Valtterilla tosiaan kului 81 kilpailua aikaa ensivoittoonsa kun Häkkiseltä kului aikanaan 96 kilpailua aikaa ja Keke Rosbergilta kului 49 kilpailua aikaa. Nico Rosbergilta kului eniten aikaa voittoonsa 111 kilpailun verran ja vähiten aikaa ensivoittoon kuului paljon parjatulla Heikki Kovalaisella joka tunnettua kritiikkiään vasten sai ensivoittonsa ja uransa ainoan voittonsa 28 kilpailun jälkeen. Kimi Räikköseltä kului 36 kilpailua ensivoittoonsa.
Mika Salolta olisi kulunut ilman Ferrarin tallimääräystä ensivoittoonsa 72 kilpailua tai 73 kilpailua tavallaan koska Spa-Francorchampsin 1998 lähtökolarien takia Salo ei voinut startata uusintalähtöön koska hänen tallinsa Arrowsin vara-auto meni Pedro Dinizille. Ja vuonna 1999 Salo ajoi vain osan kautta. Mutta tunnetusti Hockenheimissa 1999 Salo ei voittanut joten se siitä sitten.
Muutoin kauden tähän asti ajettujen kilpailujen pohjalta on kyllä nostettava hattua Felipe Massalle kun jaksaa ajaa jatkuvasti hyville sijoille ja pitää Williams-tallia pinnalla kun Lance Strollilla on nähtävästi edessä vaikea oppivuosi vaikka aivan kaikki toki radalla ei ole Strollin vikaa siinä mitä hän tekee. Tosin nyt oli Massalta vähän huonompi kisa, mutta huonomminkin voisi helposti mennä kun Massan yleisen tason on näinä vuosina vaisuimmillaan tietänyt.
Force Indiallakin Sergio Perez ja erityisesti Esteban Ocon ovat ajaneet hyviä kisoja myöskin tilanteen huomioiden. Ocon on ainakin alkanut jo nostaa omaa suoritusvarmuuttaan vaikka epäilinkin miehen tasoa paikan varmistuttua.
Tosin tilanne voi kuten keskikastissa yleensäkin, dramaattisesti kääntyä huonompaan suuntaan ja syyttävä sormi tämän lajin nykypäivän mediatason tietäen nousee nopeasti.
Ihme kyllä, silti ei kyllä Haasin kuljettajia Kevin Magnussenia tai Romain Grosjeania ole vielä paljoa haukuttu vaikka välillä molemmilla tuntuu homma olevan yhtä toivotonta tai teknistä ongelmaa täynnä kuten oli Esteban Gutierrezillakin. Sikäli varsin tekopyhää toimintaa. Piakkoin voisi alkaa pilkkakirveet lentämään samalla nopeudella heistä aina sille olevinaan niin paljon heikommalle kuljettajalle kuin mitä nykymedia tyhjissä aihioissaan niitä aina veistelevät ennen heittoaan.
Muussa tapauksessa hommassa haisee taas tekopyhyys ja kaksinaamaisuus. Ja myös eräänlainen kiinnostumattomuuden luoma tietämättömyys nimenomaan siihen mitä tulee keskikastin tallien tilanteisiin.
Selostuspuolelle voisi ehkä kirjoittaa enemmän Maikkarin kaverien edesottamuksia, mutta nuoren polven Aaro Vainiolla ja Niko Karilla tuntuu noita täytesanoja kyllä tulevan häiritsevänkin paljon ja Juuselan Nikillä tuntuu ääni särkyvän vaikka voisi kaveri ryhtyä myös jalkapallon tai jääkiekon selostuksistaan tuttuun Ulisija-Juuselan rooliin ja silloin sitä ei kyllä kehtaisi kuunnella ei sitten ollenkaan.
Välillä myös innostuu aika pienistäkin asioista ja puhuu tiimiradion päälle tai toistenkin päälle selostamossa kun on ollut pakko kommentteja saada. Lisäksi odotan vieläkin paikan päällä olevia selostuksia joista sitten todella näkee sen selostuspuolen verrattuna Saaren Oskariin. Kunhan ei ihan Höyryä tule Nikistä niin hyvin menee. Siis siinä, että mikäli puhuu asioiden vierestä juttuja niin ne eivät ihan muuttuisi miksikään puolen kisan kestäväksi showksi.
Muuten Juusela on toistaiseksi hoitanut melko hyvin paikkansa nimenomaan Oskari Saaren paikan täyttäjänä selostamossa. Tosin olisin kyllä halunnut nähdä myös suomalaismenestyksen vielä kerran piristämän Saaren koska silläkin tuntui aina olevan vaikutusta miehen selostustasoon kun mies kisoja selosti.
Välillä joko omissa korvissani on vikaa tai sitten vain kuvittelen, mutta Juusela on kuulostanut välillä joissain selostuksissaan aivan kuin Miiro Koivulan kaksoisolennolta selostamossa hieman toisenlaisella äänialalla.
Selkeyttä Juuselan ääneen tosin on tullut selvästi lisää toisin kuin Melbournessa. Maikkarin äänitasot selostamossa pielessä tuolloin?
Ossi Oikarisella keskimäärin ovat olleet täydentävän viisaita, mutta välillä tuntuvat kovin itsestäänselvyyksiltä ja jotenkin niin itsepäisen liikaselviltä ne jutut mitkä kerran lausutaan eetteriin niin sittenhän aina olevinaan 'pitävät paikkansa' vaikka menisivät ihan päin metsää. Ensi kisassa onkin sitten Toni 'Finglish' tai 'Undercut' Vilanderin vuoro palata kommentoimaan. Saa nähdä, että mitä siitäkin sitten tulee kun pääsee pitkästä aikaa kuuntelemaan. Kunhan ei nyt ihan mene koko kisaa Ferrarin hehkutukseen tai sitten siihen Undercutin hokemiseen...