Vapaamielisyys a'la Hollanti

DFiaA

I told you so
Törni sanoi:
Ei siihen täällä nähdäkseni kukaan ole halunnut puuttua tai rajoittaa. Kysymys on lähinnä ollut siitä, että osa pitää sitä poikkeavana seksuaalisen käyttäytymisenä ja osa pitää sitä täysin normaalina. Tästä on väännetty peistä.
Mitä väliä! Darwin.

Mäcci

Well-known member
Törni sanoi:
Minulle on ainakin täysin yhdentekevää mitä kaksi aikuista äijää tekee keskenään neljän seinän sisällä. Enemmän ärsyttää homouden tunkeminen jokaiseen TV-ohjelmaan ja medioihin ylipäätään. Jos lapsi tai nuori suuntautuu homoksi, niin suuntautukoon, mutta ei sitä tarvitse varta vasten markkinoida.
Ehdottoman sama. Hyvä et täällä näkee välistä järkeviäkin mielipiteitä. Mutta tiedätkö ketkä näitä eri trendejä varta vasten ja varsinkin nuorille markkinoi ja tekee? Luullakseni ne on vastuussa jotka istuu "rahakirstun" päällä U.S.A:ssa (sieltähän ne trendit tulee ekana UK:hon ja ympäri euroopan) ja omistaa käytännössä koko tv:n ja median, vaatebisneksen yms. Ei ne trendit synny itsekseen tai "nobodien" toimesta, vaa kaikki on varmaan tarkoin suunniteltua ja tähdättyä strategiaa ja näillä joilla suurin valta kapitalismin rattaissa, niin joukossa on iha satavarmasti myös mukana pedofiilejä yms.

Absolut

Private member
Periaatteessa mun mielestä on ok, että noita homojuttuja pyörii tölsyssä. Voisin kuvitella että kynnys homouden tunnustamiseen on nykypäivänäkin valtaisan korkea, joten mikäli sitä saadaan laskettua, niin hyvä homma. Ja mikäpä parempi kuin pistää yhteiskunnan kaikki jäsenet myöntämään että se on ok, ja sitenhän siihen tottuukin.

Mistä taas saadaan aasinsilta pedofiliaan. Vaikka tuo ajatuskin saa pienen kenttäkiukun nousemaan, niin rooman vallan aikaan oli jokaisella itseään kunnioittavalla vauraalla miehellä nuori poika rakastajanaan. Noi asiat on vain ja ainoastaan yhteisen kulttuurin ja säännöstön tulos. Ajatus on vastenmielinen mutta ikinä ei tiedä mitä pidetään normaalina hetken päästä.

Jo muodin ja kauneusihanteiden muuttuminen on jotain käsittämätöntä nyky-yhteiskunnassakin. 1900-luvun alusta tähän päivään, saati kauempaa. Media, kulttuuri, yhteiskunta, kaikkien näiden vaikutuksella saadaan murhatkin osaksi jokapäiväistä arkikäyttäytymistä.

haju

Banned
Törni sanoi:
Enemmän ärsyttää homouden tunkeminen jokaiseen TV-ohjelmaan ja medioihin ylipäätään. Jos lapsi tai nuori suuntautuu homoksi, niin suuntautukoon, mutta ei sitä tarvitse varta vasten markkinoida.
Vaikka homouden taustoja ei vielä tarkasti tunnetakaan, niin nykyisen tutkimustiedon perusteella se ei ainakaan ole opittu ominaisuus. Ole siis huoleti, hyvä Törni. Kun televisiosta tulee homo-ohjelmia, käännä kanavaa ja sulkeudu tynnyriisi. Lapset ja nuoret eivät opi homoiksi televisio-ohjelmien takia.

Törni

Well-known member
haju sanoi:
Kun televisiosta tulee homo-ohjelmia, käännä kanavaa ja sulkeudu tynnyriisi. Lapset ja nuoret eivät opi homoiksi televisio-ohjelmien takia.
Olisi kovin mielenkiintoista kuulla mihin perustuu näkemyksesi siitä, että TV-ohjelmat ja muu media eivät vaikuta millään tavalla lapsiin? Ei kaikista väkivaltaisten TV-ohjelmien lapsikatsojista tietenkään tappajia tule. Eikä homo-ohjelmien katsojista homoja. Mutta tutkimukset ovat osoittaneet, että em. mediat vaikuttavat lapsiin erittäin paljon. En tiedä onko tutkimuksia tehty nimenomaan tästä puheena olevasta aiheesta, mutta miksi se muodostaisi dramaattisen poikkeuksen?

Mihin sinun näkemyksesi asiasta perustuvat?

DFiaA

I told you so
Törni sanoi:
Olisi kovin mielenkiintoista kuulla mihin perustuu näkemyksesi siitä, että TV-ohjelmat ja muu media eivät vaikuta millään tavalla lapsiin? Ei kaikista väkivaltaisten TV-ohjelmien lapsikatsojista tietenkään tappajia tule. Eikä homo-ohjelmien katsojista homoja. Mutta tutkimukset ovat osoittaneet, että em. mediat vaikuttavat lapsiin erittäin paljon. En tiedä onko tutkimuksia tehty nimenomaan tästä puheena olevasta aiheesta, mutta miksi se muodostaisi dramaattisen poikkeuksen?

Ei kaikista formulan katsojistakaan tule formulakuskeja.

Törni

Well-known member
Minä en väitä että TV-ohjelmat ja muu media tekevät ihmisistä homoja. Minä kuitenkin väitän, että ne ovat yksi lenkki pitkässä ketjussa. Lapsi tai seestymiskauden loppuvaiheessa oleva nuori etsii malleja. Jos hän löytää tätä kautta hyäksyttävän mallin, se saattaa olla ratkaiseva tekijä pitkässä ketjussa jonka kaikkia lenkkejä emme tunne. Ei homoutta tarvitse piilotella tai halveksia. Mutta ei sitä pidä myöskään ihannoida tai markkinoida lapsille ja nuorille yhtenä varteenotettavana seksuaalisuuden mallina.

haju

Banned
Törni sanoi:

Voisitko kertoa, missä olen väittänyt, että TV-ohjelmat ja muut mediat eivät vaikuta millään tavalla lapsiin? Pientä tarkkuutta lainauksiin, hyvä Törni.

Mielipiteeni perustuu Neuroscience & Biobehavioral Reviews -lehdessä olleeseen artikkeliin. Tuttu julkaisu varmaan sinullekin? Siellä kerrottiin seuraavaa:

"Is there a role for learning in the development of human sexual orientation?...

While a role for learning factors can never be entirely omitted, it is perplexing that several of the key routes by which these could have their effect, such as through sexual experience during childhood or adolescence, or through parental socialization, are not supported."

DFiaA

I told you so
Törni sanoi:
Minä en väitä että TV-ohjelmat ja muu media tekevät ihmisistä homoja. Minä kuitenkin väitän, että ne ovat yksi lenkki pitkässä ketjussa. Lapsi tai seestymiskauden loppuvaiheessa oleva nuori etsii malleja. Jos hän löytää tätä kautta hyäksyttävän mallin, se saattaa olla ratkaiseva tekijä pitkässä ketjussa jonka kaikkia lenkkejä emme tunne. Ei homoutta tarvitse piilotella tai halveksia. Mutta ei sitä pidä myöskään ihannoida tai markkinoida lapsille ja nuorille yhtenä varteenotettavana seksuaalisuuden mallina.
Onkohan lasten suhtautuminen homouteen muuttunut tän seurauksena? Aiemminhan homoa oli kaikki mikä ei miellyttäny, mutta miten nykyään? Onko joka luokalla vielä 'kiintiöhomot'? Vai onko se menettänyt voimansa loukkaamisen keinona ja nykyään luokan 'parhaat jätkät' on homoja?

Törni

Well-known member
haju sanoi:
Voisitko kertoa, missä olen väittänyt, että TV-ohjelmat ja muut mediat eivät vaikuta millään tavalla lapsiin? Pientä tarkkuutta lainauksiin, hyvä Törni.
Sinä totesit seuraavaa:

haju sanoi:
Kun televisiosta tulee homo-ohjelmia, käännä kanavaa ja sulkeudu tynnyriisi. Lapset ja nuoret eivät opi homoiksi televisio-ohjelmien takia.
Johon minä totesin seuraavaa:

Ydin seuraavassa:

Ratkaiseva tekijä pitkässä ketjussa jonka kaikkia lenkkejä emme tunne
Jota tukee lainauksesi:

haju sanoi:
While a role for learning factors can never be entirely omitted, it is perplexing that several of the key routes by which these could have their effect, such as through sexual experience during childhood or adolescence, or through parental socialization, are not supported
Hauskaa yön jatkoa, hyvä haju :wink:

Viimeksi muokattu:

Absolut

Private member
Törni sanoi:
No onkos tuo nyt sitten jotenkin kauheaa? :doubtful: Meinaan, että jos sun mielestä homous ei ole mitään häijyä, niin minkä takia siitä ei voitaisi puhua, ja pitää niitä muutamia harvoja ihmisiä esillä joita tölsyssä on? Jos siitä joku itsestään epävarma nuori saa vaikutteen/kannusteen kokeilla homosuhteita, niin samapa tuo mulle. Tosin ymmärsin vissiin pointtisi, kunhan nappasin herkullisen pointin tuosta. :D

Pääasiahan on se että löytää sen oman tiensä jota kulkien elää onnellisena elonsa loppuun asti. Joillakin se voi vaatia vähän maailman tutkailua, ja vääriä valintoja. Joillekin ne toisen väärät valinnat on juurikin ne oikeat. Suurin osa meistä kuitenkin pääsee noista asioista ihan ajattelematta ohi, perustelee perheen ja niin eespäin. Mutta joillekin tuokin on sosiaalisten paineiden pakottama kuvio, josta sitten irtaannutaan kun pää ei kestä kauempaa. Siinäpä sitten onkin lapset ja vaimo/mies himppa ihmeissään kun yks-kaks onkin iskä/äiskä iskäpuolen/äiskäpuolen kanssa kimpassa. Mie väitän että mitä matalammaksi tuo kynnys kaapista tulemiseen lasketaan, niin sitä parempi. Aika vaikea uskoa että kaikki teinit homahtaa yks-kaks kun tölsyssä on mauttomasti pukeutuvia hinttareita jotka hihittelee ja juoksentelee ympäriinsä. Mutta noi voi antaa joillekin sen viimeisen rohkaisun, sen puuttuvan roolimallin jota heillä ei ole ollut. Vanhemmista ei mallia saa, ja kestäs sitten? Elton Johnista? Yeah, tai George Michaelin tavoin puistoon tyrkyttämään itseään työttömille. Aika vaikea heteron päällä käsittää että mitä vaatii kaapista tulo nykyään. Voisin kuvitella että aika helevetisti.

BBC:llä oli muuten uutinen jonkinaikaa sitten jonka mukaan monta poikaa synnyttäneen äidin nuorin poika on todennäköisimmin homo. Samoja tuloksia ei laajassa tutkimuksessa ollut isien kautta havaittavissa, ainoastaan äitien - vaikka isät vaihtelisivatkin. Tämä tuki olettamusta että homous ei ole sosiaalisesti syntyvä piirre, vaan se johtuu ennemminkin "hardware"-puolen kehityksestä kuin "softa"-asioista. Mun mielestä ton asian tutkiminenkin on melkein turhaa. Mä en nimittäin ymmärrä mitä vaaraa siitä on immeisille jos joku kampaaja-poika päättelee että olis ehkä hyvä idea korkata reppu kun ei mimmit kiinnosta.