pmv
Well-known member
Vai että jopa itse Norbert Haug kertoo että McLaren-Mercedes on ensi kisassa puoli sekuntia nopeampia. No hyvä että tämä asia tuli nyt selväksi.
Mielenkiintoinen ja varsin todennäköinen laskelma. Hyvä idea topicille! Sanoisin silti, että Kimi pääsee (huomatkaa sana valinta) kolmanneksi, jompi kumpi WilliAnssi jää taakse. Maikkeli vie mestaruuden isommalla erolla.Finn75:
Jos loput viisikisaa menee tismalleen samalla kaavalla kuin edelliset viisi kisaa niin:
MM-pistetilanne Japanin GP:n (16/16) jälkeen:
1. Michael Schumacher (GER) 100
2. Juan Pablo Montoya (COL) 95
3. Ralf Schumacher (GER) 86
4. Kimi Räikkönen (FIN) 84
5. Rubens Barrichello (BRA) 72
Eli pmv:n mielestä Keke Rosberg ja Mike Hawthorn eivät ole ansainneet mestaruuttaan??? Kyseiset herrat voittivat molemmat, vain yhden kisan mestaruusvuonnaan.pmv:
MM:ää ei voi(ei SAA!) voittaa vain yhden osakisan valloituksella.
Onko jossain ollut nyt sitten varmaa tietoa siitä, että Räikkösen keskeytys tuolla johtui nimenomaan tehokkaamman ja epäluotettavamman kokonaisuuden käyttämisestä?JOC:
Juu nürrellähän se puoli sekuntia nopeampi mäcci nähtiinkin...savuavan ja hajoavan.
Kerrotko lisää tuosta Schumacherin huonosta tuurista tällä kaudella?JOC:
Schumilla ollut tällä kaudella aika paljon huonoa tuuria
Oletko tosissasi? Yhden epäonnentyngän kykenet osoittamaan, ja sekin pystyi tapahtumaan suurelta osin sen vuoksi, että Schumacher mokasi aika-ajossa lauantaina. Ja tuon perusteella sitten sanot, että "Schumilla on ollut aika paljon huonoa tuuria tällä kaudella" Anteeksi, mutta hymyilyttää . Menneinä vuosina Schumacher kärsi joskus jopa tekniikan pettämisestä ja joutui jopa jättämään kisan kesken niiden vuoksi.JOC:
Ainakin viime sunnuntaina Schumi oli kovin epäonninen, kun tämä kilttiasuinen herrasmies ryntäsi radalle esittelemään Raamatun ilosanomaa. Tarkoitin niinkuin verrattuna Schumin männövuosiin.
En tiedä onko Nürrellä tapahtuneen keskeytyksen syytä varmistettu, mutta tälläinen yleinen luulo ainakin on jäänyt päälle, täältä sekä mediasta.
MS voittanee jäljellä olevista kilpailuista ehkä kaksi, joten yksi keskeytyskään ei viene häneltä kuljettajien mestaruutta. Toisaalta jos Kimi kruisailee jokaisessa tulevassa osakilpailussa vaikkapa neljänneksi, loppusaldo on 87 pistettä, jolla irronnee MM-sarjan kolmas sija.Finn75:
Jos loput viisikisaa menee tismalleen samalla kaavalla kuin edelliset viisi kisaa niin:
MM-pistetilanne Japanin GP:n (16/16) jälkeen:
1. Michael Schumacher (GER) 100
2. Juan Pablo Montoya (COL) 95
3. Ralf Schumacher (GER) 86
4. Kimi Räikkönen (FIN) 84
5. Rubens Barrichello (BRA) 72
Epäonni Mikalla vai McLarenin osaamattomuus tallina luoda ensiksi auto mikä pääsee maalin? Luoda auto jonka starttijärjestelmää osaa 2-kertainen maailmanmestarikin käyttää. Luoda auto, jonka moottori ei poksahda puolia kisoja tai pyörät ei irtoa kaarteessa joka neljännessä kisassa.patriot:
JOCIN kannattaisi tutustua Mika Häkkisen uraan! Sitten tietäisit mitä epäonni tarkoittaa!
Nyt olisi kyllä mielestäni Schumin keskeytyksen aika. Siitä on jo aikaa, kun mies on jäänyt radalle teknisen vian seurauksena. Joko seuraavassa kisassa olisi sen aika.....
Jaaha, nyt pistetään oikein faktatietona. Ja metsään mennään. Ei ollut Mersulla mitään uudempaa mallia käytössä. Kimi itse sanoi että moottorin hajoaminen oli täysi yllätys, sillä käytetty moottori ei mitenkään eronnut aiemmin käytetyistä. Tämä moottorin hajoamisen syyn selitys vain alkoi elää omaa elämäänsä. Totta kai tuli helposti mieleen että kone oli yliviritetty, niin Tomi Tuomisellekin. Selitys nyt vain ainakin Kimin puheiden mukaan on väärä. Eikä Mersultakaan ole missään vaiheessa tullut sellaista kertomaa että oli uusi moottoriversio tms. Mersulla piti olla uusi moottoriversio joskus kesän alussa (kesäkuussa), muita moottoriuudistuksia ei Mersulla ole kauden aikana nähty (ehkä nyt Hockenheimissa) sillä resurssit on käytetty uuden Mäkin koneen kehittämiseen.JOC:
Mutta Nürrellä oli kisakäytössä kone, jota ei ole sen jälkeen tositoimissa nähty (kuultu). Ja ainakin maikkarin nettisivu pitivät tätä todenmukaisena selityksenä. Ja konehan sieltä hajosi, ja käytössä oli mersun koneesta joku uudempi malli.
Laskitko sinä Ferrari F2001B:n uudeksi autoksi viime kaudella? Siis että F2002 oli jo toinen uusi Ferrari ja että sekä F2001B ja F2002 olivat kokonaan uuden auton veroisia hyppäyksiä?Maranelloman:
Alla Ronin kommentit (MTV-3) tästä täälläkin jatkuvasti toistetusta McLarenin vanhasta autosta. Lähes koko tekniikkahan siihen näyttäisi olevan uusittu. No, saapahan noilla vanha auto-jutuilla Kimin suorituksiin mukavasti "lisäboostia".
Ron Dennis harmitteli autojen nimeämisiä
23.07.2003 18:38
McLarenin F1-tallin päällikkö Ron Dennis on harmitellut sitä, ettei talli nimennyt tällä kaudella käyttämäänsä MP4-17-D-autoa suoraan MP4-18:ksi. McLaren on ajanut koko kauden viimevuotisen autonsa MP4-17:n kehitysversiolla.
- Ihmiset puhuvat vanhasta autosta, vaikka todellisuudessa siinä on viime vuoteen verrattuna erilaiset siivekkeet, kori, vaihdelaatikko ja jousitus. Lisäksi auton painojakaumaa on muutettu viime vuodesta. Kun nyt katsoo asioita taaksepäin, niin yksi tekemistämme virheistä oli se, ettemme kutsuneet MP4-17-D-autoa nimellä MP4-18, Ron Dennis mietti The Guardian -lehdessä.
Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että MP4-18-auto olisi jäämässä McLarenilta kokonaan väliin, sillä talli ei ole saanut testiradoilla kyseistä mallia riittävän luotettavaksi. Ensi kauden talli saattaa aloittaa jo MP4-19-autolla.
Ave !!!patriot:
Pmv on silti mielihyvin tekemässä Richard Burnsista rallin maailmanmestaria, jos tämä voittaisi ainokaisen rallinsa koko kauden aikana Jyväskylässä!
Calvin:
Mukava sattuma kuitenkin, että auton moottori hajosi juuri silloin, kun Kimi esitti viime aikojen ylivoimaisesti parasta kyytiä. No, koska McLaren tietysti ilmoittaa medialle (ja Kimihän kertoo haastatteluissa juuri sen, mitä McLaren haluaa) tunnollisesti kaikki mahdolliset uudistukset ja kehitysversiot, niin sama vanha konehan siinä silloin oli pakko olla. Jokainen tehkööt omat johtopäätökset ja uskokoon mitä haluaa.Jaaha, nyt pistetään oikein faktatietona. Ja metsään mennään. Ei ollut Mersulla mitään uudempaa mallia käytössä. Kimi itse sanoi että moottorin hajoaminen oli täysi yllätys, sillä käytetty moottori ei mitenkään eronnut aiemmin käytetyistä. Tämä moottorin hajoamisen syyn selitys vain alkoi elää omaa elämäänsä. Totta kai tuli helposti mieleen että kone oli yliviritetty, niin Tomi Tuomisellekin. Selitys nyt vain ainakin Kimin puheiden mukaan on väärä. Eikä Mersultakaan ole missään vaiheessa tullut sellaista kertomaa että oli uusi moottoriversio tms. Mersulla piti olla uusi moottoriversio joskus kesän alussa (kesäkuussa), muita moottoriuudistuksia ei Mersulla ole kauden aikana nähty (ehkä nyt Hockenheimissa) sillä resurssit on käytetty uuden Mäkin koneen kehittämiseen.