Valtteri Bottas - Voittava Suomen Ikioma 'Lill-Lövis' vai Mestaruudeton Siipimies?

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1124
Se on aivan sama, että mitä siellä tapahtuu, niin se väännetään aivan toiseksi. Ihan nyt esimerkkinä tämä edellisen kisan suora, jossa tultiin vauhdilla ohi. Ja siitä olen oman mielipiteeni kyllä sanonutkin.
Alku siinä keskustelussa oli kyllä ihan mielenkiintoista.

Siellä voisi omassa ketjussa trollailla ja öyhöttää sitten sydämmensä kyllyydestä. Sinne varmasti muutkin eksyisi vastaöyhöttämään asioista.

Edes asianomaiset ei pysty kieltämään, etteikö heille olisi syntynyt Valesta jokin paha pakkomielle. Tai sitten on jokin kyllä vialla näppiksen takana.
Näytä toki edes yksi viesti jossa viime kilpailun tapahtumat on väännetty aivan toiseksi? Taitaa ennemmin olla niin päin, että Freakin sekoaminen tuottaa mielihyvää fanikerholaisille kun keskustelu karkaa Bottaksen suorituksista. Perustakaa te oma ketju muiden kirjoittajien haukkumiselle.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3114
A. Siinä ei nostettu kaasua missään kohdassa. Sen pystyy kuuntelemaan tuosta "Hallikaisen" onboardistakin
B. Vale meni täysin samaa vauhtia siinä edessä ja takana olijoiden kanssa. Alo &co tuli imusta ohi huomattavasti nopeammalla vauhdilla, kuin Vale ja tämän edessä/takana olevat. Ellei sit Alo&co omannut jotain paljon puhuttuja rakettimoottoreita
C. Jos Vale olisi jarruttanut myöhemmin, niin mihin se olisi joutunut tuolta sisälinjalta?
Screenshot_20221106-115750_Chrome.jpg

Olisi joko kolahtanut kylkeen tai ajanut mutkan pitkäksi. Tuolta linjalta ei tehdä myöhäisiä jarrutuksia.

Oli aivan pussilinjalla, josta ei päässyt enää pois, yritti kyllä, mutta Alo oli vieressä. Jos jotain olisi pitänyt tehdä, niin olisi pitänyt päästä tuolta linjalta aiemmin pois.

Siinä oma näkemys.

Ja vaikka eroaa Vilanderin esittämästä erikoisesta skenaariosta, niin pomminvarmasti on enemmän oikeassa.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
A. Siinä ei nostettu kaasua missään kohdassa. Sen pystyy kuuntelemaan tuosta "Hallikaisen" onboardistakin
B. Vale meni täysin samaa vauhtia siinä edessä ja takana olijoiden kanssa. Alo &co tuli imusta ohi huomattavasti nopeammalla vauhdilla, kuin Vale ja tämän edessä/takana olevat. Ellei sit Alo&co omannut jotain paljon puhuttuja rakettimoottoreita
C. Jos Vale olisi jarruttanut myöhemmin, niin mihin se olisi joutunut tuolta sisälinjalta?
Näytä liitetiedosto 2932

Olisi joko kolahtanut kylkeen tai ajanut mutkan pitkäksi. Tuolta linjalta ei tehdä myöhäisiä jarrutuksia.

Oli aivan pussilinjalla, josta ei päässyt enää pois, yritti kyllä, mutta Alo oli vieressä. Jos jotain olisi pitänyt tehdä, niin olisi pitänyt päästä tuolta linjalta aiemmin pois.

Siinä oma näkemys.

Ja vaikka eroaa Vilanderin esittämästä erikoisesta skenaariosta, niin pomminvarmasti on enemmän oikeassa.
JES! Vihdoinkin joku omaa saman näkemyksen minun kanssani. Ja perustelut ovat aivan samat. Juurisyy kaikelle on Alfan Ferraria ja Alpinea surkeampi suoranopeus. Kun ei kulje lujempaa, niin se auto ei kulje lujempaa, vaikka ajokenkä tulisi katteesta läpi.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1124
Näytä toki minun sekoaminen.
Tuosta se viimeistään alkoi ja jatkuu usean sivun verran:

Löytyy ääntä ja kuvaa. Miksei mun laittama kuva kelpaa? HÄ? Asiantuntijat katsovat samaa kuvaa kuin mekin. Ovatko ne katsoneet hidastettuna uusintoja ja ottaneet kuvakaappauksia? Katsoneet kuva kuvalta mitä tapahtuu? Niin muuten, kuution neuvoja nyt ei kannata juuri kuunnella. Ei ainakaan Bottasin eikä kovin monen muunkaan kuskin. Mitä urotekoja kuutio formuloissa tehnyt enemmän kuin Bottas? Paitsi Schumin murhayritys..?

Oon läppäriltä yrittänyt volumet täysillä kuunnella sun onboardia. Siinä on niin heikot äänet, ettei meinaa edes kuulla mitään. Sun pitää petrata seuraavalla kerralla ja tehdä parempi klippi. Mitä jos sun äänen himmaaminen onkin häiriö kansainvälisessä kuva- ja ääniyhteydessä? Tai autosta jonnekin lähettämöön? Tiedosto on niin korruptoitunut, ettei se kelpaa edes todisteeksi. 🖕💩

Eihän Bottasilla itse startissa ollut nyt mitään vikaa. Onko pitkän suoran päässä oleva ensimmäinen mutka vielä starttia? Mulle startti on lähtö ja siihen vähän kiihdytystä päälle. Nythän startin jälkeen pidettiin lappu lattiassa ja kelattiin vaihteita ylöspäin. Ratilla yritettiin pitää auto toisen perässä imuavun vuoksi. Ei siinä ole kuskilla oikein muuta tehtävissä ennen ekaa mutkaa.

Sanoppas hallikainen, mitä vikaa siinä mun laittamassa kuvassa on? Mitä et ymmärrä siitä kuvasta? Näetkö edes mitä kuvassa on? Mitä mieltä sun opaskoira on siitä kuvasta? Näkeekö sun opaskoira, että Alonso on Bottasin rinnalla siinä kuvassa ja Lerkki on mennyt jo ohi?

Mitä sun mielestä Bottas oli pitänyt tehdä siinä kohtaa toisin? Niin kuin näet, jos näet, kuvassa ei olla edes 150m kyltin kohdalla ja Lerkki on jo ohi ja Alonso rinnalla. Mitä Bottasin pitäisi siinä tehdä? Alonsolla on suurempi nopeus kuin Bottasilla. Eihän Alonso muuten olisi edes saanut Bottasta kiinni saatikka päässyt rinnalle. Mitä sun mielestä Bottasin pitäisi tehdä? Alonso on sijoittunut paremmin ja on puhtaalla linjalla. Bottas on sisäreunassa likaisella linjalla? Mitä Bottas voisi tehdä, ettei menetä kahta sijaa ensimmäisissä mutkissa? Sä kun luulet olevas niin hemmetin viisas niin kerro ja perustele hyvin?
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3114
JES! Vihdoinkin joku omaa saman näkemyksen minun kanssani. Ja perustelut ovat aivan samat. Juurisyy kaikelle on Alfan Ferraria ja Alpinea surkeampi suoranopeus. Kun ei kulje lujempaa, niin se auto ei kulje lujempaa, vaikka ajokenkä tulisi katteesta läpi.
Juu, edessä oleva Ferkku eteni myös Valen kanssa samalla nopeudella sen pienen notkahduksen jälkeen, niin slipstreamista sieltä tultiin, että heilahti.
 
Viimeksi muokattu:

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1124
A. Siinä ei nostettu kaasua missään kohdassa. Sen pystyy kuuntelemaan tuosta "Hallikaisen" onboardistakin
B. Vale meni täysin samaa vauhtia siinä edessä ja takana olijoiden kanssa. Alo &co tuli imusta ohi huomattavasti nopeammalla vauhdilla, kuin Vale ja tämän edessä/takana olevat. Ellei sit Alo&co omannut jotain paljon puhuttuja rakettimoottoreita
C. Jos Vale olisi jarruttanut myöhemmin, niin mihin se olisi joutunut tuolta sisälinjalta?
Näytä liitetiedosto 2932

Olisi joko kolahtanut kylkeen tai ajanut mutkan pitkäksi. Tuolta linjalta ei tehdä myöhäisiä jarrutuksia.

Oli aivan pussilinjalla, josta ei päässyt enää pois, yritti kyllä, mutta Alo oli vieressä. Jos jotain olisi pitänyt tehdä, niin olisi pitänyt päästä tuolta linjalta aiemmin pois.

Siinä oma näkemys.

Ja vaikka eroaa Vilanderin esittämästä erikoisesta skenaariosta, niin pomminvarmasti on enemmän oikeassa.
Kiitos, hyvin esitetty näkemys (y) Itse olen erimieltä, mutta en ala enää kertaamaan näkemyksiäni. Minulle on ihan ok, että on erilaisia näkemyksiä.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Tuosta se viimeistään alkoi ja jatkuu usean sivun verran:
Tuosta se alkoi, kun hallikainen oli jo liikaa väistellyt selviä kysymyksiä ja siirtänyt keskustelun aina sivuraiteelle ja sinä uskollisena aisan kannattajana peesasit perässä. Aika paljolta oltaisiin säästytty, jos keskustelu olisi pysynyt kuvassa ja mitä siinä tapahtuu ja miten se vertautuu näiden "asiantuntijoiden" erehtymättömiin kommentteihin. Mutta ei, kun teidän piti hallikainen etunenässä ja sinä hänen talutusnuorassaan aina vaan vängätä siitä miten jotkut "asiantuntijat" ovat jossain sanonut näin eikä teillä ollut antaa mitään faktaa mitä materiaalia he olivat tutkineet vai olivatko tutkineet yhtään mitään.

Hallikaisella on sellainen tyyli, että se tarttuu aina johonkin epäolennaiseen asiaan viestissä ja se viestin tärkein pointti jää kokonaan käsittelemättä. Tämä lähtösuoran pituus -episodi oli tarkoituksella laitettu koukku, johon tiesin hallikaisen tarttuvan. Tarttui siihen joku muukin, mutta se ja sama. Hallikainen on imaissut koukun niin syvään, ettei vieläkään ole päässyt irti. Sekin asia oli sivujuoni koko viestissä ja se tärkein pointti jäi huomiotta. Se oli todistus, että hallikainen jätti kaiken muun huomiotta ja tarttui vain ja ainoastaan tähän epäolennaiseen asiaan.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1124
Tuosta se alkoi, kun hallikainen oli jo liikaa väistellyt selviä kysymyksiä ja siirtänyt keskustelun aina sivuraiteelle ja sinä uskollisena aisan kannattajana peesasit perässä. Aika paljolta oltaisiin säästytty, jos keskustelu olisi pysynyt kuvassa ja mitä siinä tapahtuu ja miten se vertautuu näiden "asiantuntijoiden" erehtymättömiin kommentteihin. Mutta ei, kun teidän piti hallikainen etunenässä ja sinä hänen talutusnuorassaan aina vaan vängätä siitä miten jotkut "asiantuntijat" ovat jossain sanonut näin eikä teillä ollut antaa mitään faktaa mitä materiaalia he olivat tutkineet vai olivatko tutkineet yhtään mitään.

Hallikaisella on sellainen tyyli, että se tarttuu aina johonkin epäolennaiseen asiaan viestissä ja se viestin tärkein pointti jää kokonaan käsittelemättä. Tämä lähtösuoran pituus -episodi oli tarkoituksella laitettu koukku, johon tiesin hallikaisen tarttuvan. Tarttui siihen joku muukin, mutta se ja sama. Hallikainen on imaissut koukun niin syvään, ettei vieläkään ole päässyt irti. Sekin asia oli sivujuoni koko viestissä ja se tärkein pointti jäi huomiotta. Se oli todistus, että hallikainen jätti kaiken muun huomiotta ja tarttui vain ja ainoastaan tähän epäolennaiseen asiaan.
Sinä solvaat muita kirjoittajia täysin tarpeettomasti. Jokainen on vastuussa omasta ulosannistaan. Jos muut eivät halua keskustella sinun laittamastasi kuvasta niin helpointa olisi vain hyväksyä se.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Sinä solvaat muita kirjoittajia täysin tarpeettomasti. Jokainen on vastuussa omasta ulosannistaan. Jos muut eivät halua keskustella sinun laittamastasi kuvasta niin helpointa olisi vain hyväksyä se.
No silloin on myös turha jatkaa agendaa Bottasin mollaamisesta, jos ei ole valmis myväksymään muita näkökantoja asiaan. Silloin on myös turha haukkua niitä(tai siis minua), jotka yrittävät tuoda esille muita näkökulmia ja faktoja asiaan.

Sulla on selvästi sellainen tietty asenne mua kohtaan, että minä olen ainut syyllinen tähän asiaan. Etkö todella ymmärrä, että tähänkin peliin tarvitaan vähintään kaksi osapuolta? Nyt niitä oli kolme ja yksi niistä olit sinä.

Yksi hyvä esimerkki yllä mainitusta ilmenee tästä viestistäsi. Laitan sen vielä tähän alle muistutuksena.

Kiitos, hyvin esitetty näkemys (y) Itse olen erimieltä, mutta en ala enää kertaamaan näkemyksiäni. Minulle on ihan ok, että on erilaisia näkemyksiä.
Nimimerkki comm laittoi kuvan ja kertoi hyvät perustelut omasta näkemyksestään. Hassua tilanteessa on, että ne ovat juuri samanlaiset kuin minun näkemykseni, joita olen yrittänyt tuoda esille, mutta ne on joko sivuutettu tylysti ja jatkettu vain sen oman näkemyksen esille tuomista tai on alettu aukomaan päätä niistä ja jatkettu vain sen oman näkemyksen esille tuomista. Jokainen on vastuussa ulosannistaan, mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Varsinkin hallikainen tuo usein tätä rasismia esille täällä, niin sinun, muucconen käytös on rasistista minua kohtaan. Nimimerkin comm mielipide ja näkemys otetaan vastaan, mutta minun juuri samanlainen ei. Se on rasistista.
 
Viimeksi muokattu:

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1124
No silloin on myös turha jatkaa agendaa Bottasin mollaamisesta, jos ei ole valmis myväksymään muita näkökantoja asiaan. Silloin on myös turha haukkua niitä(tai siis minua), jotka yrittävät tuoda esille muita näkökulmia ja faktoja asiaan.

Sulla on selvästi sellainen tietty asenne mua kohtaan, että minä olen ainut syyllinen tähän asiaan. Etkö todella ymmärrä, että tähänkin peliin tarvitaan vähintään kaksi osapuolta? Nyt niitä oli kolme ja yksi niistä olit sinä.
Jokainen on vastuussa omasta ulosannistaan.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4018
Tuosta se alkoi, kun hallikainen oli jo liikaa väistellyt selviä kysymyksiä ja siirtänyt keskustelun aina sivuraiteelle ja sinä uskollisena aisan kannattajana peesasit perässä. Aika paljolta oltaisiin säästytty, jos keskustelu olisi pysynyt kuvassa ja mitä siinä tapahtuu ja miten se vertautuu näiden "asiantuntijoiden" erehtymättömiin kommentteihin. Mutta ei, kun teidän piti hallikainen etunenässä ja sinä hänen talutusnuorassaan aina vaan vängätä siitä miten jotkut "asiantuntijat" ovat jossain sanonut näin eikä teillä ollut antaa mitään faktaa mitä materiaalia he olivat tutkineet vai olivatko tutkineet yhtään mitään.

Hallikaisella on sellainen tyyli, että se tarttuu aina johonkin epäolennaiseen asiaan viestissä ja se viestin tärkein pointti jää kokonaan käsittelemättä. Tämä lähtösuoran pituus -episodi oli tarkoituksella laitettu koukku, johon tiesin hallikaisen tarttuvan. Tarttui siihen joku muukin, mutta se ja sama. Hallikainen on imaissut koukun niin syvään, ettei vieläkään ole päässyt irti. Sekin asia oli sivujuoni koko viestissä ja se tärkein pointti jäi huomiotta. Se oli todistus, että hallikainen jätti kaiken muun huomiotta ja tarttui vain ja ainoastaan tähän epäolennaiseen asiaan.
En ole ihan tarkoituksellakaan kommentoinut sinun tekemiä screenshotteja. Ensinäkin on aivan turhaa väitellä sinun kanssa tilanteesta jonka katsot värilasien läpi, koska et pysty määrittelemään startin pituuttakaan samanlaisesti kaikkien kuskien kanssa. Luulit fiksuna laittavan minulle "ansan" mutta todistit itse käyttävän värilaseja.

Toiseksi. Puhut koko ajan minun vievän keskustelua sivuraiteille vaikka itse umpikujassa toit yhtäkkiä Russellin tänne, se ei ilmeisesti ole sivuraiteilla olemista?

Mutta hyvä että olette löytäneet commin kanssa yhteisen sävelen ja mieleisen teorian miten startti meni. Siinäpähän haluatte muuttaa paskan kullaksi, vastoin asiantuntijoiden ja itse Bottaksen mielipidettä. Sehän tässä onkin erikoista että olette jo Bottaksenkin kanssa eri mieltä startista, mutta tuskin olette sitä vielä tajunneet. Te voitte ihan vapaasti uskoa teidän uskomuksiin, mutta minä uskon korviini ja silmiin sekä asiantuntijoihin että tilanteessa olevaan kuskiin, koska kuski harvoin myöntää virhettä, mutta kun myöntää niin silloin on varmasti aihettakin.

Tämä on yhtä erikoista kuin väitellä litteään maapalloon uskovan henkilön kanssa jotka eivät halua uskoa tieteeseen tai asiantuntijoihin, koska omassa päässä kehitetty teoria niin paljon parempi.
 
Viimeksi muokattu:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4018
Pitäsköhän perustaa ihan oma ketju, jossa voi ruotia vuosikausia Valen tekemisiä, niin ei kaikki ketjut täyttyisi siihen samaan?
Ei millään jaksa lukea samaa tekstiä eri muodoissa päivästä päivään, vähän joka paikasta, niin halutessaan sen löytäisi tähän varatusta toikista? Tämäkin ketju on nähtävästi pyhitetty vain vikojen kaiveluun ja kaikki muu on lähes kiellettyä.
Freakin tuodessa Russellin Bottaksen ketjuun ei aiheuttanut ihmetystä, mutta kun Bottaksesta puhutaan Bottas-ketjussa niin ollaan väärässä paikassa? Ok.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3114
Freakin tuodessa Russellin Bottaksen ketjuun ei aiheuttanut ihmetystä, mutta kun Bottaksesta puhutaan Bottas-ketjussa niin ollaan väärässä paikassa? Ok.
Kisatoikit ym yleensä kaikki täynnä samaa ja niitä vatvotaan vaikka kuin kauan. Nytkin toit eilen jonkun vuoden vanhan mukaan tähän, josta alat vääntää asiaa taas alusta. Sellaset voisi olla siellä ehdottamassani ketjussa, niin muut voisi kirjoitella myös muista asioista.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4018
Kisatoikit ym yleensä kaikki täynnä samaa ja niitä vatvotaan vaikka kuin kauan. Nytkin toit eilen jonkun vuoden vanhan mukaan tähän, josta alat vääntää asiaa taas alusta. Sellaset voisi olla siellä ehdottamassani ketjussa, niin muut voisi kirjoitella myös muista asioista.
Se oli kyllä ihan muutama tunti sitten eikä eilen, mutta ennen sitä oli 7 vuoden takaisiakin juttuja, mutta minun vuoden vanha juttu oli nyt sitten liikaa? Juttu koski myös Meksikoa, Bottaksen starttia, jossa myös jarrutettiin aikaisesti häviten myös 2 sijaa sekä Bottaksen samanlaisia kommentteja startista kuin tänä vuonna. Koittaisit sinäkin keskustella aiheesta eikä keskustelijasta vaikka se varmasti vaikealta tuntuukin.
 

Oskari Mustakari

"Asiantuntija"
Liittynyt
1.4.2014
Viestit
136
Sijainti
Oskun ja Ekin välimaastossa
A. Siinä ei nostettu kaasua missään kohdassa. Sen pystyy kuuntelemaan tuosta "Hallikaisen" onboardistakin
B. Vale meni täysin samaa vauhtia siinä edessä ja takana olijoiden kanssa. Alo &co tuli imusta ohi huomattavasti nopeammalla vauhdilla, kuin Vale ja tämän edessä/takana olevat. Ellei sit Alo&co omannut jotain paljon puhuttuja rakettimoottoreita
C. Jos Vale olisi jarruttanut myöhemmin, niin mihin se olisi joutunut tuolta sisälinjalta?
Näytä liitetiedosto 2932

Olisi joko kolahtanut kylkeen tai ajanut mutkan pitkäksi. Tuolta linjalta ei tehdä myöhäisiä jarrutuksia.

Oli aivan pussilinjalla, josta ei päässyt enää pois, yritti kyllä, mutta Alo oli vieressä. Jos jotain olisi pitänyt tehdä, niin olisi pitänyt päästä tuolta linjalta aiemmin pois.

Siinä oma näkemys.

Ja vaikka eroaa Vilanderin esittämästä erikoisesta skenaariosta, niin pomminvarmasti on enemmän oikeassa.
A: Onko siihen Bottaksen hetkelliseen vedon katkeamiseen sitten keksitty jokin muu syy? Katsoin juuri F1 TV:n Bottaksen incarista tuo vielä uudestaan ja ihan selvästi veto katkeaa hetkeksi ja vierellä olijat saavat varmasti etua. Eli jos väitetään, ettei nostanut, niin kai siihen jotain perustelujakin löytyy.

B: Imusta tullaan joo ohi, mutta vauhtieroon tulee vielä selkeä nykäys, kun ollaan jo rinnalla. Ilmakuvasta on vaikea nähdä, ollaanko siinä jo jarrulla, mutta jos ollaan, pirun kaukaa alkaa jarrutus.

En kyllä ymmärrä, miten sama asia voidaan aina nähdä eri leireissä eri tavalla ja omasta näkemyksestä on pakko pitää kiinni. Ihan samaa tasoa, kuin väittelisi vaimon jostain sen jälkeen, kun se on päättänyt olla antamatta periksi. 😊
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3114
Se oli kyllä ihan muutama tunti sitten eikä eilen, mutta ennen sitä oli 7 vuoden takaisiakin juttuja, mutta minun vuoden vanha juttu oli nyt sitten liikaa? Juttu koski myös Meksikoa, Bottaksen starttia, jossa myös jarrutettiin aikaisesti häviten myös 2 sijaa sekä Bottaksen samanlaisia kommentteja startista kuin tänä vuonna. Koittaisit sinäkin keskustella aiheesta eikä keskustelijasta vaikka se varmasti vaikealta tuntuukin.
En käynyt erikseen kattomassa, että millon olit laittanut, ajattelin sen olleen eilen.

Nyt kun oot keksinyt tuona jarruttamisen, niin missä Valen olisi mielestäsi edelleen pitänyt jarruttaa? Oli aivan sisälinjalla.
Screenshot_20221106-115750_Chrome.jpg
Katos vaiikka esim.Russellin myöhäistä jarrutusta ja mitä siinä kävi sen takia, kun ei saanut ulostuloa enää kohdalleen. Ei se myöhäinen jarrutus ole mikään mahtavuus joka tilanteessa, varsinkaan kun tuut sisälinjaa mutkaan. Jos oot ajanut autolla niin luulisi ymmärtävän tämänkin.

Ehkä olisi voinut jarruttaa hieman myöhemmin ja voimakkaammin, mutta likasella linjalla olisi hyvinkin mennyt renkaat lukkoon, eikä se silti olisi hyödyttänyt yhtään mitään tossa tilanteessa, kun ohi oli jo menty ja paremmalla linjalla vielä. Jarrutukset oli muutenkin kohtuu identtiset kaikilla sisälinjalaisilla, vaikka muut mahtuivat Valea paremmalle linjalle.


Tolle uhriitumiselle voi myös avata oman ketjun vapaan puolelle.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3114
A: Onko siihen Bottaksen hetkelliseen vedon katkeamiseen sitten keksitty jokin muu syy? Katsoin juuri F1 TV:n Bottaksen incarista tuo vielä uudestaan ja ihan selvästi veto katkeaa hetkeksi ja vierellä olijat saavat varmasti etua. Eli jos väitetään, ettei nostanut, niin kai siihen jotain perustelujakin löytyy.
Toi edessä olevasta Ferkusta jääminen on hieman outo, mutta nostaminen se ei varmasti ole. Sen kuulisi äänestä ja menee kyllä muutenkin aika folio-osastolle, että yksikään ykkösten kuski alkaisi nostelemaan lähtökiihdytyksessä, ellei kyse ole sutimisesta. Vauhti pysyy takana tulevaan Mäkkiin koko ajan täysin samana.
En tiedä, että mistä johtuu jääminen, voin vain arvailla.
- Aero-ominaisuudet on kärkitalleilla paremmat, kuin häntäpään tallilla, vois olla yksi. Kovassa vauhdissa aerot alkavat vaikuttaa vauhtiin moottoria enemmän.
- Ferrarilla on erilaiset välitykset isoimmalla vaihteella
- Vale joutuu turbulenttiseen ilmaan, joka sotkee aeron toimintaa. Vastakkainen ilmiö, kuin slipstream.

Tossa nyt jotain arvauksia, mutta koko ajan väli pysyy joka tapauksessa identtisenä eteen tai taakse.
 

Oskari Mustakari

"Asiantuntija"
Liittynyt
1.4.2014
Viestit
136
Sijainti
Oskun ja Ekin välimaastossa
Toi edessä olevasta Ferkusta jääminen on hieman outo, mutta nostaminen se ei varmasti ole. Sen kuulisi äänestä ja menee kyllä muutenkin aika folio-osastolle, että yksikään ykkösten kuski alkaisi nostelemaan lähtökiihdytyksessä, ellei kyse ole sutimisesta. Vauhti pysyy takana tulevaan Mäkkiin koko ajan täysin samana.
En tiedä, että mistä johtuu jääminen, voin vain arvailla.
- Aero-ominaisuudet on kärkitalleilla paremmat, kuin häntäpään tallilla, vois olla yksi. Kovassa vauhdissa aerot alkavat vaikuttaa vauhtiin moottoria enemmän.
- Ferrarilla on erilaiset välitykset isoimmalla vaihteella
- Vale joutuu turbulenttiseen ilmaan, joka sotkee aeron toimintaa. Vastakkainen ilmiö, kuin slipstream.

Tossa nyt jotain arvauksia, mutta koko ajan väli pysyy joka tapauksessa identtisenä eteen tai taakse.
Juurihan minä sanoin, että se veto katkeaa ja sen nimenomaan kuulee incarista. Joko moottori pätkäisee tai nostaa. Sen jälkeen on vielä n. puoli sekuntia vetoa. Mistä videosta sitä ei kuule?

Samaa mieltä, että ero eteen pysyy samana, taakse taas sitä ei startin ilmakuvasta näe ja Norrisin incarin mukaan näyttäisi, että Norris saisi eroa kiinni jo ennen jarrutusta ja jarrutuksessa tulee sitten lähelle.

Vähän aggressivisemmalla ajolla Bottas olisi ehkä pystynyt pitämään Alonson takana/rinnalla toisessa oikeassa ja ei olisi jäänyt Alonson taakse pussiin kymmeniksi kierroksiksi, mutta pelkkää jossittelua
 
Ylös