BudLightJaguar
Well-known member
Mainoskatkolle siirtyessä näytti taas olevan Montoyan vuoro törmäillä.
Jatkan aiheesta. Sunnuntai-iltana oli pubissa luonnollisestikin vähemmän porukkaa, joten helppo oli pyytää tarjoilijaa näyttämään IndyCaria.Kiinnostuksen tasoa voi verrata siihen, jos Suomessa pubissa näkyisi golfia. Jotakuta voisi ehkä hieman kiinnostaakin, mutta todella harva jos kukaan todella ymmärtäisi lajista.
En ole puolesta enkä vastaan, paremminkin päinvastoin.Pensken kuski Will Power haluaa IndyCareihin samaisen Virtuaali Turva-Auto systeemin mitä käytetään Formula 1 sarjassa.
Jos tuo VSC tehdään järkevästi siihen asti että pitlane on auki vielä kierroksen keltaisten aikana kaikille niin ok, mutta sen jälkeen autot kasaan ja uusintalähtöön.En ole puolesta enkä vastaan, paremminkin päinvastoin.
En tiedä toimisiko tuo ovaaleilla. Kenties varikko pitäisi silti sulkea keltaisten tullessa, ettei varikolle kisata.
Road courseilla tuo toki toimisi, eikä varikkoa tarvitsisi sulkea.
Mutta kyllähän nuo caution-säännöt kivasti sekoittavat pakkaa. Joku pysähtyy aikaisin keltaisten takia, toinen putoaa häntäpäähän keltaisten aikana pysähtyessä ja kolmas ei pysähdy rataposition takia ja toivoo lisää keltaisia säästyäkseen yhdeltä stopilta. 16 kisaa, joten kyllä takaiskuista pystyy toipumaan ja niitä muillekin sattuu.
Toki; keltaiset ruokkivat keltaisia. VSC:n avulla nähtäisiin vähemmän uusintastarttien kolareita.
Tuossakin on se, että miksi sitä oikeaa turva-autoa tarvitsisi. Oikeastaan turva-autoa ei tarvitse muulloin, kuin jos ajolinjalla on siivottavaa, jolloin letka pitää saada kasaan. Jos keltaisten aiheuttaja on turva-alueella, slow zone riittää. Melkeinpä sanoisin, että useimmiten tietyt mutkat kattava slow zone riittäisi. Ehkä reiluuden vuoksi koko radan slow zone niin kauan, että kaikilla mahfollisuus pysähtyä sen aikana. Sitten jos esim. sade on tehnyt koko radan vaaralliseksi, koko radan slow zone olisi tarpeen. Ja fyysinen turva-auto vain jos letka pitää saada kasaan.Katu- ja moottoriradoilla tuo toimisi, ovaaleilla ei. Itse olen lähinnä sillä linjalla niin ykkösissä kuin muissakin luokissa missä VSC on käytössä, että silloin kun ongelma voidaan poistaa noin minuutissa, se käyttöön, muutoin tavallinen turva-auto radalle.
Eli meidän aikaamme kymmenen jälkeen (?) illalla on luvassa kisailua. Carlos Muñoz lähtee piikkipaikalta.Persistent wet track conditions have led to postponement of the Firestone 600 at Texas Motor Speedway until 2:15 p.m. ET Sunday. The 248-lap race will air live on NBCSN and the Advance Auto Parts INDYCAR Radio Network.
Nyt kun asiaa tutkailin niin juuri noinhan se taitaa olla. Seison korjattuna.Vai oisko se jo yhdeksän jälkeen, kun tuossa puhutaan ET ajasta. En lukitse vastaustani.
Jopas. Lauantaina lupasin naisystävälleni, etten turhaan herää ja möykkää aamuyöstä vaan suosiolla katselen kisan uusintana. Tuloksen näkemistä vältellen, ei tosin ole Suomessa vaikeaa, ellei joku ex-F1 kolaroi rankemman päälle. Joskus suhteellisen hyvä näinkin.Onneksein unohdin viime yönä virittäytyä taajuuksille kun kisaamaan ei vesisateen takia Teksasissa päästy. Kisa siirtyi tälle päivälle.
Ei tullut kunnon kisaa sitten. Yksi juttu vain pistää tuon päivämäärän kohdalla miettimään, nimittäin lämpö. ALMS:n muinainen Grand Prix oli TMS:llä 2.syyskuuta 2000 ja lämpöä oli silloin +38 kisan alkaessa.Kisa jatkuu kierrokselta 72 elokuun 27.
Pahalta näytti juu, kuitenkin cockpit edellä valliin toisen auton säestämänä ei ole se optimaalitilanne ollenkaan.Pahalta näytti se eilinen kolari. Newgardenilta meni solisluu poikki ja ranteessa pieni murtuma. Voisi sanoa, että vähällä selvittiin. Edelleen nämä muutamat ovaaliradat tuntuu ihan järjettömiltä.
Eipä ne lämpötilat illalla keskipäivän lämpötiloihin verrattuna ole kuin kolme-viisi astetta viileämmät, ja iltaisin ilmankosteus nousee. Vasta aamuyön tunteina on oikeasti "viileää". Kaupunkialueella myös lämpösaareke auttaa pitämään lämmöt korkealla iltaisinkin.Elokuun 27. on lauantai, joten todennäköisemmin kyse on taas iltakisasta, jolloin lämpötilat ovat viileämpiä.