Venäläistyminen

• Viestiketjun aloittaja Tose
  • Aloituspäivämäärä

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Venäjään liittyen:
HS
Forbes Russia: Abramovitsh Venäjän rikkain

Julkaistu 19:33

Moskova. Öljymoguli Roman Abramovitsh on noussut Venäjän rikkaimmaksi mieheksi arviolta 11,2 miljardin euron omaisuudellaan, kertoo perjantain Forbes-lehden Venäjällä ilmestyvä painos.
Jalkapalloseura Chelsean omistajanakin tunnettu Abramovitsh seuraa listaykkösenä öljy-yhtiö Jukosin omistajaa Mihail Hodorkovskia.

Sadan rikkaimman venäläisen listalta ensimmäinen nainen löytyy sijalta 29. Rakennusalalla toimivan Jelena Baturinan omaisuuden arvo kohosi viime vuoden aikana noin miljardiin euroon. Baturina on myös Moskovan pormestarin Juri Luzhkovin vaimo.
Kiinnostava asetelma tuo, että Moskovan pormestarin vaimo toimii rakennusalalla ja on vieläpä aikalailla menestynyt alallaan...

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Mr Natural sanoi:
Venäjään liittyen:
Kiinnostava asetelma tuo, että Moskovan pormestarin vaimo toimii rakennusalalla ja on vieläpä aikalailla menestynyt alallaan...
Ei välttämättä kovin yllättävä.

Toiseen aiheeseen: Mielenkiinnolla(?) odotan, miten Venäjä tulee suhtautumaan jatkossa USA:n pään aukomiseen.

Hurmurisija

Well-known member
312T4 sanoi:
Meillä on yksi venäläis-suomalainen oppilas! Fiksu tyttö! Ei mitään pahaa sanottavaa hänestä:thumbup:
Tiedän useamman venäläisen koululaisen/lukiolaisen, joiden koulumenestys on ollut Suomessa erinomaista. Erityisesti matemaattisissa aineissa he ovat vieneet suomalaisia mennen tullen. Eräs yläasteen lopussa Suomeen tullut kirjoitti lukiossa äidinkielestä magnan. Se on aika kova juttu, vaatii kyllä jo lahjakkuuttakin.

Venäläisessä koulujärjestelmässä opettajien kunnioitus on kuulemma vielä kohdillaan. Se voi auttaa hyviin tuloksiin. Muutenkin Venäjällä kohteliaiden käytöstapojen arvostus on eri kantimissa kuin Suomessa.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Itse Itä-Suomalaisena en ole hirveästi suomalaisiksi muuttuneita venäläisiä nähnyt...tietty muutaman tapauksen tiedän, joissa venäläinen nainen tullut suomalaiselle vaimoksi, tai jokunen tullut vaihto-oppilaiksi, mutta muuten vain turisteja.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
312T4 sanoi:
Meillä on yksi venäläis-suomalainen oppilas! Fiksu tyttö! Ei mitään pahaa sanottavaa hänestä:thumbup:
Pojan luokalla on yksi venäläis-suomalainen poika, helvetinmoinen häirikkö.

Off-Topic

Well-known member
Hehe, mä olen toisen polven venäläis-suomalainen. Enkä siis mikään inkeriläissuomalainen, vaan puhdas ryssä. Ja oon kaikin puolin pätevämpi ja parempi kun aitosuomalaiset, nuo sisäsiittoset geenimutantit.