Vasemmiston mustamaalaus

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Moe Szyslak sanoi:
Kukas sen palkkaa nosti? :doubtful: Itsekö?

Muistaakseni jaska oli kansanedustajien palkankorotuksen puolesta ja et sä ole kauheasti valitellut ylisuuria palkkioita joita yritysjohtajat saavat.

Tässä tapauksessa kohde vaan lienee 'oikea' sulle. ;)
en mä valita tätäkään, kyllä musta pressa on palkkansa ansainnut.
(Ainakin sen tittelinsä takia, en sano että Halonen olisi palkkansa arvoinen ;) )

Mietin vain, että jos kohteena ois Niinistö, niin mikä olisi valitus :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
jaska sanoi:
en mä valita tätäkään, kyllä musta pressa on palkkansa ansainnut.
(Ainakin sen tittelinsä takia, en sano että Halonen olisi palkkansa arvoinen ;) )

Mietin vain, että jos kohteena ois Niinistö, niin mikä olisi valitus :D
Todennäköisesti enämpi Halosen kannattajat valittais silloin. Nyt valittaa Niinistön kannattajat.

Aika yksinkertainen yhtälö! :thumbup:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Moe Szyslak sanoi:
Noin niinkun yleisesti, ei täällä forumilla. ;)
Jaa, mä olen huomannut tuosta vain valitusta, tietämättä kumman kannattajista puhutaan.

Mutta ehkä sinulla on parempaa tietoa :thumbup:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Luinko jostain oikein, että Ahtisaari kun sai palkankorotuksen niin lahjoitti tämän summan hyväntekeväisyyteen?
Nyt olisi Halosella paikka toimia... :wink:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Mutku sanoi:
Luinko jostain oikein, että Ahtisaari kun sai palkankorotuksen niin lahjoitti tämän summan hyväntekeväisyyteen?
Nyt olisi Halosella paikka toimia... :wink:
Työttömille johonkin virkistystoimintaan tms.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
jaska sanoi:
Jaa, mä olen huomannut tuosta vain valitusta, tietämättä kumman kannattajista puhutaan.

Mutta ehkä sinulla on parempaa tietoa :thumbup:
Ei VOI olla parempaa tietoa kuin sulla. :rolleyes:

mn97

Banned
Moe Szyslak sanoi:
Todennäköisesti enämpi Halosen kannattajat valittais silloin. Nyt valittaa Niinistön kannattajat.

Aika yksinkertainen yhtälö! :thumbup:
Kovin oli Halonen huolissaan tuloerojen kasvusta.

Seuraavana päivä saadaan lehdistä lueskella kuinka rouva itse korottaa omaa palkkaansa 24 000 €urolla.

Röyhykeydellä ei ole mitään rajaa.

Viimeksi muokattu:

Hurmurisija

Well-known member
mn97 sanoi:

Seuraavana päivä saadaan lehdistä lueskella kuinka rouva itse korottaa omaa palkkaansa 24 000 €urolla.
Ei kai se sentään itse sitä korota. Eikös se yleensä nouse aina uuden kauden alussa ja sen nostaa aina sama koneiston osa - en muista mikä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
mn97 sanoi:

Röyhykeydellä ei ole mitään rajaa.
JARNA-ANSA HAVAITTU!

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Se on muuten jännä homma näissä poliitikkojen palkoissa että toiset poliitikot päättää niistä toisten puolesta. Että aina se ns. hyödyn saaja voi pestä kätensä ja sanoa että en minä mutta kun nuo muut. Aikanaan kansanedustajien palkkojen korottamisessa oli tietty järki, kun matalimmat palkat eivät olleet mitään kovin isoja rahoja. Tietty tässä pressan palkkion nostamisessakin on logiikkaa, eihän kuudessa vuodessa ole ollut yhtään palkkion korotusta. Tosin jso ajatellaan että yleisen ansiotason nousu on ehkä ollut 2.5 % niin kuudessa vuodessa olisi riittänyt minun laskujeni mukaan 15% korotus.

Mutta sitten tässä on tosiaankin nämä presidentiin omat puheet ja hänen korostamansa arvot. En voi hyväksyä tätä puheitten ja todellisuuden ristiriitaa. Mikäli Halonen tai kuka tahansa muu presidentti olisi korostanut kuuden vuoden aikana ihmisten oman osaamiseen ja henkilökohtaisen vastuunoton merktiystä yhteiskunnan kehityksessa, niin tällainen korotuksen vastaanottaminen olisi ollut loogista. Mutta kun Tarja on koko ajan puhunut yhteisvastuusta, siitä että tuloerot kasvavat ja että heikoimpia sorsitaan, on tämä teko selkeästi ristiriidassa mainitun ajatusmaailman kanssa.

Muistetaan että Punaisessa Langassa Halonen kertoi että tuloerot ovat haitallisia siksi että se raha on yhteisestä potista pois. Teknisesti ottaenhan asia ei ole näin. Mikäli joku yrittäjä omalla työllään kykenee luomaan taloudellista toimeliaisuutta ja siinä sivussa työllistää muita sekä tekee itselleen hyvän tilin, niin nähdäkseni kaikki ovat voittaneet. Talous on kasvanut.On syntynyt arvonnousua mikä olisi jäänyt syntymättä ilman tätä toimeliaisuutta. Mutta kun tällainen presidentti saa enemmän rahaa, niin siinä on todellakin kyse yhteisestä potista. Se raha mikä pressalle menee, ei tuota sen kummemmin ja se on valtion verorahoista maksettua.

Törni

Well-known member
Näin se vaan menee. Vaikka presidentin palkankorotus olisi kuinka muiden päättämä, kuinka kohtuullinen ja ansaittu tahansa, niin se vie silti kaiken terän presidentin puheilta.

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
"Niin tyhmää, niin tyhmää on olla ottamatta mitä annetaan... "

Ismo Alanko, Sisäinen Solarium

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Törni sanoi:
Näin se vaan menee. Vaikka presidentin palkankorotus olisi kuinka muiden päättämä, kuinka kohtuullinen ja ansaittu tahansa, niin se vie silti kaiken terän presidentin puheilta.
Tämä on kyllä totta!

Tartsin kannattais tehdä 'ahtisaaret' ja lahjoittaa se 'ylimääräinen'.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Moe Szyslak sanoi:
Tämä on kyllä totta!

Tartsin kannattais tehdä 'ahtisaaret' ja lahjoittaa se 'ylimääräinen'.
Älä viitti, on aina mukavampaa ja ylevämpää jakaa muiden rahoja kuin omia.

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Sosialistia ja kristittyä yhdistää ajoittainen halua auttaa vähempiosaisia, mutta kristitty on edes joskus valmis tekemään sen omilla rahoillaan...