Black Leopard
Pantera negra
Eipä valitettavasti ole tarttunut mukaan. Kuulostaa kyllä erittäin hyvältäRunar ja Kyllikki sanoi:Mulla oli venäläistä L&M:ää tossa kartonki. Askit oli yllättävän "länsimaisia" muotoilultaan ja materiaaleiltaan. Tuntui että suomalaiset tupakki-askit on jopa vanhanaikaisia noiden pyöristettykulmaisten, hienoilla teksteillä ja vaakunoilla varustettujen boksien rinnalla. Niissäkin oli kyllä varoitustekstit mutta huomattavasti maltillisemmat kuin meillä.
Ootko sellasta harvinaisuutta (emmä tiiä onko se oikeesti harvinaisuus) saanut kokoelmiisi kun mulla joskus oli muutama aski? Sain tuliaisiksi saksalaiselta kaverilta, joka on laivalla. Laiva kävi Turussa ja hän toi mulle Philip Morrisin Multifilteriä muovisissa askeissa. Ne oli kans tosi hyvän näkösiä askeja, pyöristettyine kulmineen ja upeine vaakunapainatuksineen.
Jos oisin tiennyt, että askien keräilijöitä on olemassa, oisin laittanut nuo jemmaan.
Ja todellakin, ei varoitustekstit mahdoton ongelma olisi jos niissä muistettaisiin kohtuus - kuten ennen Suomessakin.