Virpominen

Virpominen on...

  • Kiva tapa

    Äänet: 12 40,0%
  • Tyhmä tapa

    Äänet: 7 23,3%
  • Jotain siltä väliltä

    Äänet: 11 36,7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    30

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Kohta on taas se aika vuodesta, kun pienet pääsiäisnoidat kiertelevät pajunkissavitsoin aseistaituneina.

Mitäs mietteitä tai muistoja virpominen herättää? Kiersitkö itse lapsena huiskimassa? Päästätkö omat lapsesi virpomaan? Oletko varautunut kukkurallisin namivarastoin vai kurkitko ikkunaverhon takaa, joko vieraat trullin pirulaiset häipyivät?

Entäpä ajankohta? Hoituuko sekä virvonta että palkan saaminen palmusunnuntaina, vai myöhennetäänkö palkka tai kenties koko toimituskin pääsiäislauantaille?

Itse olen aikoinaan käyttänyt lorua:

Virvon varvon,
tuoreeks terveeks,
tulevaks vuodeks.

Vitsa sulle,
palkka mulle.
Löytyykö muita variaatioita?





Lapsena tuli veljen ja naapurin poikien kanssa kierreltyä kylällä. Tämä tapahtui palmusunnuntaina ja palkat kerättiin samalla kierroksella. Minä olin yleensä noidaksi pukeutunut, pojat välillä kissoiksi tai myös noidiksi tai sitten joksikin ihan muuksi. Eipä sitä kovin vieraille oville tullut mentyä. Tosin eipä lähiseudulla kovin vieraita ihmisiä yleensäkään asunut.

Viime vuonna kaveri toi poikansa virpomaan, onneksi olin jonkun suklaapatukan tajunnut kalenteriin katsottuani säästää omalta namirosvoltani. Tuolloin ~2,5-vuotias virpoja ei kyllä uskaltanut oikein edes tulla isänsä selän takaa esiin. :)

Kaipa sitä täytyy tänä vuonna vähän paremmin varautua, kun alkaa pari muutakin potentiaalista virpojaa olla tuttavapiirissä. Vieraisiin noitiin en oikein positiivisesti suhtaudu.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ei Joensuun ghettoon uskaltanut kukaan tulla ovea rimputtelemaan. En ole kyllä varautunut nytkään.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Joo, mulla on tapana rimputella vieraiden ihmisten ovikelloja ja "virpoa", kun avaavat oven.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Lapset tykkää, minäkin tykkäsin.

Nykyään EN VOI SIETÄÄ. Sälekaihtimet ja verhot kiinni ja olen hiljaa saunan lauteiden alla koko virvontapäivän. No on mulla viinaa siellä ja Android!
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Aika vasta laitoin viimevuotisen vitsan roskiin. Pääsääntöisesti en muista varata mitään, joten noitien on tyytyminen käteiseen.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18208
En pitänyt lapsena, enkä pidä nytkään. Tarpeeks läskejä ne lapset on ilman niitä suklaamuniakin.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
En pitänyt lapsena, enkä pidä nytkään. Tarpeeks läskejä ne lapset on ilman niitä suklaamuniakin.
Varsinkin kun tuppaavat nykyään nirpistämään suklaamunille. Rahaa pitäis saada ja ainakin vitonen :mad:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Oli se sillon 90-luvun lopulla kivaa.. ja oliko vielä vuonna 2000.. Siihen se jäikin.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Mikään ei vituta penskoja enämpi kuin se, että antaa virpojalle palkaksi jotakin terveellistä syötävää, esim. omenan, banaanin tai vaikkapa PORKKANAN!
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kyllä se ihan ok on jos virpojat ovat edes puolituttuja pihapiirin lapsia. Silloin ihmetettää kun ihan täysin ventovierailta virpojilta tulee parhaimmillaan parikymmentä käyntiä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Onko muuten Suomessa nykyään tapana käydä halloweeninakin koputtelemassa naapuriston ovia karkin toivossa vai onko tuo pysynyt ainoastaan pääsiäistradiitiona?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Onko muuten Suomessa nykyään tapana käydä halloweeninakin koputtelemassa naapuriston ovia karkin toivossa vai onko tuo pysynyt ainoastaan pääsiäistradiitiona?
Kyllä niitä halloweeninakin näkyy, mutta tuon vois laajentaa koskemaan jokaista karkkipäivää.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kyllä niitä halloweeninakin näkyy, mutta tuon vois laajentaa koskemaan jokaista karkkipäivää.
Täällähän on Halloween jo melkoinen karkinkeruujuhla (tytärkin toki uskollisesti mukana), pääsiäinen taas ei. Oon ehkä kertonu tämän joskus aiemminkin, mutta kerronpa uudestaan. Joskus kauan sitten ennen tyttären syntymää oltiin vaimon kanssa unohdettu koko Halloween ja näinollen ei ollut sitten karkkiakaan himassa jaettavaksi. Ensimmäisten kerjääjien kaikottua tyhjin käsin päätettiin, että ei avata ovea, jos (ja kun) ovikello soi. Satuttiin sitten olemaan yhtäikaa eteisessä, kun ovikello pirahti. Jähmetyttiin kumpainenkin paikallemme, ettei oven takana seisova kuule. Ovikello soi pari kertaa, sen jälkeen pitkä hiljaisuus, jonka päätyttyä kuului oven takaa noin metrin korkeudesta pieni hento ja epätoivoinen tyttölapsen ääni: "kiltti rakas jumala, anna tuon oven aueta".

Harvoinpa sitä on muuten tuntenu itteään niin huonoksi ihmiseksi :nope::frown:
 
Ylös