Virgin VR-01

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Hankala uskoa, että vika on Cosworthin moottorissa sinällään, sillä kyllä odotettua suurempi kulutus olisi muihinkin talleihin iskenyt, eikä tästä ole mitään viitteitä.
Williamsit ovat tuntuneet matelevan kisojen alkupuolella, lieneekö vähän muita enemmän löpöä tankissa...
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Voihan siellä olla enempi kuin muilla. Maaliin kuitenkin pääsevät niin kulutus ei ole ollut odotettua suurempi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tulihan tähän selvyys.

"The chassis supplier is us. Nothing to do with engine supplier or fuel supplier. What that means is that we are fixing it for the team. We are not charging the team," Wirth told AUTOSPORT.

"It's our responsibility to provide cars that can finish a grand prix. It's down to us."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/82558

En ole enää vakuuttunut, että F1 on Wirthille oikea sarja.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Samasta uutisesta:

Virgin was also hindered by fuel pick-up issues at the Australian Grand Prix, something that meant the team had to go out in qualifying with a lot more fuel than usually required.

Wirth made it clear the problems were not related to the team.

"It's us. It's not a team issue, it's us," With added. "We are not doing a very good job at the moment, particularly in qualifying, of picking up all the fuel.
Kiinnostavaa, että Virgin joutuu ajamaan jo aika-ajoissa isommalla polttoaineella. Ilmeisesti pieniä bensamääriä (3 kierroksen tarve) ei saada tankista kunnolla. Eipä tarvitse ihmetellä enää, mihin se Virginin vauhti testien jälkeen katosi myös aika-ajojen osalta.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Tuo ongelma oli kaiketi selityksenä siihen, miksi Virginit lähtivät varikolta viime kisaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eikös noita tankin tyhjennys ongelmia ollut jollain muullakin tallilla talvitesteissä? Oliko vielä joku isoista tiimeistä?
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Mutta Di Grassi pääsi ku pääsikin maaliin Malesiassa. Tosin viimeiset kierrokset oli melkoista säästöajoa yli 1.50:n kierrosajoilla. Eroa takana tuleviin oli vaan sen verran ettei kukaan ehtiny ohi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Virgin onnistui olemaan ainoa talli, jonka suunnitelmiin lentoliikenteen ongelmat vaikuttivat. Virginin väestä moni pääsi takaisin Eurooppaan vasta liki viikkoa myöhemmin kuin muilla talleilla ja tuloksena vain Timo Glockin autossa on riittävän iso bensatankki. Ilmeisesti Branson ei ota formuloita aivan yhtä tosissaan kuin Fernandes.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Virgin onnistui olemaan ainoa talli, jonka suunnitelmiin lentoliikenteen ongelmat vaikuttivat. Virginin väestä moni pääsi takaisin Eurooppaan vasta liki viikkoa myöhemmin kuin muilla talleilla ja tuloksena vain Timo Glockin autossa on riittävän iso bensatankki. Ilmeisesti Branson ei ota formuloita aivan yhtä tosissaan kuin Fernandes.
Hienosti hoidettu lentoyhtiön omistajan tallilta. ;)
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4389
Branson sai viime kaudella maistaa glamouria liian halvalla! Intressit on siinä että pääsee näyttämään naamaansa F1-varikolla ja tekemään PR:ää samalla, mainostamaan avaruuslentoja ym.. Paljon puhetta mutta teot eivät täsmää puheisiin, rahaa kylläkin on laittaa jos haluaisi hakea menestystä. Hieman outoa ettei lentoyhtiön omistajana saanut hankittua Aasiasta konetta joka olisi ollut lentämässä jonnekkin eurooppaan suljetulle kentälle(taatusti tälläisiä hänellä oli) ja lentänyt koneella sitten esim. Espanjaan joka oli auki.

Mersun sponsoroinnin hinta nousi niin pilviin MM:n jälkeen ettei olisi saanut sillä rahalla edes sponssipaikkaa auton pohjasta, :D Tämän johdosta päätti laittaa pystyy uuden tallin jolle lainasi ilmeisen hyvää korvausta vastaan yritysryppäänsä nimen, tätä en loppupeleissä ihmettelisi ollenkaan, hänen bisnesmiehen taitojahan ei voi kiistää.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Bransonin panos tuntuu muutenkin olevan vähän niin ja näin. Rahaahan mies ei anna tallille senttiäkään, vaan koko budjetti on muiden sponsoreiden varassa.
Tämähän on vain positiivinen asia, koska koko homma ei sitten omistajan rahahanojen tyrehtyessä kokonaan kaadu kuten Force Indialla on ollut vaarana.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Tämähän on vain positiivinen asia, koska koko homma ei sitten omistajan rahahanojen tyrehtyessä kokonaan kaadu kuten Force Indialla on ollut vaarana.
Näinhän se on. Samaan tyyliin pyöritettiin aikoinaan Benettoniakin hyvällä menestyksellä. Muutenkin tallin toiminta lienee edelleen Manorin poppoon harteilla Wirthin ollessa kumppanina teknisellä puolella. Ja onhan se todettava että jo pelkkä Virginin brändi varmaankin houkuttelee enemmän sponsoreita kuin mitä "joku Manor" olisi koskaan saanut haalittua.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Motorsport.comin mukaan Timo Glock toivoo Virginin Barcelonaan tuomien päivitysten (mm. uusi bensatankki) parantavan hänen autonsa vauhtia noin seitsemän kymmenystä kierroksella. Glockin tavoitteena on voittaa Lotus. Di Grassi ei saa Barcelonaan samoja päivityksiä kuin Glock.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
F1 Fanatic on julkaissut mielenkiintoisen haastattelun Lucas di Grassin kanssa. Virgin on toistaiseksi ollut aerodynamiikaltaan muita uusia talleja nopeampi, mutta on joutunut antamaan tasoitusta koska Virginin bensansyöttöjärjestelmä ei ole osannut käyttää tankin koko sisältöä. Siksi Virgin-autot ovat joutuneet lähtemään aika-ajoihin ja kilpailuihin painavammilla bensakuormilla kuin kilpailijansa.

Lotukselle tulee Barcelonaan päivitys, jota ennakoidaan Timo Glockin auton saamia päivityksiä suuremmaksi, mutta di Grassin mukaan Virginille on vielä tulossa lähitulevaisuudessa paljon merkittävästi vauhtia lisääviä päivityksiä. Di Grassi saa Monacoon samat päivitykset, jotka Glock saa Barcelonaan (mm. isompi bensatankki ja pidempi akseliväli).

EDIT:
Di Grassi siis sanoo haastattelussa saavansa päivitykset vasta Monacon jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös