Vapaan F1-"asiapuolen" liveseurantatoikki

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Hilan oikeinkirjoitusta ei tiemmä saa kritisoida. Mies itse vetää herneet ja sitten suuttuvat modetkin. Jumaliste mä puren nyrkkiäni täällä, etten vaan nyt loukkaisi ketään nipottamalla niin vähäisestä asiasta kuin äidinkielestä.
Keksipä hyvä suomennos tuolle. "Kauden aikainen testi" kuulostaa kömpöllölltä

oldez

Well-known member
Keksipä hyvä suomennos tuolle. "Kauden aikainen testi" kuulostaa kömpöllölltä
Miten me silloin pärjättiin kun testaaminen oli vapaata?

GP-kauden testi?
Kauden testi
Kilpailukauden testi
Kisakauden testi
Kesätesti
Silverstonen/Barcelonan testi(jakso)
Toukokuun/kesäkuun testi
F1-testi
Testi

burb

.
Yhdyssanavirheet ja puuttuvat väliviivat ei yleensä luettavuutta haittaa, turha niitä on korjailla
Kyllä mua nuo yhdyssanavirheet haittaa, siis silloin kun niitä on viestissä noin paljon kuin hilalla. Ja lähes kaikissa viesteissä.
Yksittäiset virheet nyt on ihan helposti sivuutettavissa, keltä tahansa, mutta hilalla nuo virheet ovat järjestelmällisiä.
Joskus hilalla on viestissään sama sana kirjoitettuna sekä yhteen että erikseen...

Harmi että meistä muista ei ole avaamaan noita tärkeitä F1-toikkeja. Laiskuutta tämäkin.

Örfil

Guest
Koen varsin epämielekkäänä ajatuksena sen, että moderaattorit ryhtyisivät korjailemaan yksittäisten viestien kirjoitusvirheitä. Jos asia kovasti häiritsee, niin eikö siitä mieluummin kannattaisi vinkata kirjoittajalle itselleen?
Kannattaako vinkata ollenkaan, jätetään kirjoitusvirheistä ojentaminen Albertyin tehtäväksi, johon hän tavallaan vapaaehtoisena on ilmoittautunutkin.
Korostan että olen Albertin kanssa samaa mieltä ja itsekin koittanut yhdyssanojen kanssa takeltelua ja pilkkujen oikeaa sijoitusta tarkkailla useammin.

Selaimeni linkkipalkissa on heti Googlen:n vieressä linkki "Oikeinkirjoitusohjeita news-kirjoittajille ja web-sivujen ylläpitäjille" ;)

Olisi muuten hieno ominaisuus, jos tähän postaukseen saisi oikoluvun valittuna joko päälle tai pois!
Ja lisäksi se oli oppiva, eikä korjaisi esimerkiksi sanaa "lautasmassu" muotoon "sixpack", puhumattakaan howdysmien oikoluvusta.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Harmi että meistä muista ei ole avaamaan noita tärkeitä F1-toikkeja. Laiskuutta tämäkin.
Aika harvassa hyvät ketjun avaukset tuolla. Yksi eniten ihmetyttävä, kun saattaa olla jo kisa päällä, niin horina jatkuu aika-ajolle varatussa toikissa, kun kukaan ei tee peliliikettä.

jjv

Arschloch
Kyllä mua nuo yhdyssanavirheet haittaa, siis silloin kun niitä on viestissä noin paljon kuin hilalla. Ja lähes kaikissa viesteissä.
Yksittäiset virheet nyt on ihan helposti sivuutettavissa, keltä tahansa, mutta hilalla nuo virheet ovat järjestelmällisiä.
Joskus hilalla on viestissään sama sana kirjoitettuna sekä yhteen että erikseen...

Jos ne virheet aiheuttaa väärinymmärryksiä tai vaikeuttaa lukemista niin sitten toki on haitaksi. Muuten saa lukija mun mielestä tulla toimeen harmituksensa kanssa, mä en kielioppivirheisiin juuri huomiota kiinnitä.

Sue_me

Well-known member
Jos ne virheet aiheuttaa väärinymmärryksiä tai vaikeuttaa lukemista niin sitten toki on haitaksi. Muuten saa lukija mun mielestä tulla toimeen harmituksensa kanssa, mä en kielioppivirheisiin juuri huomiota kiinnitä.
Komp.

Zoe

Maagikko, noituja
Sijainti
Nollola
Jatketaan tästä oikeinkirjoitusteemasta nyt vielä sen verran, että itsehän siis työskentelen (muun muassa) tekstien oikolukemisen ja editoinnin parissa. En silti jaksa hämmästyä tai ärsyyntyä siitä, että keskustelupalstoilla, blogeissa tms. näkee toisinaan kirjoitusvirheitä tai kehnoa kielioppia sisältäviä kirjoituksia. Johan siinä saisi olla jatkuvasti hermo piukeana.

Toimitetut julkaisut ovat sitten asia erikseen.