:frown: :nope:Törni sanoi:Ei kysymyksistä kannata etsiä piilomerkityksiä.
Sinun mukaasi ihmisen seksuaalisuuden kohteen tietyllä tavalla määritelty vapaaehtoisuus tai täydessä ymmärryksessä annettu suostumus tekevät muuten sairaasta seksuaalisuudesta seksuaalisuuden luonnollisen ilmentymän. Tämä ei kuitenkaan ole oikea tapa lähestyä asiaa. Seksuaalisuuden luonnollisen ilmentymän käsitettä pitää käsitellä huomattavasti laajemmin. Tähän asiaan vaikuttavat tietenkin ihmisen laatimat lait, arvot, psykologien asettamat rajat ihmisen ymmärryksestä ja käsitettä laajennettaessa myös ihmisen tiedot kaikista elävistä luontokappaleista.
Kaikki mitä aikuiset ihmiset (tai ketkä tahansa, mikäli aiemmin määritellyt kriteerit täyttyvät) yhteisymmärryksessä keskenään tekevät seksuaalisten halujensa tyydyttämiseksi, eivät ole sairautta tai rikoksia, mutta eivät ne myöskään ole seksuaalisuuden luonnollisia ilmentymiä. Ja kun nyt aavistan kysymyksesi jo etukäteen, niin kyllä, luen homouden tähän samaan kategoriaan.
Entäs kun aikuinen sekaantuu aikuiseen, joka ei syystä tai toisesta ole ollut kykenevä 'suostumustaan antamaan'. Tai jos joku eläin tai alaikäinen on kykenevä 'suostumuksen antamaan'.haju sanoi:Kun ihminen sekaantuu eläimeen, ei eläin siihen ole ollut kykenevä suostumustaan antamaan. Kun aikuinen sekaantuu lapseen, ei lapsi siihen ole ollut kykenevä suostumustaan antamaan.
:ahem: :ahem: :ahem:patriot sanoi::frown: :nope:
Lateksista ja korkokengistä kiksien saaminenkin pitäisi kieltää lailla.Törni sanoi:Ei homous ei ole ihmisen seksuaalisuuden luonnollinen ilmentymä. Se on seksuaalisesti poikkeavaa käyttäytymistä. On olemassa muitakin seksuaalisesti poikkeavia käyttäytymismalleja. Se miten nämä poikkeavuudet keskenään kategorioidaann ja ryhmitellään onkin sitten monimutkaisempi juttu. Lainsäädäntö antaa yhden luokittelumallin, ihmisten yleiset arvot jonkun toisen ja nämä ryhmät sitten itse kolmannen ja niin edelleen. Kiistelyä voidaan jatkaa loputtomiin.
Sir Winston Churchill on todennut aikoinaan: "paras argumentti miksi demokratia ei toimi on 5 minuutin keskustelu tavallisen äänestäjän kanssa."DFiaA sanoi:Lait on ihmisten tekemiä sopimuksia sallitusta käyttäytymisestä, ja demokratian kulmakivi on keskustella näistä.
Ks. edellinenDFiaA sanoi:Kyllä mun mielestä mielipiteen ilmaisun vapaus kuuluu demokratiassa kaikille..
Olen täysin eri mieltä ja en sitäpaitsi ihan herkästi lähtisi hakemaan esimerkkejä jostain "barbaari"-kulttuureista. (mitä muuta se on ellei sitä, jos esim. varkaalta poikkastaan käsi.. jne.)DFiaA sanoi:Hyviä esimerkkejä voi hakea muista kulttuureista, Jossain on aivan normaalia esim. pakkoavioliitot, lasten naittamiset, silpomiset, yms ... jos enemmistö on sitä mieltä niin sittenpähän ovat.
Tulkitsit väärin.haju sanoi:Onko tämä nyt tulkittavissa niin, että luokittelet homot ja pedofiilit samaan kastiin ja mielestäsi homous pitäisi luokitella sairaudeksi?
Ihmisiä nekin on.Mäcci sanoi:Olen täysin eri mieltä ja en sitäpaitsi ihan herkästi lähtisi hakemaan esimerkkejä jostain "barbaari"-kulttuureista. (mitä muuta se on ellei sitä, jos esim. varkaalta poikkastaan käsi.. jne.)
Ja joku sanoi joskus muistaakseni että valtio olen minä, mutta mitä sitten? Miten se tähän aiheeseen liittyy?Mäcci sanoi:Sir Winston Churchill on todennut aikoinaan: "paras argumentti miksi demokratia ei toimi on 5 minuutin keskustelu tavallisen äänestäjän kanssa."
Nojoo... Mutta tuskin kahden aikuisen ihmisen harrastamaa toimintaa voidaan laissa tuomita. Toisin kuin pedofiilien toimintaa....Törni sanoi:Ei homous ei ole ihmisen seksuaalisuuden luonnollinen ilmentymä. Se on seksuaalisesti poikkeavaa käyttäytymistä. On olemassa muitakin seksuaalisesti poikkeavia käyttäytymismalleja. Se miten nämä poikkeavuudet keskenään kategorioidaann ja ryhmitellään onkin sitten monimutkaisempi juttu. Lainsäädäntö antaa yhden luokittelumallin, ihmisten yleiset arvot jonkun toisen ja nämä ryhmät sitten itse kolmannen ja niin edelleen. Kiistelyä voidaan jatkaa loputtomiin.
Seksuaalisesti poikkeava käyttäytyminen on luonnollista.Törni sanoi:Ei homous ei ole ihmisen seksuaalisuuden luonnollinen ilmentymä. Se on seksuaalisesti poikkeavaa käyttäytymistä.
Juuri näin! Liberaalien vallankumous! :ahem:H_Hihhuli sanoi:Seksuaalisesti poikkeava käyttäytyminen on luonnollista.
Jaan nämä poikkeavuudet terveisiin ja sairaalloisiin sen mukaan, aiheutuuko niistä haittaa ympäristölle. Mikäli haittaa ei aiheudu, poikkeavuuden vastustajilla on pipo liian kireällä.
Kuten totesin: :wink:H_Hihhuli sanoi:Seksuaalisesti poikkeava käyttäytyminen on luonnollista.
Jaan nämä poikkeavuudet terveisiin ja sairaalloisiin sen mukaan, aiheutuuko niistä haittaa ympäristölle. Mikäli haittaa ei aiheudu, poikkeavuuden vastustajilla on pipo liian kireällä.
Törni sanoi:Se miten nämä poikkeavuudet keskenään kategorioidaan ja ryhmitellään onkin sitten monimutkaisempi juttu. Lainsäädäntö antaa yhden luokittelumallin, ihmisten yleiset arvot jonkun toisen ja nämä ryhmät sitten itse kolmannen ja niin edelleen. Kiistelyä voidaan jatkaa loputtomiin.
Törni sanoi:Sinun mukaasi ihmisen seksuaalisuuden kohteen tietyllä tavalla määritelty vapaaehtoisuus tai täydessä ymmärryksessä annettu suostumus tekevät muuten sairaasta seksuaalisuudesta seksuaalisuuden luonnollisen ilmentymän.
Nyt tulkitsit minua väärin. En ole luokitellut homoseksiä sairaaksi seksuaalisuudeksi. Sairautta näen siinä, että kohde ei hyväksy tai ole kykenevä hyväksymään tapahtumaa. Homous on luonnollinen asia, vaikka suurin osa ihmisistä ei olekaan homoja. Jos kaksi homoa harrastaa yhteisestä halusta seksiä, on se näiden ihmisten seksuaalisuuden luonnollinen ilmentymä. Siinä en näe mitään pahaa.Törni sanoi:Kaikki mitä aikuiset ihmiset (tai ketkä tahansa, mikäli aiemmin määritellyt kriteerit täyttyvät) yhteisymmärryksessä keskenään tekevät seksuaalisten halujensa tyydyttämiseksi, eivät ole sairautta tai rikoksia, mutta eivät ne myöskään ole seksuaalisuuden luonnollisia ilmentymiä.
Ei siihen täällä nähdäkseni kukaan ole halunnut puuttua tai rajoittaa. Kysymys on lähinnä ollut siitä, että osa pitää sitä poikkeavana seksuaalisen käyttäytymisenä ja osa pitää sitä täysin normaalina. Tästä on väännetty peistä.DFiaA sanoi:Niin, mutta ei se muille ihmisille kuulu miten eräät suuntautuvat, enkä ymmärrä miksi muilla pitäisi olla halua tai tahtoa puuttua tai rajoittaa heidän luonnottomia tekemisiänsä.