Valencian testi

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Ambomaan Mambo sanoi:
1 K. Raikkonen McLaren 1.08.995 69
Vieläkö epäillään laarenin vauhtia?
Sitä ainakin löytyy mutta löytykö luotettavuutta se nähtäneen vasta ausseissa :yuck:
Hei Jaguar kymmenyksen päässä.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Spam sanoi:
Hei Jaguar kymmenyksen päässä.
Ajoista on paha sanoa mitään, kun ei ole käytössä tietoa siitä missä vaiheessa kukin ajoi nopean kierroksensa. Kimin aika ei ole huono, jos se on tullut heti aamulla. Jos Jaguar on hakemalla hakenut nopeutta iltapäivällä, keli on saattanut olla erilainen.

Kuten sanottua, kun ei ole käytössä tietoa, tulosten tulkinta on arvailua.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Misa1:n kanssa samoilla linjoilla tuossa siipijutskassa. McLaren ajatti niin kauan autoa paremmalla 03-spec siivellä, että olettaisin asian olevan juuri niin päin, että takapäähän ei saada tarpeeksi pitoa uudella siivellä...
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
the flying finn sanoi:
juu, ei auta vaikka vauhtia piisaisi jos sillä vauhdilla ei päästä maaliin asti. Ei hyvältä näytä luotettavuuden kanssa. Sitäpaitsi jos noi oli nyt niitä happy hour -aikoja, niin eipä niissäkään ole hurraamista kun Jaguar on ihan kannoilla.
On se kumma kun eivät saa tekniikkaa kestämään, sekö on taas McLarenin akillleen kantapää tällä(kin) kaudella ?
Vielähän tässä on vähän aikaa loihtia jotain...tosin kun autot viedään kesäiseen Australiaan niin lämpötilatkin ovat varmaan eri luokassa ja se ei ainakaan auta tilannetta
:doubtful:
Enemmän Williamsilla on autoja hajonnut testeissä, eikä muutkaan ole mitenkään säväyttäneet. Kyllä mä uskon kaikkien saavan luotettavuuden tarvittavalle tasolle Australiaan. Kuka pystyy nopuden säilyttämään parhaiten, se nähdään sitten.

Muuten millähän logiikalla Ferrari valmistautuu Italiassa Australian kuumuuteen, jos siellä tänään satoi jälleen lunta ja auto seisoi tallissa? Scumi teki varmaan kypärätestejä.. :jaska:
 

oskari

Well-known member
Liittynyt
22.9.2000
Viestit
277
Muistaakseni kun MP18:sta esiteltiin, kehuskeltiin juurikin sitä että MAC pärjää 70% pienemmillä takasiivillä kun korin aerodynamiikka on niiIIiin loistava. MP19:n aerodynamiikka on kuitenkin aikalailla samanlainen (ainakin näin maallikon silmin) joten jos puheet siitä että MAC pärjää pienellä takasiivellä pitivät silloin paikansa, miksei pitäisi enää. Tosin on siitä MACin keularatkaisun hyvästä downforcestakin puhuttu, joten hankala sanoa kumpi hehkutus pitää paikkansa (vai pitääkö kumpikaan...).
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Ambomaan Mambo sanoi:
1 K. Raikkonen McLaren 1.08.995 69
Vieläkö epäillään laarenin vauhtia?
Sitä ainakin löytyy mutta löytykö luotettavuutta se nähtäneen vasta ausseissa :yuck:
Tyhjillä tankeilla ovat ajaneet hämätäkseen mediaa :D
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Jaa'a. On tuo McLarenin tilanne merkillinen. Suuri kysymysmerkki itseasiassa. Ei oikein tiedä mitä ajatella. Tietysti kierrosennätys on hyvä merkki, mutta kyllä tässä edelleen ollaan huolissaan. Toivottavasti Wurz ja De La Rosa saavat kuitenkin vielä hiottua autoa paremmaksi ja ennen kaikkea LUOTETTAVAKSI Australiaa varten. Maaliin on Kimin kuitenkin pakko päästä, jotta saadaan mahdollisimman paljon pisteitä. Keskeytyksiin ei nyky pistejärjestelmällä ole varaa!

Mestaruushaaveita en ole kyllä elätellyt enää Kimin kannalta hetkeen aikaan, mutta katsotaan nyt miten tuo lähtee menemään... Tottakai Kimiin ja hänen kykyihin luotan :thumbup:, mutta McLaren-Mercedes yhdistelmään en. :nope:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Ilmari sanoi:
Tyhjillä tankeilla ovat ajaneet hämätäkseen mediaa :D
Milläs bensalastilla muiden ajamat kierrosennätykset ovat sitten muka syntyneet? Takit ovat varmasti täytetty piripintaan, eikö? Ja alle on tottakai laitettu loppuun ajetut renkaatkin? Ja varmasti vielä kaiken lisäksi sadekelin renkaat ja sadekelin säädöt? :rolleyes: :thumbdown
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Ihan hyvin meni, kun kärkiaika tuli. Ja niin pitäisi tulla ja jatkusvasti. Eikä autot saa levitä jatkuvasti. Aika-ajot ja kisa menee siinä myttyyn, jos kone posahtaa. Kisassa voi tietysti käydä kaikkea, mutta ei kannatta jättää sen varaan, että muut keskeyttää tai sataa. No, katsotaan sitten.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
oskari sanoi:
Muistaakseni kun MP18:sta esiteltiin, kehuskeltiin juurikin sitä että MAC pärjää 70% pienemmillä takasiivillä kun korin aerodynamiikka on niiIIiin loistava. MP19:n aerodynamiikka on kuitenkin aikalailla samanlainen (ainakin näin maallikon silmin) joten jos puheet siitä että MAC pärjää pienellä takasiivellä pitivät silloin paikansa, miksei pitäisi enää. Tosin on siitä MACin keularatkaisun hyvästä downforcestakin puhuttu, joten hankala sanoa kumpi hehkutus pitää paikkansa (vai pitääkö kumpikaan...).
Käsittääkseni ongelma on kuitenkin ollut etupäässä, ei takana. Ja toi "70% pienempi" on muuten yksi forumilaisten kuuluisista älyttömyyksistä. :wink:
 

August

Well-known member
Liittynyt
14.3.2002
Viestit
70
Sijainti
Vantaa
Spam sanoi:
Hei Jaguar kymmenyksen päässä.
Heh minkäslaisia aikoja Williams ja Ferrari ovat sitten tällä/muilla radalla ajaneet? Ferraria ei ole edes uskollettu tuoda samoihin testeihin.

Kun McLaren on muutaman kymmenyksen vaikka Ferraria tai Williamsia hitaampi jossain testeissä niin se on huono merkki ja kun se ajaa nopeimman kierroksen niin se ei muka merkkaakaan mitään...

Kukaan ei tiedä autojen bensa määristä mitään saati kuinka paljon jollakin koneella ollaan ejettu joka hajoaa tuskin ne joka sessioon uutta konetta laittaa uuden moottori säännön takia.

Enemmän Williams on radanreunassa ollut kun McLaren ja vielä kun McLaren tekee rataennätyksiä niin luulis että Williams leirissä ollaa suurissa vaikeuksissa puhumattakaan Ferrarista.

- Onneksi saimme kahtena edellisenä päivänä testiohjelmamme läpi. Uskon meidän olevan valmiita uuteen kauteen. F2004-auto tuntuu todella hyvältä, vaikka parannettavaa tietenkin vielä tässä vaiheessa löytyy, Schumacher mietiskeli.

- Olemme testanneet erillään muista talleista, joten vertailukohtaa ei ole. Tärkeintä kuitenkin on se, että meillä on hyvä auto, Schumacher tuumi.

Rubens Barrichello jatkaa F2004-auton testejä Mugellossa viikonloppuna, jos sää sallii.
Noista selittelyista voisi päätellä että Ferrari on suuressa kriisissä ja auton kehittäminen menee viime tippaan. Taitaa Ferrarin aika loppua kesken. Testit vielä kesken ja kausi alkaa 16päivän päästä...
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
August sanoi:
Heh minkäslaisia aikoja Williams ja Ferrari ovat sitten tällä/muilla radalla ajaneet? Ferraria ei ole edes uskollettu tuoda samoihin testeihin.
..
Taitaa Ferrarin aika loppua kesken. Testit vielä kesken ja kausi alkaa 16päivän päästä...
:thumbup:

-Eilen uusi auto seiso lumihangessa.
-Ens viikolla saavat ehkä jo toisen F2004 auton mukaan testiin.
-F2004:n paras aika Imolassa sekunnin Rellua hitaampi.
-Australian rengastestit +3c säässä.
-Aerodynamiikka pahasti kesken. (Uusi nokka vielä paperilla)

Siinä muutama muu aihe kriisiin. Tai voihan olla, että Melbournessa sataa lunta. Eihän sitä koskaan tiedä...
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Ferrarin ja Shumacherin HannuHanhi-onnella Melbournessa todellakin SATAA LUNTA!!!!
 

oskari

Well-known member
Liittynyt
22.9.2000
Viestit
277
belated sanoi:
Käsittääkseni ongelma on kuitenkin ollut etupäässä, ei takana.
Jep jep, mutta toisenlaisiakin mielipiteitä löytyy:
Misa1 sanoi:
Jos noiden siipien kanssa on jotain ongelmia, niin väittäisin ongelman olevan juuri päinvastainen! Peräpäästä ei löydy tällä uudella siivellä tarpeeksi downforcea!
Zep sanoi:
Misa1:n kanssa samoilla linjoilla tuossa siipijutskassa.

belated sanoi:
Ja toi "70% pienempi" on muuten yksi forumilaisten kuuluisista älyttömyyksistä. :wink:
Koska itse käsität, että ongelmat on etupäässä, niin varmaankin olet sitten sitä mieltä että se pienempi siipi siellä takana riittää - no, jos se kerran riittää, niin eikö se juurikin tarkoita, että pienempi siipi siis takana riittää? Jolloin olet itsekkin sitä mieltä, että MACin uusi auto pärjää pienellä takasiivillä - jopa 70% pienemmällä:wink:

Ei se 70% pienempi siipi ole älyttömyys, sen vain voi tulkita älyttömästi - jos sen tulkitsee niin että MAC käyttäisi siipeä joka olisi oikeasti mitoiltaan 70% pienempi kuin muilla, niin SE on älyttömyys (siis se tulkinta).

Itse tulkitsen "70% pienemmän siiven" tarkoittavan sitä, että pienempi downforce takasiivestä riittää tarpeellisen kokonais-downforcen aikaan saamiseen, jolloin uusien sääntöjen mukaisen siiven (joka tuottaa vähemmän downforcea) ei pitäisi olla MACille ongelma, kun niiden uusi auto ei tarvitse niin paljoa downforcea takasiiveltä kuin ennen. Ei sitä 70%:ssaa tartte ottaa kirjaimellisesti, eihän?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
McLarenin takasiipi:
Kyse on siis ollut saada tehtyä 75%:nen koko entisen siiven koosta. Minä ymmärrän tämän ihan konkreettisena. Ihmettelen vain, että jos vanha siipi toimii paremmin niin eikö McLaren voi ottaa vanhan siiven käyttöön ja pidentää päätylevyjen pituutta 10 cm kuten säännöt sanovat.
Ja toi "70% pienempi" on muuten yksi forumilaisten kuuluisista älyttömyyksistä.
Tämä ei ole foorumilaisten älyttömyys!
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Karpow sanoi:
Milläs bensalastilla muiden ajamat kierrosennätykset ovat sitten muka syntyneet? Takit ovat varmasti täytetty piripintaan, eikö? Ja alle on tottakai laitettu loppuun ajetut renkaatkin? Ja varmasti vielä kaiken lisäksi sadekelin renkaat ja sadekelin säädöt? :rolleyes: :thumbdown
Osu ja uppos :thumbup:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Voisi kait, mutta siitä pitää vähentää elementtejä, kun nekin on uusissa säännöissä rajattu.
Onhan "vanhakin" takasiipi ollu nopeilla radoilla vähemmillä elementeillä joten joten ainakin näihin kisoihin voitaisiin ottaa vanha siipi pidennettynä.. ja tuskimpa uudessa paljon muuta eroa vanhaan onkaan..
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Oberfeldwebel sanoi:

Ja toi "70% pienempi" on muuten yksi forumilaisten kuuluisista älyttömyyksistä.
Tämä ei ole foorumilaisten älyttömyys!
Hmm... kyllähän nimenomaan tuo 70% pienempi on se älyttömyys. Silloin kun tuosta asiasta uutisoitiin niin osa tosiaan tulkitsi sen noin, vaikka tarkoitettiin, että se on 70% entisestä. En tarkkaan muista, oliko kyseessä siiven koko vai se, kuinka paljon siipeä tarvitaan, mutta se ei ollut nyt oleellista vaan tuo tulkinta. Jokuhan silloin manipuloi kivasti kuvan, jossa oli sitten 70%pienempi takasiipi. Tais olla vähän takarengasta pienempi :D
 
Ylös