Stintti mikä jäi lyhyeksi hänen ajovirheen vuoksi aiheuttaen tärinää renkaisiin. Ei otettu siis sisään avaamaan peliä. Yleensä kärkikuljettaja tulee mersulla ensin varikolle.Ekalla stintillä - joka lyhyeksi jäi - oli nopea, mutta otettiin varikolle avaamaan peli. Sitten Hamilton tuli eteen ja se oli siinä. En ihan allekirjoita nyt tätä, mielestäni selkeästi tänään Mersun säädöt toimivat hyvin bottaksen anonyymille.
Aggressiivisella taktiikalla Bottasin renkaat olisivat sulaneet vieläkin pahemmin. Mikään taktiikka ei olisi auttanut Bottasta Hamiltonin ohitse, mutta hän olisi ehkä voinut pelata Mersulle kaksoisvoiton tämän tuplanöyryytyksen sijaan.Moni syyttää bottasta rengaskulumasta, mutta nopeasti ne Maxinkin renkaat kuluivat tänään -> toinen stoppi -> voitto. Joskus se Overall nopein taktiikka ei edellytä taas liikoja renkaan säästämistä. Valtteri oli nopea. Väitän jopa rohkeasti, että aggressiivisella taktiikalla Valtteri olisi voittanut - nähdäkseni oli mersuista edelleenkin se nopeampi tänään.
Näin silloin kun ajavat kilpaa keskenään. Eilisen kaltaisessa tilanteessa toki Bottas on se jolla yritetään undercuttia eli stoppi on pakko tehdä varsin aikaisessa vaiheessa.Stintti mikä jäi lyhyeksi hänen ajovirheen vuoksi aiheuttaen tärinää renkaisiin. Ei otettu siis sisään avaamaan peliä. Yleensä kärkikuljettaja tulee mersulla ensin varikolle.
No mitä ihmettä? Mitä Mersun olisi pitänyt tehdä aikaisen varikkostopin sijaan, jättää radalle happanemaan huonoilla renkailla? Tylysti voisi linjata että talli teki oikein, mutta Bottaksen olisi pitänyt ajaa kovempaa varikkostopin jälkeiset kierrokset, niin olisi pystynyt ohittamaan sekä Verstappenin että mahdollisesti myös Hamiltonin undercutin turvin. Sitten olisi ollut taktiset avaimet käsissä loppukisan suhteen.Toton selitykset alkaa kääntymään jo hieman rasittavuuden puolelle. Selitykset Valen aikaistetusta varkkokäynnistä kertoo ettei tallilla ollut muuntautumiskykyä. RedBullilla tajuttiin, että Vale on kisassa se nopeampi ja siihen reagoitiin.
Tosi asia lienee kuitekin, että Lewistä ajatettiin voittoon. Ja kun ollut vauhtia varastossa, niin Hamis on kyennyt vetäisemään tarvittavaa kaulaa, vaikka on jäänyt radalle. Nyt ei enää vauhti riittänytkään ja putos Max taakse.
Sanoihan Vale ennen Maxin stoppia, että renkaat eivät kestä maaliin ja sai kuittauksen asiaan. Kuittaus tosin taisi tarkoittaa, että ajat niillä nyt loppuun saakka sen +parikymmentä kierrosta.Aggressiivisella taktiikalla Bottasin renkaat olisivat sulaneet vieläkin pahemmin. Mikään taktiikka ei olisi auttanut Bottasta Hamiltonin ohitse, mutta hän olisi ehkä voinut pelata Mersulle kaksoisvoiton tämän tuplanöyryytyksen sijaan.
Tuskin olisi tallissa katsottu kovin hyvällä, jos olisi alkanut Hamia siinä pahemmin painostamaan.No mitä ihmettä? Mitä Mersun olisi pitänyt tehdä aikaisen varikkostopin sijaan, jättää radalle happanemaan huonoilla renkailla? Tylysti voisi linjata että talli teki oikein, mutta Bottaksen olisi pitänyt ajaa kovempaa varikkostopin jälkeiset kierrokset, niin olisi pystynyt ohittamaan sekä Verstappenin että mahdollisesti myös Hamiltonin undercutin turvin. Sitten olisi ollut taktiset avaimet käsissä loppukisan suhteen.
Tarkoitin kylläkin varikkokäyntien aikaista ohitusta undercutia hyödyntäen. Järjestys Bot-Ver-Ham olisi antanut taktiikan suhteen valttikortit Mersulle ja olisi varmasti ollut mieluisempi järjestys kuin Ver—Ham-Bot.Tuskin olisi tallissa katsottu kovin hyvällä, jos olisi alkanut Hamia siinä pahemmin painostamaan.
Vale tuskin on tällä hetkellä siinä tilanteessa tallin sisällä, että pystyisi moista tekemään, vaikka Hami siinä edessä huomattavan hidas olikin
Jos rengasmiehen väärään suuntaan avaamiset menee Valen piikkiin, ni mitähän olisi tapahtunut, jos mahd ohitustilanteessa olisi tapahtunut jotain
Valtteri ajoi stopin jälkeen tukun kisan nopeimpia kierrosaikoja. Minkäs teet, jos Red Bullilla oli vauhtia vielä reservissä ja pystyivät ajamaan myös nopeita aikoja eikä under cut onnistunutkaan.No mitä ihmettä? Mitä Mersun olisi pitänyt tehdä aikaisen varikkostopin sijaan, jättää radalle happanemaan huonoilla renkailla? Tylysti voisi linjata että talli teki oikein, mutta Bottaksen olisi pitänyt ajaa kovempaa varikkostopin jälkeiset kierrokset, niin olisi pystynyt ohittamaan sekä Verstappenin että mahdollisesti myös Hamiltonin undercutin turvin. Sitten olisi ollut taktiset avaimet käsissä loppukisan suhteen.
Peli oli menetetty siinä vaiheessa kun heitettiin hukkaan mahdollisuus pysähtyä ennen Maxia. Heti perään pysähtymällä olisi turvattu kolmossija, mutta samalla heitetty hukkaan viimeinenkin mahdollisuus kaksoisvoitosta.Sanoihan Vale ennen Maxin stoppia, että renkaat eivät kestä maaliin ja sai kuittauksen asiaan. Kuittaus tosin taisi tarkoittaa, että ajat niillä nyt loppuun saakka sen +parikymmentä kierrosta.
Johtuukohan pysähtymättömyys sitten siitä, että aiemmin samaa sanonut Hami päätti Maxin stopin jälkeen pysyäkkin radalla?
Olishan kuski pitänyt ottaa sisään siinä kohdassa, vaikka talli olisi ollut Coloni. Ja vielä Musconin älyttömän typerä kuittaus myöhemmin Checon taktiikasta, joka meni tälläkin kertaa päin persettä.
Niin, renkaista sanoi samaa Hamiltonkin ja silti hän lähes voitti kilpailun. Bottasilla ne sulivat pahasti alle. Tämä voi selittää sen, miksei Bottasta otettu vakavammin. Luulisin että oli insinöörien päätös pitää kuljettajat radalla. Emme tainneet kuulla Hamiltonin radiota ollenkaan Verstappenin stopin jälkeen, että protestoiko hän asiasta mitenkään.Sanoihan Vale ennen Maxin stoppia, että renkaat eivät kestä maaliin ja sai kuittauksen asiaan. Kuittaus tosin taisi tarkoittaa, että ajat niillä nyt loppuun saakka sen +parikymmentä kierrosta.
Johtuukohan pysähtymättömyys sitten siitä, että aiemmin samaa sanonut Hami päätti Maxin stopin jälkeen pysyäkkin radalla?
Ei mitään ihmeitä, ja ensimmäinen sisääntulo meni oikein. Sitten ei mennyt niin putkeen. Bottas olisi pitänyt ottaa sisään kun ilmoitti että renkaat on loppu.No mitä ihmettä? Mitä Mersun olisi pitänyt tehdä aikaisen varikkostopin sijaan, jättää radalle happanemaan huonoilla renkailla? Tylysti voisi linjata että talli teki oikein, mutta Bottaksen olisi pitänyt ajaa kovempaa varikkostopin jälkeiset kierrokset, niin olisi pystynyt ohittamaan sekä Verstappenin että mahdollisesti myös Hamiltonin undercutin turvin. Sitten olisi ollut taktiset avaimet käsissä loppukisan suhteen.
Ei tainnut kuulua enää sen jälkeen, kun Hami päätti ajaa yhdellä stopilla. Noin 5 minuuttia Maxin stopin jälkeen. Tosin siinä se olisi ollut muutenkin jo myöhäistä.Niin, renkaista sanoi samaa Hamiltonkin ja silti hän lähes voitti kilpailun. Bottasilla ne sulivat pahasti alle. Tämä voi selittää sen, miksei Bottasta otettu vakavammin. Luulisin että oli insinöörien päätös pitää kuljettajat radalla. Emme tainneet kuulla Hamiltonin radiota ollenkaan Verstappenin stopin jälkeen, että protestoiko hän asiasta mitenkään.
Onko muuten jossain nähtävillä dataa kunkin kuljettajan kierrosajoista koko kilpailun ajalta?Ja kun katsoo kierrosaikoja, niin tuonne kierrokselle 25 on Maxin kanssa aika tasaiset ajat, Max meni vatikolle uudestaan kierrokselta 32 ja sitten erot repesivät.