Ai häh?Pitkästä aikaa maammelaulu. Tuli ihan flashbackit aikaan jolloin Häkkinen ajoi McLarenilla kilpaa Marlboronvärisiä Ferrareita vastaan. Ensin Maammelaulu - ja sitten Saksan kansallislaulu.
Joko tässä on nyt unohtunut yksi kuudesta (mikäli Rosberg lasketaan mukaan), tai sitten on virheellisesti laskettu Kozarowitzky F1-kuljettajaksi.Yhdeksästä suomikuskista viisi on GP-voittajia (ja kuudennelta se vietiin tallimääräyksellä). Ihan hyvät prosentit!
En tässä yhteydessä laskenut Nicoa, koska Saksan lisenssi. Se toinen Rosberg toki lasketaan mukaan. F1-kuljettajaksi lasken jokaisen, joka on viralliseen MM-sessioon ottanut osaa. Siis myös ne, jotka ovat karsiutuneet.Joko tässä on nyt unohtunut yksi kuudesta (mikäli Rosberg lasketaan mukaan), tai sitten on virheellisesti laskettu Kozarowitzky F1-kuljettajaksi.
En kyllä tiedä mikä on virallinen määritelmä, mutta itse lähtisin siitä minimivaatimuksesta, että kisastartti täytyy olla kuljettajan vyöllä tullakseen lasketuksi f1-kuljettajan joukkoon. Alkuaikoina kun pystyi kuka tahansa suhari ottamaan osaa viikonloppuun raahaamalla itsensä ja auton kisapaikalle.En tässä yhteydessä laskenut Nicoa, koska Saksan lisenssi. Se toinen Rosberg toki lasketaan mukaan. F1-kuljettajaksi lasken jokaisen, joka on viralliseen MM-sessioon ottanut osaa. Siis myös ne, jotka ovat karsiutuneet.
(Noh, tietyin varauksin kyllä lasken nekin F1-kuskeiksi, jotka eivät MM-sarjaa ajaneet, mutta sarjan ulkopuolisia kisoja kyllä.)
Ilman muuta näin. Pirun hankalaa ottaa sitä voittoa, jos ei pääse edes kilpailemaan.En kyllä tiedä mikä on virallinen määritelmä, mutta itse lähtisin siitä minimivaatimuksesta, että kisastartti täytyy olla kuljettajan vyöllä tullakseen lasketuksi f1-kuljettajan joukkoon. Alkuaikoina kun pystyi kuka tahansa suhari ottamaan osaa viikonloppuun raahaamalla itsensä ja auton kisapaikalle.
Niin, ei kai Suomen ja Saksan kansallislaulut ole koskaan soineet peräkkäin voittajan kunniaksi. Vai oliko tässä nyt joku juttu tyyliin, "muutan Kööpenhaminaan ja haen Ruotsin kansalaisuutta"Ai häh?
Taidat olla sukua sille yhdelle italialaistoimittajalle?Vaan, että ei tuo Kimin kisavauhti näytä ollenkaan riittävän Vetteliä vastaan. Onneksi sai pidettyä kolmossijan lähdössä, vaikka täpärällä oli. Eka stintti oli tuskastuttavaa katsovaa, hidasta hiipumista tallikaverin menosta. Toka alkoi hyvin, mutta ei tietenkään enää kannattanutkaan vetää satayksi lasissa.
Haukut hieman väärää puuta, mutta perustele toki Räikkösen loistokkuus ekalla stintillä Vetteliin verrattuna. Olisi kiva lukea positiivinen näkökulma Räikkösen menoon, kun itse pitää jo turvautua ilmeiseen fantasiaan.Taidat olla sukua sille yhdelle italialaistoimittajalle?
Kyllä tällainen kisa on rankkaa Bottaksen ja Räikkösen dissaajille, täälläkin.
Se olisi varmaan korkeintaan ollut joku vähän epätoivoinen pitkäksimeno jossain jarrutuksessa kun vain pyrkii lähelle.Tuo on kyllä ärsyttävää että kierroksella ohitettavat tulee sotkemaan voitto kamppailun. Olisin niin halunnut nähdä vielä Vettelin viimeisen hyökkäyksen.
Ei se ollut myöskään vähemmän loistokasta kuin Vettelillä tai Hamiltonilla. Kaikki ajoivat säästövauhtia puhtaassa ilmassa. Kun kerran ohi ei ajamalla pääse, niin miksi turhaan roikkua lähellä.Haukut hieman väärää puuta, mutta perustele toki Räikkösen loistokkuus ekalla stintillä Vetteliin verrattuna. Olisi kiva lukea positiivinen näkökulma Räikkösen menoon, kun itse pitää jo turvautua ilmeiseen fantasiaan.
Tuskin ilman Bottaksen virhettä, mutta sitähän paineen antamisella tavoitellaan. Lisäksi Vettelillä oli kaksi muutakin mahdollisuutta: DRS ja kierroksella ohitettavat. Kaksi jälkimmäistä eivät vain saisi osua samalle kierrokselle, koska silloin edelläajavallakin on DRS käytössä.Tuskin Vettelkään mitään todellista ohitusyritystä olisi saanut edes aikaiseksi, mutta antoipahan kunnolla painetta lopussa jotta kisa pysyi jännittävänä.
Niin, se on osa F1:n historiaa. Takavuosina oli helpompaa täyttää F1:n taloudelliset edellytykset ja sääntökriteerit. En halua arvottaa takavuosien kuskeja nykypäivän F1:n äärimmäisen tiukkojen vaatimusten perusteella. Kukin voi toki valita omat kriteerinsä.En kyllä tiedä mikä on virallinen määritelmä, mutta itse lähtisin siitä minimivaatimuksesta, että kisastartti täytyy olla kuljettajan vyöllä tullakseen lasketuksi f1-kuljettajan joukkoon. Alkuaikoina kun pystyi kuka tahansa suhari ottamaan osaa viikonloppuun raahaamalla itsensä ja auton kisapaikalle.