Verizon Indycar Series 2015

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Ilmeisesti kostealla radalla lähdetty matkaan, mut ei taida sen suuremmin sataa. Aika kuiva ura jo tullut.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Vaihtavat slikseille.

Matchett on vieläkin ärsyttävimpiä kommentaattoreita moottoriurheilussa.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Taitaa Andrettin riski onnistua.
Marco, tai Michael varikkomuurilta, teki päätöksen Detroitissakin vaihtaa ensimmäisenä slikseille. Ei tänään vissiin hirveästi hyötynyt, mutta hyvä veto oli silti.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Marco, tai Michael varikkomuurilta, teki päätöksen Detroitissakin vaihtaa ensimmäisenä slikseille. Ei tänään vissiin hirveästi hyötynyt, mutta hyvä veto oli silti.
Olis tullu turva-auto ennen kuin muut ehti vaihtaa niin se olis päässy melkein kärkeen, sitä siinä varmaan odotettiin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Tääl on näköjään vähän eri säännöt varikolta poistumisessa turva-auton aikana kuin Euroopassa. Päästivät yhden ulos varikolta juuri samaan aikaan, kun turva-autoletkallinen ohitti varikon ulostulon, sinne se vaan sulautui jonon keskelle.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Tääl on näköjään vähän eri säännöt varikolta poistumisessa turva-auton aikana kuin Euroopassa. Päästivät yhden ulos varikolta juuri samaan aikaan, kun turva-autoletkallinen ohitti varikon ulostulon, sinne se vaan sulautui jonon keskelle.
Varikolta tulija (Castroneves) päästi kyllä lopulta letkan ohi.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Tuo on kyllä hyvä rata. Ohituksia ollut melko paljon katuradaksi.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Vähän tuon keltaisen aikana paikan päällä tuntui typerältä kun vaihtoivat pace caria. Se kun näytti siltä kuin olisi jo keltainen ohi. Vaikka sitä tietenkin jälkiviisaana aavisteli kun screenillä näytetään kun Civic lähtee kiertämään.

Sade laantui sopivasti kisan edetessä kun alkoi taas tuntumaan että sadeviitta alkaa hautomaan. Upea kokemus kaiken kaikkiaan vaikka sade perjantaina harjoitukset vesittikin.

Kuvia tulee sitten kun pääsen koneen ääreen.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Ei ole helppo homma tuo kalenterin täyttäminen. Kun oikeita ulkomaan kisoja ei ole, fokus on saada kisat tasaisesti ympäri Yhdysvaltoja.

Keskilänsi on nytkin aikalailla täynnä kun alueella on Detroit, Milwaukee, Iowa ja kaksi Indyä. Ja Toronto rajan toisella puolella 400 kilsaa Detroitista.

Jos Bostonin kisa toteutuu kartta vähän laajenee kun Uusi Englanti saa omansa. Kaliforniaan on paha enää lisää kisoja sijoitella kun Laguna Seca olisi liian lähellä Sonomaa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Tuossa kuva Krosnoffin muistolaatasta. Lisää kuvia, kunhan vähän vuorokausirytmi palautuu ja jaksaa editoida.

https://www.flickr.com/photos/126204800@N07/18954985082/in/album-72157652450641594/

E: Muutaman varikkokuvan sain lisättyä https://www.flickr.com/photos/126204800@N07/sets/72157652450641594

IndyCar-varikko oli telttoineen ulkosalla lähellä 3-4-5 mutkia. Täyteluokkien varikot olivat Exhibitionin hallissa sisätiloissa. Pääluokan varikolle pääsystä kun piti vähän maksaakin, täyteluokkien vastaaville taas oli vapaa pääsy. Tai oikeastaan kulku rata-alueelle meni täyteluokkien varikon läpi. Noista IndyCar-varikkokuvista puheenollen, kuvista huomaa pari juttua. Hinatessa totta kai on eri pyörät, tuttu juttu muistakin luokista. Ja nokkapala on ylös nostettuna ilmeisesti, ettei kaapelikourujen sun muiden ylityksissä osu maahan.

Täyteluokista puheen ollen, pitää vielä kerran kehaista täyteluokka Canadian Touring Car Seriesiä. Ajoivat molemmat kisansa alkuillasta, joten ratkaisut käytiin valoilla ajettaessa. Tuollaista luokkaa Suomeenkin toivoisi, niin saattaisi joskus itsekin korpiradoille vääntäytyä. Monimerkkiluokka vähän isommille touring-autoille ja kolmen kategorian ansiosta autoja oli aina S1600-tyyppisistä GT4-peleihin asti. Olipahan monessa ajokissa vielä oikean kilpa-auton äänetkin.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Tuossa pari videota, mitä tuli kuvattua perjantaina ja lauantaina. Toinen kolmoskaarteesta, toinen Lakeshore Boulevardin pitkältä suoralta.

https://www.youtube.com/watch?v=CVBYiDAFQlk
https://www.youtube.com/watch?v=1ajCjgAmL8Q

Sääli sinänsä, että yleisöä oli paikalla niukasti alueen kokoon nähden. CART-aikana kisa veti 60 tuhatta katsojaa paikan päälle (en tiedä onko luku sunnuntain vai ns. kumulatiivinen), nyt realistiset arvaukset sunnuntain yleisömäärästä ovat siinä 10 tuhannen paikkeilla. Toki ajoitus ei ollut paras mahdollinen, PanAm-kisojen vuoksi tuttu heinäkuun päivämäärä vaihtui kesäkuuksi. Kanadassa koululaisten lomat eivät vielä 12-14. kesäkuuta olleet alkaneet, joten tuo omalta osaltaan on rajoittanut pitkänmatkalaisten määrää. Samoin katsomossa kuulin keskustelua, miten lapset pääsivät koulusta puoli kolme perjantaina ja kun alkoi vettä tippua niin ei jaksanut enää lähteä katsomaan täyteluokkia ja touring-autoja.

Sade varmasti pelotteli myös osan niistä katsojista, jotka ostavat lippunsa portilta. Kisaturisteja paikan päällä oli ainakin Yhdysvalloista, Australiasta, Japanista ja Kolumbiasta. Toki tässä kohtaa voi sanoa, että tuolla aiemmin mainitulla yleisömäärällä ei tarvinut kauheasti jonotella bajamajoihin, enkä kaipaakaan mitään Leijonien Kultajuhlat tyylistä nurkkiinkuseskelujuhlaa. Mutta iso yleisömäärä kuitenkin turvaa jollain tapaa jatkuvuuden ja saahan siinä moni yrityskin näkyvyyttä ja krääsämyynnillä rahaa kassaansa.

E: Outo juttu myöskin oli, etten kaupungilla nähnyt juuri minkäänlaista kisan markkinointia. Ei printtejä eikä valotauluja. Vastaavasti esim. Mosportin organisaatio on perinteisesti markkinoinut ALMS nyk. USCC -kisaa pistämällä pienimuotoisen autonäyttelyn ja varikkostoppidemon keskellä kaupunkia sijaitsevalle Yonge-Dundas Squarelle (Lontoon Piccadillyn tyyppinen kohtaamis -ja mainospaikka). Rautatieasemalla sentään oli opasteet, mikä ratikka menee Exhibition Placelle, tosin nekin A4-koossa. Pelipaikoillehan on naurettavan helppo päästä koska ratikan päätepysäkki on aivan vieressä.
 
Viimeksi muokattu:

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Ensinnäkin, kiitos IM mielenkiintoisista Toronto-jutuista, kuvista ja videoista. :thumbup:

-----

Tulevana lauantaina ajetaan sitten koko kauden suurin suosikkikini heti Indyn jälkeen. Olen aina rakastanut tuota Fontanan ovaalia. Paikka on kaiken kaikkiaan upea, fasiliteetit hyvinkin nätit, ja sitten on tietysti tämä: https://www.youtube.com/watch?v=DF8GTL0_rMA

Kenties mikään moottoriurheiluun liittyvä YT pätkä ei värisytä minua niin positiivisesti kuin tuo. Auton kauneus on sydäntäni pakahduttava. Äänet näpelöivät sieluni syvimpiä sopukoita. Ja se vauhti!

https://www.youtube.com/watch?v=MT98c3oD7Y8

^ Tuo tuon vuoden itse kilpailukin on mieletöntä meininkiä. Kohtuu vaikeaa keksiä toista ratakilpailua, jossa lepattaa yhtä paljon isoja herrasmiesten ilmapalloja.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mikä olisikaan ollut ennätys ilman Handford Deviceä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Ensinnäkin, kiitos IM mielenkiintoisista Toronto-jutuista, kuvista ja videoista. :thumbup:
https://www.flickr.com/photos/126204800@N07/sets/72157652450641594

Nyt linkin takana muutama kuva Canadian Touring Car Championshipin perjantailähdöstä. Ko. luokasta varmaankin onnistuneimmat kisakuvat. IndyCarin ja Lightsien kohdalla ongelma vähän on, että menevät niin perhanan lujaa niin ei oikein kaukaa otettaessa saa teräviä kuvia. Latailen kuitenkin onnistuneimmat tuonne Flickriin. Varsinkin 4 ja 5-mutkan yhdistelmässä efekti oli :eek: Koskaan en ole nähnyt minkään laitteen lähtevän mutkasta niin lujaa.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
E: Outo juttu myöskin oli, etten kaupungilla nähnyt juuri minkäänlaista kisan markkinointia. Ei printtejä eikä valotauluja. Vastaavasti esim. Mosportin organisaatio on perinteisesti markkinoinut ALMS nyk. USCC -kisaa pistämällä pienimuotoisen autonäyttelyn ja varikkostoppidemon keskellä kaupunkia sijaitsevalle Yonge-Dundas Squarelle (Lontoon Piccadillyn tyyppinen kohtaamis -ja mainospaikka). Rautatieasemalla sentään oli opasteet, mikä ratikka menee Exhibition Placelle, tosin nekin A4-koossa. Pelipaikoillehan on naurettavan helppo päästä koska ratikan päätepysäkki on aivan vieressä.
Tässä artikkelissa onkin Toronton kisan promoamisesta. Lisäksi Mark Miles vihjaa, että kauden jatkaminen Labor Dayn jälkeen voisi olla mahdollista niin pitkään kun helmi/maaliskuun kisat eivät toteudu.
 
Ylös