Viimeinen tupakkipäivä kapakoissa

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Moe Szyslak sanoi:
Tyydyin ihan itse lähtemään veke, kun bändi oli esiintynyt.
Kumpaakohan asiakasta kapakoitsija haluaa enämpi, tyyppiä joka juo pullollisen siideriä ja lähtee bändin esiintymisen jälkeen vai sellaisia jotka könyää valomerkkiin asti, milloin mitäkin juomaa lipittäen ?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
jps sanoi:
Kumpaakohan asiakasta kapakoitsija haluaa enämpi, tyyppiä joka juo pullollisen siideriä ja lähtee bändin esiintymisen jälkeen vai sellaisia jotka könyää valomerkkiin asti, milloin mitäkin juomaa lipittäen ?
Joka on tullut sinne siis 10 minsaa ennen bändiä, hirveissä pohjissa ja ei tilaa mitään.:thumbup:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Moe Szyslak sanoi:
Juu, tuo on yksi kriteeri miten lomakohde valitaan.:thumbup:
On se harmi, ettei Suomen eduskunta saa päättää noiden eteläisempien maiden laista. Kyllä ne varmaan repii pelihousunsa nyt siellä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Moe Szyslak sanoi:
Joka on tullut sinne siis 10 minsaa ennen bändiä, hirveissä pohjissa ja ei tilaa mitään.:thumbup:
Aika kehnoa käytöstä sulta, maksoitko edes pääsylipun ?
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Omakin "lusikka soppaan"! Laitan vähän tupakan kasvatuksen EU-tukitietoja... :eek!:
"YMP:n tupakka-alan menot olivat vuonna 2001 973 miljoonaa euroa eli noin 7 700 euroa tupakan vuosityöyksikköä kohden tai 7 800 euroa hehtaaria kohden."
http://ec.europa.eu/agriculture/capreform/com554/554_fi.pdf
Nykyään summa on suurin piirtein sama, mutta tuki on osittain irroitettu tuotannosta....
Olisi pitänyt kasvattaa joku vuosi sitten kessua, ja nostaa nyt tuo ha-tuki...:D
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Kerran nyt olen käynyt uuden lain jälkeen baarissa yhdellä oluella ja ero oli valtaisa sitten edellisen, viime vuoden puolella tapahtuneen vierailun. Silloinkin olin tietoisesti koko ajan tupakoimattomien puolella (vaikka siellä ei kuulemma kukaan koskaan ole). Nyt kyselin parilta työntekijältä näkemystä nykyiseestä laista ja palaute oli positiivista.

Minullehan tämä uusi laki sopii henkilökohtaisesti oikein hyvin. Aiemmin olen ollut poissa baareista osin tupakansavun takia. Tosin tuskin jatkossakaan omat käyntini ylittävät edes viittä tai kuutta kertaa vuodessa.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
Vieläköhän tämä rutina jatkuu?:doubtful:
En tiedä kannattaako sinun enää rutista. ;)

Itseänihän tämä homma kiinnostaa kovasti eli seuraan tilannetta. Siis sitä mitä baareille käy eli alkaako niillä nyt mennä hyvin niin kuin jotkut väittävät. Itse kovasti epäilen aivan päinvastaista.

Laki on minusta erittäin huono ja epäoikeudenmukainen. Olisivat saaneet jättää ravintoloitsijoille ja asiakkaille valinnanvapauden. En tosin mielestäni ole hirveästi rutissut tätä kieltoa vastaan. Sitten "itken enämpi" jos yrittävät parveketupakointia estää. Olen kyllä nämä asiat aiemmin kirjoitellut.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Eikös tämä nyt ole kaikkien kannalta parempi kun rahaa säästyy, ihmiset joko polttaa tai juo vähempi ja ollaan sitten terveempinä kuluttamaan enämpi muita palveluita ;)
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Formulanomi sanoi:
En tiedä kannattaako sinun enää rutista. ;)
Minkähänlaisen rutinan se aloittaisi jos tupakanpoltto, myyminen ja hallussapito kiellettäisiin kokonaan :p
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sam sanoi:
Kerran nyt olen käynyt uuden lain jälkeen baarissa yhdellä oluella ja ero oli valtaisa sitten edellisen, viime vuoden puolella tapahtuneen vierailun. Silloinkin olin tietoisesti koko ajan tupakoimattomien puolella (vaikka siellä ei kuulemma kukaan koskaan ole). Nyt kyselin parilta työntekijältä näkemystä nykyiseestä laista ja palaute oli positiivista.

Minullehan tämä uusi laki sopii henkilökohtaisesti oikein hyvin. Aiemmin olen ollut poissa baareista osin tupakansavun takia. Tosin tuskin jatkossakaan omat käyntini ylittävät edes viittä tai kuutta kertaa vuodessa.
Mä luulen kapakan omistajan olleen erittäin onnellinen, asiakasmäärä kääntyy jyrkkään kasvuun ja myynnin volyymi ryöpsähtää, kun samala tavalla käyttäytyy vielä 1-2 miljoonaa kaltaistasi.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Törni sanoi:
Minkähänlaisen rutinan se aloittaisi jos tupakanpoltto, myyminen ja hallussapito kiellettäisiin kokonaan :p
Ehkä se vahingonilo olisi silloin astetta kovaäänisempää...:ahem:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
OoPee sanoi:
Siinä mielessä helpompi nakki kuin Aatulla aikoinaan, ei tartte kaasuttaa epäkelpoja kuoliaaksi, koska ne reppanathan savuttavat ihan vapaaehtoisesti itte ittensä hengiltä :eek:
Mikä olikaan se entinen Euroopan valtio, joka aivan konkreettisesti ensimmäisenä alkoi aktiivisesti kitkeä tupakkaa - ja tupakoitsijoita - kaikkialta ja lopullisena suunnitelmana oli tehdä tupakoinnista laitonta koko alueella
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
jps sanoi:
Mä luulen kapakan omistajan olleen erittäin onnellinen, asiakasmäärä kääntyy jyrkkään kasvuun ja myynnin volyymi ryöpsähtää, kun samala tavalla käyttäytyy vielä 1-2 miljoonaa kaltaistasi.
Kuten jo aiemmin todettua, olen ihan yhtä tyhjän kanssa ravintoloitsijan kannalta. Enemmän minulla rahaa menee urheiluvälineisiin ja jopa sarjakuviin vuodessa kuin ravintoloihin :thumbup:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17750
Sijainti
East of Eden
Kaupan kassajonossa joku aamunspurgu lemahtaa voimakkaasti kaljalle; jätän hajuraon tai maksan ostokseni toiselle kassalle.

Hississä tuoksuu erittäin voimakkaasti hajuvesi tai joku muu hajuste; kävelen portaat ja samalla saan liikuntaa.

Kapakan terassilla joku tupruttelee; ei haittaa. Mutta jos tulee hönkimään tahallisesti savunsa suoraan silmilleni niin sitten rupee haittaamaan ja tumppaan tupakin tupruttelijan ohtaan tai perseeseen.

Onhan näitä.

Pakokaasu haisee, vanhat dieselit haisee, Sellu haisee, pultsareiden käyttämät pusikot haisee kuselle jne.jne.jne.

Se on vaan niin, että haiskoot, mulla on vapaus valita.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Muiden maiden kokemukset ovat osoittaneet, ettei tupakoinnin kiletämisellä ravintoloissa ole dramaattista merkitystä kävijämääriin. Mielenkiintoista seurata, miten Suomessa käy. Asiaan vaikuttavat myös tulevat alkoholin hinnankorotukset, jotka tulevat heijastumaan ravintolahintoihin, toisin kuin hintojen lasku aikanaan.

Kesäaikaan terassit pitävät kävijöiden mielenkiintoa yllä. Tosin on kyllä havaittavissa, että niitä asioita, mitä ennen tehtiin ravintoloissa, tehdään nyt hyvin paljon kesäaikaan puistoissa ja rannoilla. Ryyppääminen julkisella paikalla ei enää ole edes kovin hävettävää.

Oikeastaan vasta talvi asettaa tupakoitsijat lopullisesti tapahtuneiden tosiasioiden eteen. Pakkasessa on epämiellyttävä viettää aikaa, tai edes polttaa tupakkaa.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Kävin tässä silloin lauantaina kapakassa kaverin kanssa, joka itse halusi lähteä. Uskomatonta, kun näkee siellä 30-40 henkilöä ja lähes kaikki lähtee tupakalle mutta juomat piti jättää pöydälle. Henkilökunta ja portsarikin lähtee tupakalle. Tuossa pitäisi olla omat kaverit mukana, että voi turvallisesti jättää juomansa pöydälle, ettei joku yritä laittaa siihen huumehia tai sitten hepatiittia tai varasta kokonaan.

Aikoinaan hartcore-partyissa olin naisystäväni kanssa joraamassa ja joku aina varasti omat juomamme ja ajattelin tehdä tarralla kiinnitettäviä isoilla kirjaimilla varustetut laput juomatuoppien kylkiin: "VARO! HEPATIITTIA!" Luulisi tuon vähentävän dramaattisesti juomien varkauksia?
 
Ylös