Näinpä. Kyllä Bottaksen kisavauhti vaikutti ihan kelvolliselta tallikaveriin verrattuna, mutta auto ei vain kulje mihinkään.Tänään tuli sentään niitä paljon odotetuja ohituksia, useamman taisi radalla ohittaa, vaikka aika-ajo ei moista luvannut
Bottas ajaa uransa toiseksi huonointa autoa. Kun katsoo pistetaulukkoa ja katsoo sieltä vaikkapa Haasin, Williamsin ja Alpha Taurin kuskeja, kausi on ollut erinomainen. Tällä hetkellä auto ei istu käteen, mutta katsotaan saako loppukaudesta kehitysosaa. Luin jostain jutusta, että Alfa on joutunut lyömään paukkuja luotettavuuteen ja nämä muutokset toimisivat huonommin Bottakselle. Bottas on tuonut myös 90 prosssa tallinsa pisteistä, joten voiko olla pahoillaan kaudesta?Bottaksella on tuloksellisesti käynnissä uransa heikoin kausi tulokaskauden jälkeen. Se ei kuitenkaan näytä haittaavan. Pääasia on, että taskusta löytyy kolmen vuoden soppari ettei tarvitse stressata ja pyöräilykin on kivaa.
Riippuu siitä mihin maali on asetettu.Bottas on tuonut myös 90 prosssa tallinsa pisteistä, joten voiko olla pahoillaan kaudesta?
En usko Bottaksen asettaneet tuon yli.Riippuu siitä mihin maali on asetettu.
Niinku monesti olen sanonut, että Bottaksen ongelma on ylilataus. Kausi alkaa aina hyvin, mutta lässähtää aina puolen välin jälkeen. Lisäksi mentaalipuolen asiat on väärässä paikassa. Pyöräily on joo varmaan kivaa, mutta valtteri unohtaa että F1 on päälaji.Bottas on takonut silloin kuin rauta oli kuuma, mutta käynyt perinteiset kauden puolivälin tienoilla. Siinä missä Perez on nolo putoamalla tämän hetken maailman parhaimman kuskin kyydistä niin Bottas tekee samaa, mutta tallikaverina on kiinalainen maksukuski mikä tekee tästä asiasta vielä tuskallisemman. Startit järjestäen noloja joita ei voi enää selitellä mitenkään kytkimillä, koska tätä on jatkunut jo Mersulta lähtien.
Paineet kärkitallissa ovat vaihtuneet harrasteluun hännillä. Ei tuossa ole yhtään enää tappamisen meininkiä. Ehkä Bottaksella on nyt mukava fiilis vaikka mikään ei radalla sujukaan niin hänhän loppupeleissä pelkää paineita, joita oli Mersulla kaudesta toiseen.
Kimillähän oli tämä ihan älytön putki starttien määrässä, jossa ei pystynyt sijoitusta parantamaan. Kunnes sitten jenkeissä paineli Hamiltonin ohi ja viimeiseen voittoon.Bottas ei ole tällä kaudella kertaakaan pystynyt nostamaan sijoitustaan ensimmäisellä kierroksella, jos mukaan ei lasketa Itävallan GP:tä missä Bottas lähti viimeisestä ruudusta ja Perez spinnasi edestä pois. Varmaan jonkin sortin ennätys sekin.
Sama tason pudotus tuntuu tapahtuvan kausi toisensa jälkeen. Kun nyt saisi pitää paikkansa sopimuksen loppuun saakka. Zhoulle häviäminen voi johtaa Ricciardon kohtaloon.Alku-kaudesta Bottas oli ihan eri kuski keräten tasaisesti pisteitä jolloin auto kulki ja kuskin myös.
Mutta kauden edetessä on Bottaksen vauhti kokenut mahalaskun jääden säännöllisesti 11-15 sijolle. Jopa tallikaveri Zhou on ollut viime aikoina hivenen niskan päällä.
Luulempa syyt olevan Alfa Romeon suorituskyvyn laskemisessa lupaavan alun jälkeen ja ehkä on laskenut hieman into tai on vaan henkinen kantti kokenut kolauksen heikkojen tulosten takia.
Kyse ei ole myöskään pelkästään liikkeellelähdöstä, vaan lähes poikkeuksetta Bottas asettaa itsensä johonkin ihan umpipaskaan paikkaan muutaman ekan mutkan aikana jolloin jengiä lappaa ohitse. Tuntuu siltä että varsinaissa startissa menetetään yleensä 1-2 sijaa, neljän ensimmäisen mutkan aikana sitten seuraavat 3-5 sijaa.Startit järjestäen noloja joita ei voi enää selitellä mitenkään kytkimillä, koska tätä on jatkunut jo Mersulta lähtien.