franz galle
Well-known member
- Liittynyt
- 22.4.2008
- Viestit
- 237
Onhan nuo 2 täysin eri äänimaailmaa. Korkealle pauhaavat kierroskoneet ja niiden kireä pakonuotti v. turbosta voimansa saava lähempänä vakiomoottoria oleva vääntömylly.Joo myönnetään, että tuhisija oli väärä sanamuoto. BDA:ssa ja Abarthissa oli vaan kovempi ja raaempi ääni.
Se BDA:n ja Manta 400:n nopeusero on ihan täysin kiinni kuljettajasta. Esim. Vatasen käteen ei Manta sopinut ollenkaan. Oli kuulemma kuin vasemman käden lapanen oikeassa kädessä. Ja sen kyllä huomas kun Arska ja Henkka ajoi tallikavereina Rothmans tiimissä. Arska oli selkeästi nopeampi BDA Eskon ratissa kuin Mantan ratissa.Vuonna -87 Ulster rallissa vaikutti, että ainakin asfaltilla Sierra oli yhtä nopea kuin Manta 400. Manta on sentään nopeampi kuin BD Escort. Soralla Walesissa (joka muistaakseni -87 oli pimea ralli) Manta oli nopeampi.
Kuten jo kommentoitu, kuskista kiinni. Nopealla tiellä ja erityisesti kestopäällysteellä manta lienee nopeampi kuin takaveto-esco.Vuonna -87 Ulster rallissa vaikutti, että ainakin asfaltilla Sierra oli yhtä nopea kuin Manta 400. Manta on sentään nopeampi kuin BD Escort. Soralla Walesissa (joka muistaakseni -87 oli pimea ralli) Manta oli nopeampi.
Minkä mallin Citikka mahtaa olla kyseessä?
Kovasti näyttää Citikka puskevan
Taitaa olla Citroenin epäonnistunut BX 4TC 1986 Monte Carlossa.Minkä mallin Citikka mahtaa olla kyseessä?
Liikaa downforcea taka-akselilla. Niiden olis tarvinnut konsultoida Häkkisen Cis.. eikun siis Mikaa että olis saatu vehjes _balanssiin_Kovasti näyttää Citikka puskevan