Vapaan F1-liveseurantatoikki vol. 2.0

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Tai sitten ottais vaan kisaa, kuka uskaltaa ajaa kovinten seinään.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Miten voi olla yksi auto rinnakkain? Kun sehän... sehän on vaan se yksi... ei se voi itsekseen olla rinnakkain... eihän?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Paljon sulla burb oli avaruusajattelu alakoulussa?
Täh? Onko muilla muka ollut koulussa avaruusajattelua? Ei meillä kyllä tuollaista opetettu... Ellei sitten fysiikkaa ja matematiikkaa lasketa. Tai siis noitahan juuri lasketaan. Mut siis.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Täh? Onko muilla muka ollut koulussa avaruusajattelua? Ei meillä kyllä tuollaista opetettu... Ellei sitten fysiikkaa ja matematiikkaa lasketa. Tai siis noitahan juuri lasketaan. Mut siis.
Ei siinä muuta kuin ajattelee vaan silleen maapallon ulkopuolelta.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Olenpas usein mielessäni miettinyt sitä, että kun F1-kilpailuissa hyvin usein selostuksessa sanotaan, että varikolta tullessa on kylmät renkaat, eikä siten heti varikolta tultua pysty ajamaan parhaita mahdollisia kierrosaikoja.

Kuitenkin lämpökamerakuvista huomaa, että varikolta saadut uudet renkaat ovat huomattavasti lämpimämmät tai kuumemmat, kun samalla hetkellä ajossa olevat renkaat.

Miksi moinen ristiriita?
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Olenpas usein mielessäni miettinyt sitä, että kun F1-kilpailuissa hyvin usein selostuksessa sanotaan, että varikolta tullessa on kylmät renkaat, eikä siten heti varikolta tultua pysty ajamaan parhaita mahdollisia kierrosaikoja.

Kuitenkin lämpökamerakuvista huomaa, että varikolta saadut uudet renkaat ovat huomattavasti lämpimämmät tai kuumemmat, kun samalla hetkellä ajossa olevat renkaat.

Miksi moinen ristiriita?
Erinomainen havainto, jolle en löydä aukotonta, fysiikkaan perustuvaa selitystä.
Pitääkö kumi paremmin vasta kun siitä on ehditty ajaa silein tehdaspinta "karhelle"?
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Lisäksi renkaan kuumeneminen ajossa, muodonmuutoksen aiheuttaman materiaalin sisäisen kitkan aiheuttamana, saattaa vaikuttaa renkaan käytökseen positiivisesti. Verrattuna siis ulkopuolisen paahtimen tuottaman lämmön jakautumiseen renkaan rakenteissa.

Kvyat! :thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös