Valtteri Bottas - Voittava Suomen Ikioma 'Lill-Lövis' vai Mestaruudeton Siipimies?

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Noh tähän voi sanoa, että Ferrari ei niin paljon halunnut saloa että olisi valmis ollut maksamaan maltaita. Irvine kelpasi tilalle.

Jos salo olisi oikeasti haluttu hinnalla millä hyvänsä niin siirto olisi tapahtunut. Kyse ei kuitenkaan ollut sen luokan talentista.
Sen verran Ferrari Saloa kuitenkin halusi, että olivat valmiit maksamaan Irvinen ulos omasta sopimuksestaan Jordanilta. Oli varmasti halvempi kuin Salo.

wikipedia sanoi:
In the week before the European Grand Prix, Jordan announced that Irvine would be retained on a two-year contract.[28] However, Ferrari then announced that it had bought out Irvine's contract, and that he would be partnering Michael Schumacher at the team for 1996.[29]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eddie_Irvine#cite_note-29

Mikä siinä on niin hankala myöntää, että Salo ei ollutkaan se takarivin jyyrä vaan keskivertoa parempi kuljettaja?
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4217
Sen verran Ferrari Saloa kuitenkin halusi, että olivat valmiit maksamaan Irvinen ulos omasta sopimuksestaan Jordanilta. Oli varmasti halvempi kuin Salo.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eddie_Irvine#cite_note-29

Mikä siinä on niin hankala myöntää, että Salo ei ollutkaan se takarivin jyyrä vaan keskivertoa parempi kuljettaja?
Aikoinaan pisti harmittamaan todella, että Salon F1- ura jäi niin torsoksi. Ja välillä edelleen vanhat tuntemukset tulevat esiin.

Olisi suonut Salolle samat mahdollisuudet kuin Häkkisellekin. Kuvitelkaas Salo esim. Ferrarin ratissa 1998 ja 1999. Kovaa jälkeä olisi mies tehnyt
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Sen verran Ferrari Saloa kuitenkin halusi, että olivat valmiit maksamaan Irvinen ulos omasta sopimuksestaan Jordanilta. Oli varmasti halvempi kuin Salo.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eddie_Irvine#cite_note-29

Mikä siinä on niin hankala myöntää, että Salo ei ollutkaan se takarivin jyyrä vaan keskivertoa parempi kuljettaja?
Takarivin jyyräksi hän päätyi. Kuljettajana juu keskiverto ja perushyvä tasoa, mutta ei mikään huipputalentti.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Tarpeetonta yleistämistä. Tähän maailmaan mahtuu monenlaisia elämänkertoja, ehkä olet valikoinut omalle lukulistallesi vain ne viihteellisemmät.
Lue hyvä paremmin. Minä en käytä aikaani elämänkertoihin. Paljon on ollut mediassa näistä, että värikynää käytetään ihan älyttömästi. Itse en viitsi lukea, kun on pelkkää viihdettä. Hyvät tarinat toki myyvät.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5131
Lue hyvä paremmin. Minä en käytä aikaani elämänkertoihin. Paljon on ollut mediassa näistä, että värikynää käytetään ihan älyttömästi. Itse en viitsi lukea, kun on pelkkää viihdettä. Hyvät tarinat toki myyvät.
Kimin kirja enemmänkin mitä kulisseissa ja vapaa-ajalla tapahtui jne. Salolla kun ei ole kompetenssia saavutuksiin yhtä lailla kuin esim Kimillä niin Salo joutuu käyttämään värikynää jossitteluun lähes läpi koko kirjan.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Kimin kirja enemmänkin mitä kulisseissa ja vapaa-ajalla tapahtui jne. Salolla kun ei ole kompetenssia saavutuksiin yhtä lailla kuin esim Kimillä niin Salo joutuu käyttämään värikynää jossitteluun lähes läpi koko kirjan.
Sen haluaisin tietäää mikä se asia "mistä ei puhuta" 1999 kun se yksi kisa meni vihkoon. Salolta yritetty udella, mutta "sovittu ettei puhuta siitä" tms.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4217
Takarivin jyyräksi hän päätyi. Kuljettajana juu keskiverto ja perushyvä tasoa, mutta ei mikään huipputalentti.
Monacossa kunnon pistehai keskikastin ja häntäpään kalustolla. 1996 ja 1997 Tyrrellillä viides, 1998 Arrowsilla neljäs ja 2000 Sauberilla viides
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2802
Kimin kirja enemmänkin mitä kulisseissa ja vapaa-ajalla tapahtui jne. Salolla kun ei ole kompetenssia saavutuksiin yhtä lailla kuin esim Kimillä niin Salo joutuu käyttämään värikynää jossitteluun lähes läpi koko kirjan.
Muutenkin aika toistensa vastakohdat noin tyyliltään nuo kirjat. Kimi-kirjassa kirjailija vetänyt värikynää tai ainakin pyrkinyt kirjoittamaan viihdyttävän kirjan ja Salo-kirjan teksti taas niin puisevaa kun olla ja saattaa. Pitäisikin joskus taas ottaa työn alle, jäi kesken joskus aikoinaan.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5131
Muutenkin aika toistensa vastakohdat noin tyyliltään nuo kirjat. Kimi-kirjassa kirjailija vetänyt värikynää tai ainakin pyrkinyt kirjoittamaan viihdyttävän kirjan ja Salo-kirjan teksti taas niin puisevaa kun olla ja saattaa. Pitäisikin joskus taas ottaa työn alle, jäi kesken joskus aikoinaan.
Itseasiassa itselläkin jäi Salon kirja kesken alkuun itsekehun takia, mutta viime aikoina kun ei ole muita formula-aiheisia kirjoja enää lukematta niin aloitin Salon kikkelin kiilottamisen kuuntelemisen uudestaan.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5131
En ole ihan perillä Salon sopimusasioista. Jos Salo oli niin kova kuin antaa itse ymmärtää niin miksi Ferrari ei palkannut häntä Irvinen jälkeen? Jos kerran talli joutui jopa "hidastamaan" Saloa ettei olisi niin nopea. Olisihan tuollainen nyt ihan unelmakuski jolle pitää heittää keppejä pinnojen väliin ettei näyttäisi niin ylivoimaiselta.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
En ole ihan perillä Salon sopimusasioista. Jos Salo oli niin kova kuin antaa itse ymmärtää niin miksi Ferrari ei palkannut häntä Irvinen jälkeen? Jos kerran talli joutui jopa "hidastamaan" Saloa ettei olisi niin nopea. Olisihan tuollainen nyt ihan unelmakuski jolle pitää heittää keppejä pinnojen väliin ettei näyttäisi niin ylivoimaiselta.
Olikohan salo sidottu vedenpitävästi toyotaan jo tuohon aikaan? Hmm
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Jo silloin kun oli tuuraamassa Ferrarilla?
Ei kun meinasin, että Irvine ajoi vielä 2000 kauden. Sen jälkeen tuli Barichello. Eiku hitto... Eddie oli jo jaguarilla. :D

Eli oliko barichellon sopimus tehty jo niin ajoissa 99 kaudella 2000.

En tosin muista milloin toyota sito kuskit sopimuksilla.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5131
Ei kun meinasin, että Irvine ajoi vielä 2000 kauden. Sen jälkeen tuli Barichello. Eiku hitto... Eddie oli jo jaguarilla. :D

Eli oliko barichellon sopimus tehty jo niin ajoissa 99 kaudella 2000.

En tosin muista milloin toyota sito kuskit sopimuksilla.
Ok. Jotenkin tuo Salon "sovittu ettei puhuta" tarina haiskahtaa lapinlisältä että talli olisi hidastanut tallimestaruudenkin kustannuksella Saloa ettei näyttäisi liian hyvältä. Irvinen jälkeen palkkaavat talliin Barrichellon eikä ylijumala-Saloa, koska Schumacher ei tahtoisi? Onko tietoa tekeekö Salo vielä yhteistyötä Ferrarin kanssa? Jos Salolla on salassapitosopimus niin hänen egonsa tuntien paljastaa tämän viimeistään kuolinvuoteellaan jos häntä olisi tahallaan hidastettu...
 

hiiri

Well-known member
Liittynyt
22.10.2022
Viestit
139
Olikohan salo sidottu vedenpitävästi toyotaan jo tuohon aikaan? Hmm
Tuurauskeikkahan tuli Schumin Silverstonen onnettomuuden jälkeen. Samana Silverstonen viikonloppuna oli Ferrari ja Barichello tehneet jo sopparin. Näin Salo itse sanoi Tomin nuoteista -podcastissa. Ja sitten kun Ferrarin (ja muiden tallien ovi oli kiinni) Salo otti sen Toyotan diilin. Vaihtoehtona olisi ollut ihan jämätallit, jos niitäkään.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1595
Kovalaiselle hommat meni vituksi Briatoren sekoilujen ja Toyotan vetäytymisen takia. Ei sen takia että ei pärjännyt Hamiltonille McLarenilla.
Nyt Sinivalkolasit pois päästä. Kovalaisella ei riittänyt rahkeet isossa tiimissä yhtä maailman parasta kuskia vastaan, Kohtalo oli sama kuin Heleniuksella Wilderia vastaan, ihan eri luokan kuskeja olivat. (en sano että Kovalainen olisi ollut huono) Mitä Toyota keissiin tulee niin heillä oli todella monta valintaa kuskeiksi kaudelle 2010, ennen Toyotan vetäytymistä John Howett sanoi tämän Toyotan kuskeista 2010 kaudelle kun häneltä kysyttiin Kovalaisesta tai Sutilista Toyota kuskina kaudella 2010: "I think that is something we are currently discussing. There are some [current] drivers that are not fixed who you would consider, but if they looked not likely then we would prefer to take a brave new direction" (Lähde: https://www.autosport.com/f1/news/kobayashi-set-for-2010-toyota-drive-4433904/4433904/) Kovalainen olisi todennäköisesti menettänyt Toyota pestin joko Nakajimalle (suora Toyota kytkös) tai Adrian Sutilille (Saksalainen paljon isommalta ja tärkeämmältä Markkina-alueelta Toyotalle)
 
Viimeksi muokattu:

Caledonian

Well-known member
Liittynyt
15.4.2016
Viestit
51
Ok. Jotenkin tuo Salon "sovittu ettei puhuta" tarina haiskahtaa lapinlisältä että talli olisi hidastanut tallimestaruudenkin kustannuksella Saloa ettei näyttäisi liian hyvältä. Irvinen jälkeen palkkaavat talliin Barrichellon eikä ylijumala-Saloa, koska Schumacher ei tahtoisi? Onko tietoa tekeekö Salo vielä yhteistyötä Ferrarin kanssa? Jos Salolla on salassapitosopimus niin hänen egonsa tuntien paljastaa tämän viimeistään kuolinvuoteellaan jos häntä olisi tahallaan hidastettu...
Eikös Salo ajanut Ferrarille F1 uran jälkeen paljon menestykkääksi. Käsittääkseni ajoi pitkän uran mm. Ferrarin ratissa vielä formuloiden jälkeen. Esim Lemansin taisi voittaa GT2 luokassa, Jenkeissä valittiin vuoden parhaaksi autourheilijaksi, taisi voittaa siellä mestaruuden Ferrarilla jne. Käsittääkseni ura jatkui Salolla Ferrarin kanssa pitkään F1 ja Indy juttujen jälkeen. Tosin ehkä parempi tsekkaa sittenkin faktoja kun funtsia. Loistavan uran tehnyt ja uskon että Salolla on todellakin arvostusta autourheilu-maailmassa, kuten pitääkin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mika_Salo
 
Viimeksi muokattu:

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3531
Silloin kun Salo tuurasi Schumia niin sai vetää rajattomasti testiä Fioranossa. Sitä Unkaria ihmettelen vieläkin mitä tapahtui. Ihan kuin olisi ollut lisäpainot autossa 😁
 
Ylös