hokkanen sanoi:Paitsi, että Badoer on testannut Imolassa F2003-GA:ta Schumin ajellessa F2004:lla Mugellossa.
Paitsi, että en ottanut mukaan F2003 tai Sauberin aikoja.. Schumi ajoi Imolassa aiemmin F2004 autolla. Muuten ei F2004 autoa oikeen ole pystynyt muitten autojen vauhtiin vertailemaan.. (siis viestini oli vastakommentti tohon rusinan ennustukseen testiaikojen perusteella. käytin viestini kirjoittamiseen vain paperilla olleita tietoja )Otto Hokkanen sanoi:Paitsi, että Badoer on testannut Imolassa F2003-GA:ta Schumin ajellessa F2004:lla Mugellossa.
Ja sitten voisi aloittaa puheet "Miksi Ferrari testaa laittomalla, viimekauden autolla??" (huom; ironiaa)Rusina sanoi:Pitäisiköhän puhua F2003GA-B:stä ? Varmaan jo sen verran paljon uusia osia tuohon vanhaan koslaan lisätty..
McLarenin MP4-19-auton vauhti alkaa vihdoinkin parantua F1-kauden lähestyessä. Kimi Räikkönen ajoi torstaina uuden epävirallisen kierrosennätyksen 1.08,995 Valencian radalla Espanjassa.
Aikaisempi ennätys ehti vanhentua vain päivän. Räikkösen ohella myös Jaguarin Mark Webber alitti Juan Pablo Montoyan keskiviikkoisen ajan.
Räikkönen ajoi päivän aikana 69 kierrosta. Tallitoveri David Coulthard kiersi radan 106 kertaa ja oli viidenneksi nopein.
(MTV3)
kuitenkin ajoi vanhalla takasiivellä. Webberkin repäisi...McLaren 4ever sanoi:Valencia testing day 3:
Pos Driver Car Time Laps
1 Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes) 1m08.998s 69
2 Mark Webber (Jaguar) 1m09.096s 127
3 Ralf Schumacher (Williams-BMW) 1m09.406s 76
4 Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) 1m09.436s 119
5 David Coulthard (McLaren-Mercedes) 1m09.493s 105
6 Takuma Sato (BAR-Honda) 1m09.615s 92
7 Jenson Button (BAR-Honda) 1m09.706 81
8 Ricardo Zonta (Toyota) 1m10.092s 119
9 Anthony Davidson (BAR-Honda) 1m10.292s 52
10 Cristiano da Matta (Toyota) 1m10.733s 56
11 Christian Klien (Jaguar) 1m11.323s 124
Joni15 sanoi:Juan Pablo Montoya's lap record of 1m09.103s, set yesterday, lasted less than 24 hours as Raikkonen did his lap during a morning low-fuel run, before embarking on a trouble-free long run.
:thumbup:
Onko sulla jotain tietoa tästä?Rusina sanoi:kuitenkin ajoi vanhalla takasiivellä. Webberkin repäisi...
Toki mutta ei minusta kannata heittää kirvestäkään kaivoon McLarenin suhteen niinkuin monet on parin viime viikon aikana kommenteista päätellen tehneet. Ja noista luotettavuusongelmista puheenollen niitä on ollut muillakin, ilmeisesti Williamsit on hyytyneet tänään useampaankin otteeseen: "Schumacher stopped twice on the track today, the first time with an unidentified fluid leak. This interrupted his planned long run, and the same thing happened to Montoya when he was halted by a sensor problem."AMS82 sanoi:Kannattaa kuitenkin pistää jäitä jattuun. Vaikka Kultaan ei aina ole luottamista ennusti hän tämän päivän happy hourin McLarenin osalta aivan nappiin:
[/B]
Observer sanoi:Toki mutta ei minusta kannata heittää kirvestäkään kaivoon McLarenin suhteen niinkuin monet on parin viime viikon aikana kommenteista päätellen tehneet. Ja noista luotettavuusongelmista puheenollen niitä on ollut muillakin, ilmeisesti Williamsit on hyytyneet tänään useampaankin otteeseen: "Schumacher stopped twice on the track today, the first time with an unidentified fluid leak. This interrupted his planned long run, and the same thing happened to Montoya when he was halted by a sensor problem."
Autosportin uutisoinnin perusteella Mäkin testi oli sujunut ilman ongelmia.