Viimeinen tupakkipäivä kapakoissa

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Pitäisikö minun käydä metsässä hakemassa vähän jäkälää kainaloihin ennen tanssilavaa, hiki virtaa mutta se ei haise?

Hiki ja paskanhaju voivat ehkä lisääntyä mutta voiko samalla lisääntyä pissa- ja kakkaleikkien fanimäärät?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
En tiedä, kuvittelenko vaan vai ovatko suomalaiset (ja ryssät ja polakit sun muut) keskimääräistä hienhajuisempaa kansaa?
Ei meinaan ihan äkkiä tule mieleen ulkomailta, kuin entisistä itäblokin maista, sellasta tapausta että on ollut pakko mennä esim. kassajonossa vähän kauemmas jostain ihmisestä kun siitä ihmisestä lähtevä todella vahva hienhaju kuvottaa. Varsinkin täällä mailla törmää melkein joka kerta kesällä kaupassakäydessä näihin haisuliinitapauksiin. Sinänsä ymmärrän, että saattaa olla peltoduuneista tms. tulossa ihminen ja siksi vähän haiskahtaa...mutta eikö sitä vois käydä pikasesti sentään suihkussa ennenkuin kauppaan lähtee?

(Juu, varmaan jossain Afrikassa vois kuvitella niiden myöskin haisevan hielle, mutta sieltä mulla ei ole kokemuksia, joten rajoitun nyt ns. "sivistyneisiin" länsimaihin ja entiseen itäblokkiin)

Todennäköisesti vain sattumaa, mutta ehkä ihan väärässä ei tuon artikkelin kirjoittaja sittenkään ole suomalaisten suhteen suihkuunmenokehotuksineen.

Hassu juttu muuten tuo hienhaju. Suomessa tuntuu olevan todella sopimatonta huomauttaa toiselle hienovaraisestikaan jos tämä haisee hielle. Välillä on sellasiä döfispettereitä kyllä osunut tielle, että on pakko ollut hienovaraisesti sanoa että "Ihan näin vaan meidän kesken, jos et ole itse huomannut, että sulla on dödö tainnut vähän pettää". Mun mielestä tuo on erittäin fiksusti huomautettu ja taustalla sekä se, ettei itse joutuis hikeä haistelemaan, myös se ettei kaveri nolais itteesä haisemalla.
Yleensä kuitenkin ekaks tulee selitystä, että ei pidä paikkansa (Ne ei yleensä edes tajua haisevansa, vähän sama kuin monella tupakoitsijoilla on asian laita) ja sitten ollaan naama norsunvitulla kun toinen meni "sanomaan rumasti".
Tosin olen törmännyt toisenlaisiinkin tapauksiin: "Kiitos että sanoit, en ollenkaan tajunnut...täytyy käydä suihkussa heti kun tilaisuus tulee".
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Kassajonoissa tms. hikihäiriköitä on tullut vähän vastaan. Enemmän häiritsee vanha viina ja ylimitoitettu parfyymi. Noita hikisällejä lienee enemmän moottoripyöräpuolella, kerran näin baarissa kun kaksi karjua haisteli toistensa kainaloita ja karjui kamalasti!

Mutta kapakkatunnelmasta on paljon poissa ilman tupakan käryä! Olen ns. passiivitupakoitsija, itse en polta kuin pari sikaria vuodessa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
En tiedä, kuvittelenko vaan vai ovatko suomalaiset (ja ryssät ja polakit sun muut) keskimääräistä hienhajuisempaa kansaa?
Ei meinaan ihan äkkiä tule mieleen ulkomailta, kuin entisistä itäblokin maista, sellasta tapausta että on ollut pakko mennä esim. kassajonossa vähän kauemmas jostain ihmisestä kun siitä ihmisestä lähtevä todella vahva hienhaju kuvottaa. Varsinkin täällä mailla törmää melkein joka kerta kesällä kaupassakäydessä näihin haisuliinitapauksiin. Sinänsä ymmärrän, että saattaa olla peltoduuneista tms. tulossa ihminen ja siksi vähän haiskahtaa...mutta eikö sitä vois käydä pikasesti sentään suihkussa ennenkuin kauppaan lähtee?
Kuvittelet osaksi, sillä kyllä täällä törmää ihan yhtälailla hienhajuisiin kanssaihmisiin ja ne ei ole välttämättä maahanmuuttaneita suomalaisia :eek:

Toki varmaan kansat, jotka ovat tottuneet elämään kuumassa, eivät ehkä hikoile yhtä herkästi kuin Pohjolassa elävät.

Niin ja kyllä täällä loukkaannutaan ihan yhtälailla, jos lähdet huomauttelemaan kanssaihmisesi hienhajusta.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
OoPee sanoi:
Kuvittelet osaksi, sillä kyllä täällä törmää ihan yhtälailla hienhajuisiin kanssaihmisiin .
Ne on varmaankin maahanmuuttaneita suomalaisia.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
OoPee sanoi:
Minä en oo syyllinen, pesen itteni kaks kertaa vuodessa mäntysuovalla, luulis riittävän :mad:
Tuli mieleen vanha mäntysuopamainos, jossa hauki tms. kala lotkotti vedessä ja 'sanoi': "Älä vahingoita vesistöjä!"
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Yritätkö hienovaraisesti vinkata, että OoPee haisee vanhalle kalalle?

Vai että on ääriekologista käyttää vettä nuukasti ja silloinkin kun vettä lotraillaan toisarvoisissa pesutarkoituksissa, mäntysuopa on ekologisinta saippuaa?
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Tolerantti sanoi:
Yritätkö hienovaraisesti vinkata, että OoPee haisee vanhalle kalalle?

Vai että on ääriekologista käyttää vettä nuukasti ja silloinkin kun vettä lotraillaan toisarvoisissa pesutarkoituksissa, mäntysuopa on ekologisinta saippuaa?
Siinä sitä on miettimistä! :ahem:
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Tietäiskö joku, että onko kapakoihin tullut joku tupakointikielto? On jäänyt vähän epäselväksi :confused:
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
SamiJ sanoi:
Tietäiskö joku, että onko kapakoihin tullut joku tupakointikielto? On jäänyt vähän epäselväksi :confused:
Niinhän nuo huhuaa.. tosin itse en ole käynyt asian tilaa tarkastamassa, joten varmuutta ei ole.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Eilen tuli kuskina piipahdettua diskossa, lähes tyhjä oli. Yläkerrassa katutason baarissa taasen terassilla oli tupaten täyttä, mutta sisällä sielläkin tyhjää.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Tulipa käytyä parilla kaljalla viime viikonloppuna, eikä vierailemassani baarissa haissut paska, ei virtsa eikä hiki. Oikein raikas kokemus. Yllätys oli melkoinen, kun sunnuntaina pystyi käyttämään samoja housuja kuin baarissa. Tovi menee vielä totutellessa - ennen kun "baarivaatteet" menivät lähes refleksinomaisesti suoraan likapyykkikoriin.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
kristian.s sanoi:
Tulipa käytyä parilla kaljalla viime viikonloppuna, eikä vierailemassani baarissa haissut paska, ei virtsa eikä hiki. Oikein raikas kokemus. Yllätys oli melkoinen, kun sunnuntaina pystyi käyttämään samoja housuja kuin baarissa. Tovi menee vielä totutellessa - ennen kun "baarivaatteet" menivät lähes refleksinomaisesti suoraan likapyykkikoriin.
Itsekin hyvin harvoin olen ollut baareissa, joissa paskan, oksennuksen ja virtsan haju on ollut häiritsevää. Tälläkin forumilla ongelma on nostettu esiin, joten näitä ongelmabaareja varmaan jossain on? Missä?
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
haju sanoi:
Itsekin hyvin harvoin olen ollut baareissa, joissa paskan, oksennuksen ja virtsan haju on ollut häiritsevää. Tälläkin forumilla ongelma on nostettu esiin, joten näitä ongelmabaareja varmaan jossain on? Missä?
Siellä missä Forumin oma Hannu Karpo, Runar seikkailee.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
kouvotsvoni sanoi:
Siellä missä Forumin oma Hannu Karpo, Runar seikkailee.
Nyt uuden tupakkalain myötä voi käydä, että muutama näistä paskanhajuisista paikoista menee konkkaan. Kertokaa minullekin, missä paska haisee. Voin pari tukiolutta käydä juomassa, jotta Karpolle jokunen baari saadaan pidettyä pystyssä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Iltalehden mukaan tervakeuhkojen tilalle tulossa savuttomia asiakkaita.

Tupakka jakaa kansan
20.6.2007 1:25
Tupakoitsijoista uusi tupakkalaki on susi, savuttomat kiittävät sitä.



Iltalehden teettämästä kyselystä paljastuu, että suurin osa tupakoitsijoista on tyytymättömiä uuteen tupakkalakiin, joka teki käytännössä kaikista ravintoloista savuttomia kesäkuun alusta lähtien.

Vastaavasti tupakoimattomien suomalaisten parissa ravintolasalien savuttomuutta tervehditään riemulla, ja yli 80 prosenttia tupakoimattomista pitääkin lakiuudistusta onnistuneena.

Osa vähentänyt tupakointiaan
Kansanterveyden kannalta tupakkalaki näyttäisi ainakin osittain savuttaneen tavoitteitaan. Kyselyyn osallistuneista tupakoitsijoista 11 prosenttia sanoo vähentäneensä lakiuudistuksen jälkeen omaa tupakointiaan.

Ravintoloiden huoli lakiuudistuksen aiheuttamasta asiakkaiden joukkokadosta on todennäköisesti aiheeton, vaikka tupakoivista vastaajista 34 prosenttia ilmoittaakin harventaneensa ravintolavisiittejään.

Tupakoitsijoiden tilalle on tulossa uusia asiakkaita.

Valtaosa, noin 70 prosenttia suomalaisista, ei polta tupakkaa, ja heistä lähes joka neljäs viihtyy jatkossa entistä useammin ravintoloissa
.

Katumelu ja hajut uusi riesa

Tupakoimattomien ja tupakoivien mielipide-erot näkyvät vähän hullunkurisestikin heidän suhtautumisessaan häiriöihin, joita terasseille ja kaduille häädetyt sauhuttelijat aiheuttavat.

Tupakoitsevista vastaajista yli 60 prosenttia katsoo, että lainmuutoksen jälkeen katumelu ja häiriökäyttäytyminen on lisääntynyt jonkin verran tai jopa erittäin paljon. Vastaava luku tupakoimattomien suomalaisten parissa on vain noin 40 prosenttia.
:ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tuo viimeinen kappale on mitä mainioin kuvaamaan vallitsevaa tilannetta.:eek:
 
Ylös