Viimeinen tupakkipäivä kapakoissa

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
jps sanoi:
Ennen tupakkilakia ruokapaikoissa tiedän useammankin pyytäneen kohteliaasti naapuripöydässä olevaa olemaan polttamatta, useimmin kessu stumpattiin, pari kertaa savuttelija meni esim baaritiskille polttelemaan loppuun. En muista nähneeni kertaakaan, jossa kohteliasta pyyntöä ei olisi huomioitu.
Näin savuttomana voin kertoa omia kokemuksia, miten ne tupakoivat tulivat savutomalle puolelle. Ja haistattivat vittua, kun asiaa kommentoi kertomalla tilan olevan savuton.:ahem:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
Millä tavalla laki on epäoikeuden mukainen?:doubtful:

Jokainen lakihan on epäoikeuden mukainen sikäli, että johonkin sitä lakia aina sovelletaan. Muuten semmoista ei asetettaisiin.

Kysymys onkin lähinnä siitä, minkälainen laki tuo suurimmalle osalle jonkin hyödyn. Esim. nopeusrajoitusten tarkoituksena on vähentää liikennekuolemia ja tehdä autoilun turvallisemmaksi.

Jo aiemmin on monessa paikassa ollut kiellettyä tupakointi. Nyt se koskee myös ravintoloita. Onko se epäoikeudenmukaista? Miksi on? Etkö näe laissa mitään hyvää, kun samaan aikaan tupakoimattomista 80% pitää lakia onnistuneena. Ja savuttomiahan on suurin osa suomalaisista.
Tässä on sellainen näkemysero, että melko monen mielestä baarielämään / ravintolaelämään (=nautintoon) kuuluu oleellisena tai melko oleellisena osana tupakan tai sikarin polttelu.

Sikäli huono verrata niihin muihin paikkoihin...esmes sairaaloihin.
Varmasti joku paari tai kapakki menee edelleen nurin. Ja todella helppoa on syyttää uutta tupakkilakia, kun sen tosiasian tunnustaminen, että ehkä mulla nyt ei ollut ihan oikea konsepti ja liikeidea, eli oman virheen tunnustaminen on niin helvetin hankalaa ja vaikeaa.
Tuo edellinen sopii myös tähän kohtaan. Eli kun yksi monen (ehkä muidenkin kuin pinttyneiden tupakoitsijoiden) mielestä oleellisesti ravintoloihin/baareihin yms. kuuluva osa (nautinto) jää pois, se näkyy myös ko. paikan kiinnostavuudessa/viihtyvyydessä ja sitä kautta kävijämäärissä/tuloissa.

Viimeksi muokattu:

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Moe Szyslak sanoi:
Mutta niihän minä, rakas ystäväni, teinkin.:eek:

Minua saattaa hieman hymyilyttää myös kun tupakoivat käyvät ravintoloissa, vaikka siellä ei saa polttaa.:eek:

Nariskaa ja jättäkää menemättä.:thumbup:

Harvemmin kai ne tupakoitsijat menevät sinne pelkästään tupakoimaan. Tietääkseni siellä on jotain muitakin aktiviteettejä :eek:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Moe Szyslak sanoi:
Näin savuttomana voin kertoa omia kokemuksia, miten ne tupakoivat tulivat savutomalle puolelle. Ja haistattivat vittua, kun asiaa kommentoi kertomalla tilan olevan savuton.:ahem:
Yksittäistapauksista yleistämällä saa ihan mitä tahansa aikaiseksi.

Jos nyt olisit poikamies, etkä turhan ujo niin eihän tuo vitunhaistattaminen ravintelin pöydässä välttämättä pelkästään negatiivinen kokemus olisi, (sikäli mikäli hygieniasta on huolehdittu ja jätetty hajuvedet käyttämäti).

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
tmoi sanoi:
Harvemmin kai ne tupakoitsijat menevät sinne pelkästään tupakoimaan. Tietääkseni siellä on jotain muitakin aktiviteettejä :eek:
Yhtä lailla ne savuttomat meni pelkästään sinne kärsimään siitä savusta.:eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
Tässä on sellainen näkemysero, että melko monen mielestä baarielämään / ravintolaelämään (=nautintoon) kuuluu oleellisena tai melko oleellisena osana tupakan tai sikarin polttelu.

Sikäli huono verrata niihin muihin paikkoihin...esmes sairaaloihin.

Tuo edellinen sopii myös tähän kohtaan. Eli kun yksi monen (ehkä muidenkin kuin pinttyneiden tupakoitsijoiden) mielestä oleellisesti ravintoloihin/baareihin yms. kuuluva osa (nautinto) jää pois, se näkyy myös ko. paikan kiinnostavuudessa/viihtyvyydessä ja sitä kautta kävijämäärissä/tuloissa.
Mutta ethän sä voi noin sanoa nyt. Pitää odottaa vuosia että tietää miten tuo todellisuudessa menee.:ahem: Siis taloudelliselta kantilta. Nautintohan siitä näytti jo menevän nyt.:rolleyes:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
Mutta ethän sä voi noin sanoa nyt.
Justhan mä sanoin...:doubtful:
Pitää odottaa vuosia että tietää miten tuo todellisuudessa menee.:ahem: Siis taloudelliselta kantilta. Nautintohan siitä näytti jo menevän nyt.:rolleyes:
No katsotaan nyt mitä tapahtuu kesän/syksyn jälkeen. Eli uskon, että seuraukset näkyvät nopeammin.

Pidemmällä tähtäimellä muutoksia voi tapahtua tietysti moneenkin suuntaan. (liittyen siis tuohon, että voi olla että "uusi asiakaskunta" tai tapakulttuuri poikii uudenlaisia konsepteja jne. )

Minun mielestäni jotain oleellista on kuitenkin pois. Tätä lienee teikäläisten vaikea ymmärtää.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Moe Szyslak sanoi:
Yhtä lailla ne savuttomat meni pelkästään sinne kärsimään siitä savusta.:eek:
Joo. Niitten oli pakko käydä salaa vetämässä pari röökiä, että ne sai sen vieraan muijan hajuveden tuoksun pois vaatteista ja miedon sillin tuoksahduksen sormista :D :D

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
tmoi sanoi:
Joo. Niitten oli pakko käydä salaa vetämässä pari röökiä, että ne sai sen vieraan muijan hajuveden tuoksun pois vaatteista ja miedon sillin tuoksahduksen sormista :D :D
Niin ruoan ja röökin lisäksi sen v***n tuoksahduksen....

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
M
Kysymys onkin lähinnä siitä, minkälainen laki tuo suurimmalle osalle jonkin hyödyn. Esim. nopeusrajoitusten tarkoituksena on vähentää liikennekuolemia ja tehdä autoilun turvallisemmaksi.
Mun miälestä tupakoinnin kieltäminen Kurjenlennossta tai Sirdiessä vastaa pikemminkin sitä että laitetaan nopeusrajoitukset F1-radalle kisaviikonloppuna.

Että pikkasen tympii tollanen liikaholhous. Ihmiset osaa kohta itte ajatella mitään kun joka paikkaa tulee lakia ja koodia miten olla ja miten ei.

Mä vain tykkäisin että vois noita pieniä paheita harrastaa jossain ilman että tuntee ittensä kakkosluokan kansalaiseksi.

Valistus onkin asia erikseen enkä tupakan vaarallisuutta kiellä mitenkään. Mutta ei tällasilla lailla maailma sen täydellisemmäksi tule.

Ja sitä paitti ei sellasta lakia ookkaan että Moe vois olla kahdessa kapakassa yhtä aikaa. Voi mennä itte aina siihen toiseen. :wink:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
KnowHow sanoi:
Mun miälestä tupakoinnin kieltäminen Kurjenlennossta tai Sirdiessä vastaa pikemminkin sitä että laitetaan nopeusrajoitukset F1-radalle kisaviikonloppuna.
Mä taas näkisin sen samanlaisena, kun että laitetaan F1-kisaan varikkosuoralle nopeusrajoitus, koska siellä on enämpi ihmisiä kuin radalla (jossa ei pitäisi olla ihmisiä muuten kuin autoissaan).

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
Minun mielestäni jotain oleellista on kuitenkin pois. Tätä lienee teikäläisten vaikea ymmärtää.
Kyllä mä ymmärrän ja varmaan myös tajuat sen, että nautin nykyisestä savuttomuudesta.:eek:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Moe Szyslak sanoi:
Näin savuttomana voin kertoa omia kokemuksia, miten ne tupakoivat tulivat savutomalle puolelle. Ja haistattivat vittua, kun asiaa kommentoi kertomalla tilan olevan savuton.
Tuli niitä tupakoimattomia tupakoivien puolelle aikanaan, mutta ei minulla ollut asiaan urputtamista. Tässä nähdään ero kummat ovat suvaitsevampia:ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
KnowHow sanoi:

Että pikkasen tympii tollanen liikaholhous. Ihmiset osaa kohta itte ajatella mitään kun joka paikkaa tulee lakia ja koodia miten olla ja miten ei.

Mä vain tykkäisin että vois noita pieniä paheita harrastaa jossain ilman että tuntee ittensä kakkosluokan kansalaiseksi.

Valistus onkin asia erikseen enkä tupakan vaarallisuutta kiellä mitenkään. Mutta ei tällasilla lailla maailma sen täydellisemmäksi tule.

Ja sitä paitti ei sellasta lakia ookkaan että Moe vois olla kahdessa kapakassa yhtä aikaa. Voi mennä itte aina siihen toiseen. :wink:
No ei varmaan ole ainoa laki joka aiheuttaa liikaholhousta.

Alle 16-vuotiaana ei sais kuksia, vaikka välineet (toimivat sellaiset) olis toisin kuin monella aikuisella. Tai kun on hyvän kännin saanut päälle, nin eivät myy Alkossa edes janojuomaa. Tai että kun mun autossakin on huiput 209 km/h, niin saa ajella sitten puolikaasulla.:confused:

Sun mainitsemia kapakoita en tunne enkä ole käynnyt. Enkä monessa muussakaan pahemmista 'savusukellusmestoista'. Mutta Nykin HRC:ssä ja monessa muussakin ravintelissa siellä kerkesin 4 päivän aikaan käymään. Yli 20 varmaan.:rolleyes: Kaikki savuttomia.:ahem:

Eikä ollut huono tunnelma lain, saati vähän väkeä. Long Island Teakin oli sopivan kokoisessa kulhossa. :alppu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
kouvotsvoni sanoi:
Tuli niitä tupakoimattomia tupakoivien puolelle aikanaan, mutta ei minulla ollut asiaan urputtamista. Tässä nähdään ero kummat ovat suvaitsevampia:ahem:
:eek: :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
kouvotsvoni sanoi:
Mäkin menin kerran naisten pukuhuoneeseen uimahallissa, mutta ei ne tykänneet savuttomasta pojasta lain.:jaska:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Tänään tupakkakopissa kuultua: "Saako tänne tulla tän kahvimukin kanssa, vai pitääkö juomat jättää ulkopuolelle?"

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juskanen sanoi:
Tänään tupakkakopissa kuultua: "Saako tänne tulla tän kahvimukin kanssa, vai pitääkö juomat jättää ulkopuolelle?"
VOI KAUHEETA!:eek:

Oli varmaan ihan itse keksinyt vitsin.:eek: