Vastauksia yleisiin kysymyksiin

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Kalenteri ei taida toimia niin kuin pitäisi? Jumettunut joulukuulle, tammikuukin on kohta lusittu.

Kaipaisin burbin kisapäivityksiä, mikäli kalenteri vielä potkii joskus. Ja jos toimii, niin saisko myös superbiket ympättyä sinne?
Kalenteri kaipaa Antilta jotain napsautusta että olis taas ajan tasalla. ANTTII!!! HALLOJAA!!!
Sitten kun kalenteri on kunnossa niin voishan sinne niitä kisapäivämääriä lisäillä.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mulla olis sellanen yleinen kysymys, että oletko sä
Antti jo ihan finaalissa tän foorumin ylläpitämisen kanssa?


Voisin kuvitella, että jonkinlainen puutuminen ehtii väkisinkin 10 vuodessa iskeä.
Hienoa työtä ja nettiavaruuden paras foorumi. :thumbup:
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
Olen väsynyt, en finaalissa.
Vuodenvaihteessa F1-Forum menetti viimeisetkin sponsorit eli nyt on taas niin että minun pitää tehdä ja ylläpitää muita palveluja, jotta F1-Forumin kulut kuten kallis palvelin saadaan maksettua. Harmi, että tämän takia en pysty esim. tekemään uutisia ja kehittämään palvelua enemmmän.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Vaikka on uudehko versio vBulletinista, miksi tämä ei osaa säätää automaattisesti viestien leveyttä, silloin kun ketjuun postataan yli leveä kuva? Yli leveä silloin, kun se menee selainikkunan leveyden / näytön resoluution yli. Esim. tässä menee vielä 1280x resollakin leveäksi:

esim. http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=1389&page=3

Onko tämä säätö pois päältä tai jotain? Vanhemmatkin versiot vBulletinista ovat osanneet tämän tehdä.

Sen pitäisi olla niin, että ainoastaan se viesti "levenee" jossa se ylileveä kuva on ja kuva näkyy koko leveydessään, mutta muut viestit skaalautuvat selaimen ikkunan leveyteen ja näin ne pysyvät luettavassa muodossa. Tai vastaavasti, että kuva skaalautuu pienemmäksi. Eikä niin kuten yllä esimerkissä (no sikäli huono esimerkki, että se on triidi jossa on lähes pelkästään kuvia), että joutuu vierityspalkkiin koskemaan joka tekstirivin kohdalla, mikä on suoraan sanottuna: vitun ärsyttävää.
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
Tuota on kysytty ennenkin ja vastaus on se, että vb:n html on itse tehdyn taulukon (table -> tr ->td) sisällä. Yksi leveä kuva venyttää kyseisen taulukon, jolloin muutkin viestit levenevät. Vika ei siis johdu vb:stä vaan kustomoidusta ylälaidan html:stä. Katson voiko asialle tehdä jotain.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Kalenteri ei taida toimia niin kuin pitäisi? Jumettunut joulukuulle, tammikuukin on kohta lusittu.

Kaipaisin burbin kisapäivityksiä, mikäli kalenteri vielä potkii joskus. Ja jos toimii, niin saisko myös superbiket ympättyä sinne?
Kalenteri kaipaa Antilta jotain napsautusta että olis taas ajan tasalla. ANTTII!!! HALLOJAA!!!
Sitten kun kalenteri on kunnossa niin voishan sinne niitä kisapäivämääriä lisäillä.
Voi perskele, olen aivan täysin unohtanut ton kalenterin päivityksen. Katsotaan josko tänään tai huomenna olis sen verran aikaa että sais ton viimeinkin tehtyä...
Saahan sen toki joku muukin tehdä jos on halua, ;)
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Tuota on kysytty ennenkin ja vastaus on se, että vb:n html on itse tehdyn taulukon (table -> tr ->td) sisällä. Yksi leveä kuva venyttää kyseisen taulukon, jolloin muutkin viestit levenevät. Vika ei siis johdu vb:stä vaan kustomoidusta ylälaidan html:stä. Katson voiko asialle tehdä jotain.
Ok. Eräällä forumilla (siis tietysti myös vBulletin) on toinen tapa skaalata isot kuvat, se mistä jo sanoinkin. Eli kuva skaalataan ja siihen tulee "This image has been resized - Click this bar to view the full image" palkki ylle. Onko tämä mahdollista?
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
Ok. Eräällä forumilla (siis tietysti myös vBulletin) on toinen tapa skaalata isot kuvat, se mistä jo sanoinkin. Eli kuva skaalataan ja siihen tulee "This image has been resized - Click this bar to view the full image" palkki ylle. Onko tämä mahdollista?
Varmaan erikseen asennettava lisäosa? Toimiiko se vain käyttäjien liittämissä (ei linkittämissä) kuvissa?

liitetty kuva: attachment, joka ladataan F1-Forumin palvelimelle (vain VIPit?)
linkitetty kuva: kuvan url kopioitu suoraan joltain toiselta sivulta
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
Yritän asentaa tuon lisäosan ensi yönä.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Olen väsynyt, en finaalissa.
Vuodenvaihteessa F1-Forum menetti viimeisetkin sponsorit eli nyt on taas niin että minun pitää tehdä ja ylläpitää muita palveluja, jotta F1-Forumin kulut kuten kallis palvelin saadaan maksettua. Harmi, että tämän takia en pysty esim. tekemään uutisia ja kehittämään palvelua enemmmän.
Maksat Savvypokerille sponsoripalstasta Kummeli-tyyliin vai? Pitää vissiin alkaa rämpätä noita yläreunan mainoksia, josko niistä tulisi sentti tai kaksi.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica

Testataas tällä kuvalla homman etenemistä.

Hyvin näyttää toimivan, kun 1000 pixeliä leveä kuva kuiteskin.

Mauri Pekkarinen taas ei mahtunut (mitä lie 2000 pikseliä leveä)..
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Mulla kestää viestien kirjoittaminen yleensä sellaiset 10-15 minuuttia. Sitten kun yritän painaa lähetä-nappia niin nikkini on kirjautunut ulos. Miksi näin?
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Mulla kestää viestien kirjoittaminen yleensä sellaiset 10-15 minuuttia. Sitten kun yritän painaa lähetä-nappia niin nikkini on kirjautunut ulos. Miksi näin?
Aikalailla kaks vaihtoehtoa olis ongelman ratkaisuun
a) käytä vähemmän aikaa kirjoittamiseen
b) seuraavan kerran kirjautuessani ruksaa kohta "Remember me"
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Pienennä selaimen ikkunan kokoa niin näet että ei toimi... Ethän voi tietää toimimisesta, mikäli sun monitorin resoluutio (selain koko ruudulla) ylittää tuon kuvan leveyden eli 1000 pikseliä + se pari sataa pikseliä mitä itse sivu vie kokonaisuudessaan. Tällöin mitään venyttämistä ei voi tarvitse tapahtua kun kaikki mahtuu ruudulle. :rolleyes: Tarkoitus olisi että forum skaalaisi kuvan tai sivun aina selaimen ikkunaan kokoon, oli se sitten mikä tahansa.

Olimpa nyt itsekin huolimaton, kouvotsvoni kun sanoi "Mauri Pekkarinen taas ei mahtunut (mitä lie 2000 pikseliä leveä)..", mutta eihän se kuvan koko ole olennaista vaan selaimen ikkunan leveys. Sitä pienentämällä kaikki voi todeta tuon yllä olevan kuvankin avulla ettei toimi.

_
 
Viimeksi muokattu:
Ylös