Veikkaus: Badoerin aika-ajosijoitus Spassa

Luca Badoerin aika-ajosijoitus Spassa


  • Äänestäjiä yhteensä
    123

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olen samaa mieltä.. :ahem:

Ja Monzassa ollaan jo Q3:ssa kotiyleisön kunniaksi!
Viime vuonna Monzassa Q3:een pääsi 0,8 sek. huonommalla ajalla kuin Q2:n ykkönen. Eli jos Kimi olisi se Q2:n nopein, niin siguveikkaukseni puolesta Luca olisi jatkossa. Valitettavasti uskon, ettei Kimi ole nopein, jolloin Badoer jää niille rajoille (ja luulen että tippuu täpärästi).
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13759
Viime vuonna Monzassa Q3:een pääsi 0,8 sek. huonommalla ajalla kuin Q2:n ykkönen. Eli jos Kimi olisi se Q2:n nopein, niin siguveikkaukseni puolesta Luca olisi jatkossa. Valitettavasti uskon, ettei Kimi ole nopein, jolloin Badoer jää niille rajoille (ja luulen että tippuu täpärästi).
Olet vähän optimistisempi kuin minä. Tosin mukavaahan se olisikin jos Badoer pärjäisi niin hyvin.

...Toro Rossojen lyöminen pitäisi olla itsestäänselvää ja vähimmäisvaatimus.
En tuostakaan tiedä, nyt siellä on vaan kaikki melko kulkevaisia autoja, myös Neweyn suunnittelemat. Silti uskon kyllä ettei siellä hännillä nyt ketään yksinäistä heittopussia tule menemään. Tutkaile istekin Toro Rossojen aika-ajotuloksia, ei ne juuri ole 2 viimeistä olleet aika-ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Viime vuonna Monzassa Q3:een pääsi 0,8 sek. huonommalla ajalla kuin Q2:n ykkönen. Eli jos Kimi olisi se Q2:n nopein, niin siguveikkaukseni puolesta Luca olisi jatkossa. Valitettavasti uskon, ettei Kimi ole nopein, jolloin Badoer jää niille rajoille (ja luulen että tippuu täpärästi).
Badoer on aika varma veikkaus viimeiseksi, mutta vanha 107% karsintaraja alittuu kirkkaasti.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olet vähän optimistisempi kuin minä. Tosin mukavaahan se olisikin jos Badoer pärjäisi niin hyvin.
Siis tuo perustuu karkeaan arviooni, että Badoer parantaa puolisen sekuntia per kisa (ja jää sinne puolen sekunnin paikkeille). Valenciassa parhaiden kisakierrosten ero oli 1,3 sekuntia. Spassa arvioin eron olevan karkeasti sekunnin luokkaa (parhaimmillaan vähän alle) ja Monzassa sitten tuo alle 0,6.

Monza ei ole erityisen vaikea rata ajaa, joten siellä ei tasoeron muutenkaan pitäisi vaikuttaa aikaan niin paljon.
En tuostakaan tiedä, nyt siellä on vaan kaikki melko kulkevaisia autoja, myös Neweyn suunnittelemat. Silti uskon kyllä ettei siellä hännillä nyt ketään yksinäistä heittopussia tule menemään. Tutkaile istekin Toro Rossojen aika-ajotuloksia, ei ne juuri ole 2 viimeistä olleet aika-ajoissa.
Totta, vain toinen on ollut viimeinen. ;) Toinen (yleensä Buemi) on sitten pärjännyt vähän paremmin. No, tuo kommenttini lähti siitä, että Badoer on jo ohittanut Toro Rossot kisakierroksen nopeudessa, joten ei ole kovin kaukaa haettu, etteikö pienellä lisäharjoittelulla saisi Ferraristaan sen verran irti aika-ajoissakin. On varsin realistista odottaa, että Badoerin tasosta lähtee vielä kymmenyksiä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
17.

Ei se vauhti viikossa niin paljoa parane...
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
18. Yksi jää ehkä ilman aikaa ja yhden maksimissaan voittaa ajamalla. Vettä jos sataa niin en yllättyisi vaikka ei pääsisi ollenkaan kisaan.
Mitenhän se mahtaa onnistua?

Suonenveto jos vaikka sattuu?

Oma veikkaus on sijalle 19, Alguersuari jää taakse. Kisavauhdissa voi pärjätä jo paremminkin, mutta voi olla vaikeaa ottaa niitä viimeisiä kymmenyksiä ulos autosta, kun muut kuskit ovat kuitenkin aika-ajoa harjoitellet jo 11 kisan ajan (myös Jaime ja Grosjean pienemmissä luokissa).
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2483
Kaikkien yllätykseksi Badoer nappaa paalun, ja puheet Alonsosta ja Ferrarista unohdetaan!
 

bond85

Well-known member
Liittynyt
20.5.2009
Viestit
222
Sijainti
Rovaniemi
No ei ole 107%-sääntöä. Mietin vaan millä perusteella bond85 epäili jottei Badoer pääse kisaan asti:eek:
Joo 107%-sääntöä tarkoitin. Oletin, että se on edelleen voimassa vaikka nykyautoilla kukaan ei sen ulkopuolelle voi jäädäkään muuten kuin teknisten ongelmien johdosta. Badoerilla tuohon olisi ollut saumat jos alkaa kovin liukasta olemaan, mutta jos sääntö ei ole voimassa niin hyvä juttu. Pahoittelen, että olin väärässä :frank:
 

Kimika_

Well-known member
Liittynyt
23.10.2006
Viestit
1028
Sijainti
Larkwater
Veikataan nyt positiivisesti, että parantaa pykälällä Valenciasta eli on 19. :eek!:
 

weemax

Well-known member
Liittynyt
1.2.2007
Viestit
55
Sijainti
pohojosessa
10. aika.ajossa, trombi nappaa Badoerin autoineen mukaansa ja nakkaa hyvällä sijoituksella takaisin maalilinjalle.:D
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Kyllä se Luca vielä löytää vauhdin huomiseksi! :frank:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
19 tiesi että 20. oli oikein. Onnittelut.

Ei löytynyt lisävauhtia Spassa. Erot olivat noinkin pitkäksi radaksi pieniä, mikä tarkoitti, että Badoerin aikaero oli liikaa muita vastaan. 19. sija jäi kolmen kympän päähän, mutta Lucan itselleen asettama tavoite Q2:een pääsystä peräti 1,2 sekunnin päähän. Ei siis mitään toivoa.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Olisi kiinnostavaa nähdä millainen jakauma on seuraavan gp:n aika-ajojen osalta.
 
Ylös