Vapaan F1-liveseurantatoikki

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Örfil

Guest
Sen verran jaksaa kuunnella että onneksi soi Nicon/Luisselin pallilla ollessa Saksan kansallislaulu, hyvä biisi ;) Mahtava komppi ja kertsi etenkin on pop.
:rolleyes:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Formula ykkösten Kiinan GP:n tulokset menivät jälkikäteen uusiksi ruutulipun heiluttamisen kanssa tapahtuneen virheen seurauksena.

Kilpailussa ajettiin 56 kierrosta, mutta ruutulippua näytettiin kisan kärjessä ajaneelle Lewis Hamiltonille virheellisesti jo 55. kierroksen jälkeen. Säännöt määräävät, että jos ruutulippua näytetään liian aikaisin, pitää lopputulokset ottaa siitä tilanteesta, kun kärkimies ylitti maalilinjan edellisen kerran ennen virheellistä ruutulipun heiluttamista, eli tässä tapauksessa 54. kierroksen jälkeen.

Pistesijoille ajaneiden kuljettajien järjestys pysyy ennallaan, mutta aikaerot kuljettajien välillä muuttuvat. Lisäksi häntäpäässä Caterhamin Kamui Kobayashi putoaa Jules Bianchin taakse 18:nneksi, koska hän ohitti Marussia-kuljettajan mitätöityjen kahden viimeisen kierroksen aikana.
Kattelin jo hieman ihmeissäni kisankin aikana, kun ukkot heiluttelee sinisiä lippuja väärille autoille. Heiluvat kuin Hangon ratatuomarit.
 

Örfil

Guest
Saari puhui vähän höpöjä että "ilman Massan omaa syytä meni stoppi pilalle". Sehän mälläs vasemman kyljen Alonson oikeaan kylkeen, ehkäpä vaihtopulmat johtui siitä. Mutskut kun on vanteissa kiinni niin jos ei uusi mennyt kunnolla paikalleen (tällin vuoksi), niin jouduttiin siksi hakemaan toinen kumi/mutterisarja tilalle.
IS
Massan auton takapyörä sai kovan iskun jo lähtösuoralla, kun hän osui Fernando Alonson autoon. Sen takia vasenta takarengasta oli vaikea vaihtaa.
Mot - heh, massa.
Eli onko niin jos rengas ei mene paikalleen mutterin takia, joudutaan pahimmoilleen koko setti vaihtamaan yhden renkaan takia ettei jää "sekasetti"?

Edit: takasetti meni vaihtoon. Ja selostihan ne siitä...
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Jouduinpa vallan tyytymään jälkilähetykseen tänään. Eihän tuo nyt erityisen vahvasti mennyt...
 

Örfil

Guest
IS
- Minusta kyse on viileän sään, radan profiilin ja oman ajotyylini yhdistelmästä, Räikkönen pohti ongelmiaan
Aletaan olla asian ytimessä, jospa tuo Kimi alkaa miettimään sitä omaa ajotyyliään nykyautoille että jotain pitäis tehdä koska aina samat pulmat, jos pulmia on.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Enemmän tai vähemmän kun viidettä kautta hakataan päätä seinään samojen asioiden suhteen niin onhan sekin vaihtoehto että tekee jotain muuta kuin odottaa täydellisesti istuvaa autoa.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Enemmän tai vähemmän kun viidettä kautta hakataan päätä seinään samojen asioiden suhteen niin onhan sekin vaihtoehto että tekee jotain muuta kuin odottaa täydellisesti istuvaa autoa.
Vihapuhetta!

Modeeet hei!!!
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Enemmän tai vähemmän kun viidettä kautta hakataan päätä seinään samojen asioiden suhteen niin onhan sekin vaihtoehto että tekee jotain muuta kuin odottaa täydellisesti istuvaa autoa.
Mää vaan epäilen, että kaudesta 2008 oppineena tuo ei halua semitoimivaa ratkaisua jolla pärjää jotenkin, vaan tahtoo saada auton oikeasti itselleen istuvaksi.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Mää vaan epäilen, että kaudesta 2008 oppineena tuo ei halua semitoimivaa ratkaisua jolla pärjää jotenkin, vaan tahtoo saada auton oikeasti itselleen istuvaksi.
Ai jätkä alkaa iha totissaa puhuu formuloista?
Mä veikkaan että se on motivaationsa menettänyt juoppo.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Prost olisi johtanut kuudella sekunnilla toisille renkaanvaihdoille tultaessa mutta Lotusin käyttämä rengasseos alkoi sulaa alle jo neljä kierrosta startin jälkeen joten Fangio oli keskeyttänyt turva-auton takana ja niinpä kuudentena olleella Hillillä oli helppo työ ajaa neljäntoista sekunnin ero Villeneuveen joka oli edellisellä kaudella menehtynyt ja sen jälkeen pääsi ajamaan voitosta todenteolla koska autossaan oli D-seos ja Lauda ei pystynyt siihen vastaamaan vaan keskeytti kilpailun puolivälissä voidakseen ryhtyä valmistautumaan kauteen 88 aiemmin kuin muut.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Prost olisi johtanut kuudella sekunnilla toisille renkaanvaihdoille tultaessa mutta Lotusin käyttämä rengasseos alkoi sulaa alle jo neljä kierrosta startin jälkeen joten Fangio oli keskeyttänyt turva-auton takana ja niinpä kuudentena olleella Hillillä oli helppo työ ajaa neljäntoista sekunnin ero Villeneuveen joka oli edellisellä kaudella menehtynyt ja sen jälkeen pääsi ajamaan voitosta todenteolla koska autossaan oli D-seos ja Lauda ei pystynyt siihen vastaamaan vaan keskeytti kilpailun puolivälissä voidakseen ryhtyä valmistautumaan kauteen 88 aiemmin kuin muut.
Williamsilla oli tuolloin käytössä paineilmatunkki, mutta siitä ei ollut hyötyä koska oli minimiaikaraja renkaanvaihdolle. Seuraava vuosi meni sitten hydrauliikkavideoiden parissa ja joku unohti ilmata paineilmasysteemit ja kun sitä seuraavana vuonna taas käytettiin järjestelmää, kondensiovesi lensi pitkin varikkosuoraa ja sen seurauksena nähtiin ensimmäistä kertaa F1-historiassa kilpa-autojen käyvän varikolla turva-auton johdattelemana.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös