Viimeinen tupakkipäivä kapakoissa

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Enpä taida jaksaa mitään kärkeviä mielipiteitä asiasta muodostamaan,
kun loppujen lopuksi munkaan puolesta/vastaan-argumenteilla ei ole paskankaan väliä. Laki menee nyt näin ja tähän on tyytyminen.
Tottahan toki nuo tietyt Runarin esiin tuomat epäkohdat tuoppien keräämisestä ovat ihan keskustelun arvoisia juttuja, tuskinpa kuitenkaan tupakointia enää sen takia vapautetaan...
Eipä toisaalta ole tarvettakaan. Ei mun tarvitse sinne baareihin mennä. Tai voinhan mä mennä niihin missä on tupakkakopit. Ihan sama.

Mutta sen vaan sanon että rattijuopumusten estämiseksi ehdotan autoveron nostoa, jotta autokanta pienenisi ja rattijuoppojen määrä sitä myötä.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Mä olen vinkunut asiasta tasan tässä toikissa, joka aihetta varten oli perustettu. Sen sijaan tupakoimattomat tuntuvat kitisevän joka puolella, myös tosi elämässä. Mikä ettei savuttomat kuppilat kelvannu? Minusta on vaan naurettavaa, kun asiakkaat ja koko henkilökunta ravaa ulkona röökillä siksi, että Jacques voi käydä baarissa kärsimättä savusta sen kaikki kaks kertaa vuodessa, kun herra baarikäyntejä harrastaa. Kumma ettei ne savuttomat kuppilat kelvannu tohon tarkoitukseen sitten. Mä ainakin osasin välttää savuttomia kahviloita ja baarien tupakoimattomia puolia. Ja Moelle tiedoksi, mulle ei tuota olla vaikeuksia olla polttamatta paikoissa, joissa se on kielletty, kiitos kysymästä. Onko itselläsi vaikeuksia olla vittuilematta joka asiasta?

Mua ärsyttää vaan just tämä, mitä tässäkin toikissa nähdään parhaillaan. Tupakoitsijat ovat B-luokan kansalaisia, joita kohtaan saa nykyisin käyttäytyä miten haluaa. Kuten vaikka vittuilla typerästi ja kehottaa kasvamaan aikuiseksi. Se on niille tyhmille tupakanpolttajille ihan oikein. Murhaajia ovat ja terroristeja ihan kaikki ja jok'ikinen.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
burb sanoi:
Enpä taida jaksaa mitään kärkeviä mielipiteitä asiasta muodostamaan,
kun loppujen lopuksi munkaan puolesta/vastaan-argumenteilla ei ole paskankaan väliä. Laki menee nyt näin ja tähän on tyytyminen.
Tottahan toki nuo tietyt Runarin esiin tuomat epäkohdat tuoppien keräämisestä ovat ihan keskustelun arvoisia juttuja, tuskinpa kuitenkaan tupakointia enää sen takia vapautetaan...
Eipä toisaalta ole tarvettakaan. Ei mun tarvitse sinne baareihin mennä. Tai voinhan mä mennä niihin missä on tupakkakopit. Ihan sama.

Mutta sen vaan sanon että rattijuopumusten estämiseksi ehdotan autoveron nostoa, jotta autokanta pienenisi ja rattijuoppojen määrä sitä myötä.
Noihan se menee. Tuskin nää rutinat täällä nyt sitä lakia mikskään muuttaa.

Mutta toi rattijuopumusjuttuun vois soveltaa sitä kakkosnilkki AJ:n ideaa. Eli rattijuopumusraja 5 promilleen, niin loppuu rattijuoppoudet Suomesta. Samalla nopeusrajoitus 240 km/h, niin varmasti ainakin 99% ylinopeuksista loppuu.:eek:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Juskanen sanoi:
Ja Moelle tiedoksi, mulle ei tuota olla vaikeuksia olla polttamatta paikoissa, joissa se on kielletty, kiitos kysymästä. Onko itselläsi vaikeuksia olla vittuilematta joka asiasta?
No nyt se on ravintoloissa kiellettyä, joten se siitä sun vaikeudesta sitten. Eli helposti pystyt näköjään sitten olemaan polttamatta ravintolassa. Turhaa kitinää siis.

Ja kohta b, onko sun mielipiteen ilmaisu narinaa/vinkumista, mutta jos jollakin toisella on eriävä mielipide, niin se on sitten vittuilua?:doubtful:

En ole missään vaiheessa kieltänyt narinoitani/vinkumisiani tupakin suhteen, koska se on todella ärsyttävää. Jos haluat sen tulkita vittuiluna, niin siittäpä vaan, ei vaikuta mun lomapäiviin eikä hiustenkasvuun pätkän vertaa.:eek:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Moe Szyslak sanoi:
Ton mukaan niillä savuttomilla ei ole kauheaa hinkua sinne tupakoitsijoiden pöytään vaikka niin ehkä kuvittelet.:idea:

Tai sitten sä olet poikkeustapaus, kun komeudellas imet porukkaa pöytään koko korttelin säteeltä!:eek:
Just näin. Mulla ainakin on hinku niiden tupakoivien pöytään. Röökaajat kun oli aina hauskempia, kauniimpia ja ymmärsivät paremmin asioiden päälle, jotka tekee elämästä hauskemman. Paheiden muun muassa. Ja ne savuttomat pöydät oli aina tyhjillään, mitä nyt yksinäiset tiukkikset istu hiljaa omissa pöydissään ja kyräili alta kulmien muualle. Varsinkin sinne röökipöytään päin mistä kuului alituiseen naurun remakka ja iloisten ihmisten äänekäs juttelu.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
KnowHow sanoi:
Just näin. Mulla ainakin on hinku niiden tupakoivien pöytään. Röökaajat kun oli aina hauskempia, kauniimpia ja ymmärsivät paremmin asioiden päälle, jotka tekee elämästä hauskemman. Paheiden muun muassa.
Mun mielestä taas tupakoivat akat ja ukot on huonoihoisia.

Saatan olla väärässäkin.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
toleranssisiipi sanoi:
Täysiä natseja kaikki fakin terveysfasistit. Ihan jokainen.
Kertoo kyllä jotain siitä terveellisen ja savuttoman elämän "ihanuudesta" että muut pitää pakottamalla pakottaa siihen.
:D

Ekkö sä saa enää polttaa?:doubtful:
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Moe Szyslak sanoi:
:D

Ekkö sä saa enää polttaa?:doubtful:
Mä lopetin tupakanpolton n. puolitoista vuotta sitten ja viimesimmästä raflakäynnistäkin on yli vuosi, mut silti mä en kykene tollaseen fasismiin ja kiihkoiluun terveellisten elämäntapojen puolesta. Ehkä mulla on sitten tarpeeks huolehtimista omissakin asioissa.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Kuinka moni tupakoija polttaa omassa asunnossaan tai autossaan? Tai kuinka moni polttaisi esim. työpaikalla sisällä jos se olisi sallittua? Villi arvaukseni on, että ei kovinkaan moni, tupakan haju-/värihaitat ei ole pidemmän päälle kovin kivoja. Vähän kärjistäen voisi kysyä että mikä sitten tekee ravintolasta sellaisen paikan jossa ne eivät häiritse, jos nyt unohdetaan tyystin että ravintoloissa tupakointia on varmasti huomioitu ilmanvaihdossa ja se tupakointi oli ravintoloissa ennen ihan "normaalia toimintaa"?

No joo, itse en polta ja minulle on oikeastaan aivan sama onko tuota lakia vai ei. Kuten sanottua, tuo savun hengittely oli ennen ihan normaalia enkä kyllä muista siitä tupakoimattomien tuolloin edes kitisseen. Nyt sitten lain tullessa on tietysti tupakoitsijoiden puolelta tullut aika ymmärrettävästikin kritiikkiä, kun sattuu oma lehmä olemaan ojassa.

Mutta en tiijä, varmaankin tosta laista näin tupakoimattoman kantilta on enämpi kuitenkin hyötyä kuin haittaa.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
Mun mielestä taas tupakoivat akat ja ukot on huonoihoisia.

Saatan olla väärässäkin.
Saattaa olla sullekin eläkkeelle meno edessä. Miten käy Moen baarin, kun ne huonoihoiset jättää tulematta tuoppiselle.

Ei ole Patriot vallan väärässä. Nahkurin orsilla tavataan!:mad_old:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Zetor sanoi:
Ei suorasti, mutta epäsuorasti kyllä... eli kannatat siis.
Kannatan alkoholin juonti/tarjoilukieltoa sellaisille, jotka aikovat ajaa autoa tai jotain kulkuvälinettä tuon juonnin jälkeen aivan samalla tavalla kuin tupakointikieltoa niille, jotka voivat aiheuttaa savuhaittoja muille samassa tilassa oleville. Lisäksi jos joku ajelee diesel-autolla ravintolassa, niin sekin mun puolestani kiellettäköön vastaavalla lailla.

Varmasti löytyy jotain erityistapauksia, jotka kiinnostavat jotakuta ("lasketaanko luistimet kulkuvälineiksi" tjsp), mutta tuo ylläoleva noin niinkuin pääsääntöisesti.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
KnowHow sanoi:
Just näin. Mulla ainakin on hinku niiden tupakoivien pöytään. Röökaajat kun oli aina hauskempia, kauniimpia ja ymmärsivät paremmin asioiden päälle, jotka tekee elämästä hauskemman. Paheiden muun muassa. Ja ne savuttomat pöydät oli aina tyhjillään, mitä nyt yksinäiset tiukkikset istu hiljaa omissa pöydissään ja kyräili alta kulmien muualle. Varsinkin sinne röökipöytään päin mistä kuului alituiseen naurun remakka ja iloisten ihmisten äänekäs juttelu.
Meinaatko, että ne röökaajat on hauskoja ainoastaan sen takia, että ne röökaa sillä hetkellä? Sitten, kun eivät röökaa, niin ovat yhtä tylsiä kuin kaikki muutkin? Vai pelkäätkö, ettet tunnista niitä hauskoja, kauniita ja paremmin asioiden päälle ymmärtäviä ihmisiä ravintolassa käydessäsi?
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Vellu sanoi:
Meinaatko, että ne röökaajat on hauskoja ainoastaan sen takia, että ne röökaa sillä hetkellä? Sitten, kun eivät röökaa, niin ovat yhtä tylsiä kuin kaikki muutkin? Vai pelkäätkö, ettet tunnista niitä hauskoja, kauniita ja paremmin asioiden päälle ymmärtäviä ihmisiä ravintolassa käydessäsi?
En meinaa enkä pelkää. Puhun vain kokemuksen syvällä rintaäänellä. :thumbup:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
toleranssisiipi sanoi:
Ehkä mulla on sitten tarpeeks huolehtimista omissakin asioissa.
Siks mä vingunkin tupakinpoltosta. Kuuluu nääs omiin asioihin impata toisten myrkkyjä sisään.:yuck:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Vellu sanoi:
Meinaatko, että ne röökaajat on hauskoja ainoastaan sen takia, että ne röökaa sillä hetkellä? Sitten, kun eivät röökaa, niin ovat yhtä tylsiä kuin kaikki muutkin? Vai pelkäätkö, ettet tunnista niitä hauskoja, kauniita ja paremmin asioiden päälle ymmärtäviä ihmisiä ravintolassa käydessäsi?
*Naps*:D :ahem:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Moe Szyslak sanoi:
Siks mä vingunkin tupakinpoltosta. Kuuluu nääs omiin asioihin impata toisten myrkkyjä sisään.:yuck:
Viimeinen kesä menossa, vai? :p
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Moe Szyslak sanoi:
Siks mä vingunkin tupakinpoltosta. Kuuluu nääs omiin asioihin impata toisten myrkkyjä sisään.:yuck:
Ja sitten vielä ilmainen lainopillinen neuvo: Haasta ihmeessä ne kidnappaajat oikeuteen, jotka ovat aikaisemmin pitäneet sinua väkipakolla savuisissa ravintoloissa. He ovat suoraan vastuussa altistumisestasi. Ja muista laittaa kunnon korvausvaade mukaan :alppu:
 
Ylös