kouvotsvoni
Banjottu
Saadaan Myllylä ja Nykänen ainakin pois tilastoja sotkemasta.Miksi?:doubtful:
Saadaan Myllylä ja Nykänen ainakin pois tilastoja sotkemasta.Miksi?:doubtful:
Kostoks.Miksi?:doubtful:
Mua nyt ei ihan hirveesti noi tilastot kiinnosta. Nauratti vain toi urbaanilegenda viina- ja tupakkaveron tuotosta. Tai siis se, että olisi hyväkin bisnes valtiolle kokonaisuudessaan.Saadaan Myllylä ja Nykänen ainakin pois tilastoja sotkemasta.
Sulta jää edelleenkin havaitsematta, että tilastot on tilastoja: yksittäisten ihmisten kohdalla saldo plusmiinus-sarakkeeseessa (kansantalouden kannalta) on usein jotain ihan muuta. Kun puhutaan normaaleista työssäkäyvistä ihmisistä, en olisi tuosta mainitsemastasi urbaanilegendasta ihan noin varma.Mua nyt ei ihan hirveesti noi tilastot kiinnosta. Nauratti vain toi urbaanilegenda viina- ja tupakkaveron tuotosta. Tai siis se, että olisi hyväkin bisnes valtiolle kokonaisuudessaan.
OK!Sulta jää edelleenkin havaitsematta, että tilastot on tilastoja: yksittäisten ihmisten kohdalla saldo plusmiinus-sarakkeeseessa (kansantalouden kannalta) on usein jotain ihan muuta. Kun puhutaan normaaleista työssäkäyvistä ihmisistä, en olisi tuosta mainitsemastasi urbaanilegendasta ihan noin varma.
Tupakkayhtiöt voittivat kevytsavukejutun
julkaistu tänään klo 14:07, päivitetty tänään klo 14:31
Helsingin hovioikeus on vapauttanut tupakkayhtiöt vahingonkorvausvaatimuksista ns. kevytsavukejutussa. Korvauksia vaatineet naiset joutuvat maksamaan oikeudenkäyntikuluja 300 000 euroa.
Syytettyjen penkillä olivat tupakkayhtiöt Amer-yhtymä ja British-American Tobaccon suomalainen tytäryhtiö. Jutun kantajat, keuhkosyöpään ja keuhkoahtaumatautiin sairastuneet naiset, vaativat tupakkayhtiöiltä kumpikin noin 100 000 euron korvauksia.
Helsingin hovioikeuden tuomion mukaan tupakointi on aiheuttanut tai ainakin merkittävästi myötävaikuttanut naisten sairastumiseen. Oikeuden mukaan tupakkayhtiöt eivät kuitenkaan ole korvausvelvollisia, koska ne eivät ole rikkoneen lakia savukkeiden valmistuksessa, jakelussa, markkinoinnissa tai koostumuksen kehittämisessä.
Käräjäoikeus hylkäsi jo aiemmin kevytsavukejutun korvausvaateet. Aiemman tuomion mukaan polttajat olivat tietoisia tupakan terveysvaaroista. Suomessa tupakkaoikeudenkäynnit eivät ole toistaiseksi johtaneet korvauksiin.
Oikeudenkäynnin kannalta yksi ratkaiseva kysymys oli se, ovatko tupakkayhtiöt markkinoineet kevytsavukkeita harhaanjohtavasti. Kantajia edustaneen emeritusprofessori Erkki Aurejärven mukaan tupakkayhtiöt markkinoivat aikoinaan kevytsavukkeita terveydelle vaarattomina.
YLE Uutiset
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/05/tupakkayhtiot_voittivat_kevytsavukejutun_1724336.html
Varmaan hyvä fiilis kun joutuu maksamaan tehokkaan turboahdetun auton hinnan, mutta ainoa mikä on ahdettu, on keuhkot.Ei mennyt ihan kuin Ameriikassa. Onhan se nyt törkeetä, kun tupakkiyhtiöt on pakottaneet röökaamaan jo 12-vuotiaasta saakka.
Mukavat oikeudenkäyntikulut napsahti tädeille.
Se että tupakoitsijat tai alkoholistit keskimäärin kuolevat muita nuorempina, ei itsessään tarkoita että tupakka ja alkoholi ovat siihen suurimmat syylliset, vaikka jotkut tilastonikkarit niin yrittävätkin päätellä. Ehkäpä ne joita elämä potkii päähän tai jotka eivät terveydestään hirveästi välitä, ajautuvat herkemmin myös tupakan ja alkoholin suurkuluttajiksi.Miksi?:doubtful:
Ei se noin ole! Näköjään sua huvittaa moinen! Tunnen enemmänkin sääliä näitä parkoja kohtaan! Joo... Mä tiedän kyllä! Kaverinikin sanovat ettei näitä pitäis sääliä mutta tunnnen kuitenkin niin. Tunnen kovaa auttamis halua näitä ja muitakin hädässä olevia kohtaan et pääsisivät elämässä parempaan päin. Olenkin useasti kun he ovat pyytäneet rahaa sanonut siihen vitut sä niitä mihinkään ruokaan käytät vaan ostat viinaa ja sanonut että sano mitä ruokaa haluat niin käyn ostamassa ja varmistan että menevät oikeasti oikeeseen tarkoitukseen. Ihminen et se alkaa käyttäytyä tuolla lailla itsetuhoisesti päihteitä, siihen on aina jokin syy.Oikea päätös. Jos on niin pahvipää että ehdoin tahdoin haluaa tuhota terveytensä, niin kantakoon siitä myös vastuun.
"Mukku mä en tienny että näistä on haittaa..."
Siis mua ei huvita tupakointi tai tupakoitsijoiden sairastuminen. Mua huvittaa hyvin suuresti se, että joku urpå kehtaa väittää, ettei tiennyt että tupakointi on vaarallista.Ei se noin ole! Näköjään sua huvittaa moinen! Tunnen enemmänkin sääliä näitä parkoja kohtaan! Joo... Mä tiedän kyllä! Kaverinikin sanovat ettei näitä pitäis sääliä mutta tunnnen kuitenkin niin. Tunnen kovaa auttamis halua näitä ja muitakin hädässä olevia kohtaan et pääsisivät elämässä parempaan päin. Olenkin useasti kun he ovat pyytäneet rahaa sanonut siihen vitut sä niitä mihinkään ruokaan käytät vaan ostat viinaa ja sanonut että sano mitä ruokaa haluat niin käyn ostamassa ja varmistan että menevät oikeasti oikeeseen tarkoitukseen. Ihminen et se alkaa käyttäytyä tuolla lailla itsetuhoisesti päihteitä, siihen on aina jokin syy.
Joo... Puhun päihteistä ylipäänsä! Ja, ei monet oikeasti tiedä.Siis mua ei huvita tupakointi tai tupakoitsijoiden sairastuminen. Mua huvittaa hyvin suuresti se, että joku urpå kehtaa väittää, ettei tiennyt että tupakointi on vaarallista.
Tuli toi juttu mieleen lauantaina, kun istuin urheilutapahtuman katsomossa miehen, naisen ja ehkä 1-vuotiaan pojan vieressä. Äijä poltti tupakkia lähes taukoamatta. Poika istui ensin äitinsä sylissä ja katsoin, että savut menivät suoraan lapsen naamaan. Välillä poika istui isänsäkin sylissä samaan aikaan, kun isä poltti. Jossain vaiheessa isä antoi askin pojan käteen hypisteltäväksi. Siinä sitten koko perhe naureskeli kuinka suloisesti poika veti röökin askista. Eivät sentään suuhun antaneet laittaa. Ehkä sitten vuoden, parin päästä...Aiheeseen liittyen.
Miten voi kahlata läpi jonkun perus-/kansakoulun saamatta tietää, että tupakka, viina ja huumeet tappaa?Joo... Puhun päihteistä ylipäänsä! Ja, ei monet oikeasti tiedä.