Oskari: mainiosti selvennetty :thumbup:
Talvitestit ovat ohitse etkä siis tiedä, missä menet?
- En todellakaan tiedä. Vaikea sanoa, mutta teemme parhaamme ja käytämme sitä, mitä meillä on. Muuhun emme pysty, Kimi vakuutti naurusuin.
TS/Heikki Kulta
Tuo on se merkittävä asia tämän viikon testeistä! Kunhan puhuvat mitä pomot käskevät heidän puhua mut Kimillä ei pitänyt pokka! :wink:
Valencian testien perusteella voisi päätellä että aerodynaamisesti auto on kyllä kovassa iskussa mutta suoranopeutta voi uupua!
Valencian rata on kuitenkin hidas ja lyhyt Monaco tyyppinen mikkihiiri rata, ja siellä McLaren on mennyt kovaa!
Kimi Räikkönen haikailee lisää voimaa Mercedeksen moottorilta. Ja syytä onkin.
Valencian lyhyellä suoralla torstaina Kimi oli huippunopeudessa peräti 4 km/t hitaampi kuin Ralf Schumacherin Williams ja vain 2 km/t nopeampi kuin Mark Webberin Jaguar.
TS/Heikki Kulta
Tuon perusteella voisi päätellä, että myllystä uupuu voimaa, jolloin tällaisella syherö-radalla mennään riittävän kovaa mutta Barcelona tyyppisellä nopealla radalla jäädään suorilla Bemarin jalkoihin pahasti! Jolloin siipeä täytyy vähentää takaa, jolloin kokonaisuus ei enää välttämättä toimi?
Toisaalta voi olla että tämä uusi takasiipi ei toimi niin hyvin mitä McLarenilla odotettiin, jolloin suoranopeutta menetetään kun täytyy ajaa aina täysillä siivillä?
Se taas puhuis tuota 70% juttua vastaan?
Toisaalta rataennätys on vielä hallussa myös Jerezin radalta! Sitä nyt en muista tuliko se vanhalla vai uudella takasiivellä, enkä kyllä muista Jerezin rata-profiiliakaan? :dunno: