Virgin VR-01

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Niinhän se on etenkin kauden alussa uusia tiimejä erityisesti on tullu seurattua itsekin enemmän kuin vanhoja tiimejä, mutta myöhemmin kaudella on taas palattu perinteisten tiimien seurantalinjalle ja sitä kautta katsottu tiimejä ja vertailtu myöhemmin.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Oskari Saaren mukaan Virginin autojen bensatankit ovat liian pienet ja autot tuskin tulevat pääsemään maaliin asti kisassa...
Tiedä sitten mistä tieto, ilmeisesti varikkohuhu kyseessä...
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
No jaa jos tosiaan olisi noin ettei tiimi kestäisi loppuun asti niin bensalasti olisi melko ylivoimainen muihin nähden etenkin kisan alussa... taitaa olla varikkohuhuja... harjoitukset melko tiukkaa kisailua teknisten ongelmien kanssa ja Lotuksen kanssa on tiukkaa kisaa vaikka hieman hitaampia ollaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Vois kuvitella, että ihan noin perustason erhettä ei Wirthin kokemuksella tehdä. Sellainen pointti nyt kuitenkin, että auto on koko porukan lyhin, eli tankille jää vähemmän tilaa kuin muilla ja se joudutaan sijoittamaan ylemmäs autossa.
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Vois kuvitella, että ihan noin perustason erhettä ei Wirthin kokemuksella tehdä. Sellainen pointti nyt kuitenkin, että auto on koko porukan lyhin, eli tankille jää vähemmän tilaa kuin muilla ja se joudutaan sijoittamaan ylemmäs autossa.
Minä taas olen käsittänyt että gridin pisin. :doubtful:
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Formula1.com on haastatellut Virgin-kuski Timo Glockia Bahrainin aika-ajon jälkeen. Glock ilmoittaa olevansa tyytyväinen, että onnistui voittamaan aika-ajossa kovemmilla renkailla ajaen Lotus-kuskit, jotka ajoivat pehmeämmällä rengasseoksella. Syy siihen miksi Glock ajoi kovemmilla renkailla on, että Virginillä oli jotain ongelmia pehmeämpien renkaiden kanssa. Toivotaan etteivät ongelmat uusiudu kisan aikana. ;)

Virgin (Glock) vaikuttaisi olevan Bahrainissa hieman Lotusta nopeampi -- ainakin kevyellä bensakuormalla. Kisassa sitten nähdään kulkeeko Virgin Lotusta nopeammin myös raskaammalla autolla. Kisassa nähdään myös kumpi auto on luotettavampi. Poikkeuksellisen lyhyestä auton suunnitteluajasta ja mitättömästä testaamisesta johtuen voi tietysti käydä niinkin, ettei yksikään uusien tallien autoista pääse maaliin asti. Mutta siinäkin tapauksessa uudet tallit kyllä oppisivat jotain uutta autostaan ja pääsisivät seuraavaan kisaan vähän paremmista lähtökohdista. Toivotaan vaan, että uudet tallit oppivat nopeasti ja tavoittavat muita talleja vauhtinsa osalta.

Timo Glock muuten erehtyy haastattelussa sanoessaan, että hänen eronsa Toro Rosson Alguersuariin olisi aika-ajoissa ollut 1,7 sekuntia. Se oli 2,7 sekuntia. Eli Virginin ja Lotuksen ero kärkeen on 5 tai 6 sekuntia ja ero hitaimpaan vakiintuneeseen talliin on 2,5 tai 3 sekuntia per kierros. Bahrainin rata on pitkänpuoleinen, joten lyhyemmällä radalla nämä erot olisivat pienempiä.
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Eikös nyt viikonlopuksi tulla merkittävä aeropäivitys? Itsellä ei kyllä osu muuta silmään kuin etusiiven pienet härpäkkeet.

 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Aeropäivitystäkin tärkeämpi muutos näin amatöörin silmään olisi ajaa neljällä renkaalla.
 
Viimeksi muokattu:

Janppa

Well-known member
Liittynyt
28.3.2009
Viestit
66
Aeropäivitystäkin tärkeämpi muutos näin amatöörin silmään olisi ajaa neljällä renkaalla.
Itseasiassa varikolla epäillään, että kuski voi vasemmalla polvellaan irroittaa etupyörän pienemmän ilmanvastuksen aikaansaamiseksi ja näin päästään Macin tapaan suurempiin huippunopeuksiin.
 

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
Aeropäivitystäkin tärkeämpi muutos näin amatöörin silmään olisi ajaa neljällä renkaalla.
Jaahas, täällä on taas joku foorumin oma eidriannyyi pätemässä. Eiköhän siellä Virginillä kuitenkin olla pikkuisen paremmin perillä näistä hommista. Tai sitten arvon sakuraban kannattaa laittaa työhakemusta vetämään Bransonille, kun kerran osaa auton ongelmat spotata sekunnissa jostain suttuisesta valokuvasta.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Virgin oli yllättävän hidas. Testeissä eroa Lotukseen näytti parhaimmillaan olevan yli sekuntti ja haasteet olivat enemmän luotettavuuspuolella. Bahrainissa nopeus oli osapuilleen samaa luokkaa ja luotettavuus huonompi kuin HRT:llä. Päivityspakettia kaivataan kipeästi myös Virginin puolella.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Auto Motor und Sport raportoi, että Virginin F1-autoon pitää suunnitella isompi tankki, jotta polttoainetta riittäisi maaliin asti. (Googlen englanninnos)

Harmillinen takaisku Virginille. :D

Virgin näyttäisi siis olleen Bahrainissa liikkeellä muita kevyemmällä polttoainelastilla, joten parempi vauhti Lotukseen verrattuna ei taidakaan johtua tallin CFD-suunnittelutaidosta. Nyt sitten kai jännätään, että riittääkö Virgin-autoilla Melbournessa löpöä päästä maaliin asti. :alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nyt sitten kai jännätään, että riittääkö Virgin-autoilla Melbournessa löpöä päästä maaliin asti. :alppu:
Noo, eiköhän ensin jännätä sitä pääseekö Virginit edes niin pitkälle, että moista päästään jännäämään.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Jos ei Virginit edes voi päästä maaliin sakka niin vaikuttaisi ainakin alun perusteella siltä, että Bransonin Richardi nähdään keikistelemässä lentoelännän asussa. :p
 

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Jos ei Virginit edes voi päästä maaliin sakka niin vaikuttaisi ainakin alun perusteella siltä, että Bransonin Richardi nähdään keikistelemässä lentoelännän asussa. :p
Harmi, että Richard ei voi keikistellä omassa sarjassaan Fly Girls, kun sarja käsittelee vain Virginin lentoemoja :D

Mutta on kyllä astetta isompi suunnitteluvirhe päässyt autoon.
Olisiko cossu sitten janoisempi, kuin tallille annettiin ymmärtää, vai eikö isommalle tankille vain yksinkertaisesti tosiaan ollut näillä katteilla mahdollisuutta.

FIA on ilmeisesti myöntänyt kuitenkin luvan muokata tankkia, ettei nämä köröttele aina vajaita kierroksia.. jos nyt muutenkaan köröttelisivät koko kisaa :dunno:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tosi kumma juttu kyllä. Olisi kuvitellut, että nimenomaan Virginillä tilaa olisi, kun auto kerran on porukan pisin kuten minua vastikään opastettiin. Tankki sijaitsee sääntöjen pakottamana monokokin sisällä heti kuljettajan takana, eli katteilla ei ole asian suhteen merkitystä. Juuri tämä tekee asiasta ongelmallisen - monokokki on yksi osista, jotka luokitellaan koko vuodeksi, mikä on syynä siihen, että asiaan pitää erikseen FIA:lta lupaa kysellä. Jos ongelmaa ei voida ratkaista muuttamalla olemassa olevia monokokkeja, täytyy tallin suunnitella ja tehdä uudet, mikä on helvetin kallista ja aikaavievää ja pistää budjetin kertaheitolla uusiksi.
 
Ylös