Virpominen

Virpominen on...

• Kiva tapa

Äänet: 12 40,0%
  • Tyhmä tapa

Äänet: 7 23,3%
  • Jotain siltä väliltä

Äänet: 11 36,7%

• Äänestäjiä yhteensä
    30

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Ei tuu virvottua, ei tuu sen enempää kyl ovia auvottua, mut kun olen vanhemmilla niin eiköhän ovi käy.

Mitäs mietteitä tai muistoja virpominen herättää?
Ei mitään, tai ei muistu ainakaan mieleeni
Kiersitkö itse lapsena huiskimassa?
En oo varma kävinkö koskaan edes virpomassa, luulisin että en.
Päästätkö omat lapsesi virpomaan?
Ei oo lapsia, mutta jos oilisi, niin päästäisin.

Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Virpomassa en ole ollut, mutta Nuutin päivänä nuuttipukkeina joskus poikain kanssa kierreltiin. Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha nuuttipukki neitsyyden viepi ja *helikopteri*.

Muistaakseni on joskus ovikello ringahtanut virpomispäivänäkin, mutten omistaa ovisilmää niin jää arvoitukseksi nuo rimpauttelijat.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Kerran tai pari kävin ystävän kanssa kiertämässä tuttujen perheiden ovilla. Kummankaan vanhemmat kun eivät oikein diganneet vieraita virpojia. :eek:

Muksuille on kyllä yleensä annettu kiltisti suklaata jos niitä käy ovella. Jotenkin tuntuu siltä että viime vuosina on näkynyt vähemmän.

burb

.
Kiersitkö itse lapsena huiskimassa?
Kyllä.
Oletko varautunut kukkurallisin namivarastoin vai kurkitko ikkunaverhon takaa, joko vieraat trullin pirulaiset häipyivät?
En, en.
En ole koskaan antanut virpojille mitään, en tiedä miksi. Ehkä mulla on patoutumia tai jotain. Olen synkkä ja ilkeä ihminen.
Verhon takaa ei tartte kurkkia. Jos ovelta kuuluu rapinaa niin en vaan välitä.
Tutut osaa soittaa ennen vierailua ja poliisit osaa tulla rynnäköllä.
Entäpä ajankohta? Hoituuko sekä virvonta että palkan saaminen palmusunnuntaina, vai myöhennetäänkö palkka tai kenties koko toimituskin pääsiäislauantaille?
En tiedä, näköjään pahimmat ketkut kiertää tuplana. Niille vois antaa palkaksi vaikka kourallisen kiviä.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
En oo ikinä käynyt virpomassa. Omat tenavat on käyneet, mutta enhän minä voi tietää minä päivänä sellaisia puuhitaan. Pääsiäisen tienoilla.
Jostain syystä tässä kaupunginosassa on virpojat aika vähissä olleet. Kai meillä jotain pääsiäismunia niihin aikoihin aina on, enemmän tai vähemmän noidille varattuina, mutta ikäväkseni olen ainakin suurimman osan joutunut ihan itse syömään.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kyllä.

En, en.
En ole koskaan antanut virpojille mitään, en tiedä miksi. Ehkä mulla on patoutumia tai jotain. Olen synkkä ja ilkeä ihminen.
Verhon takaa ei tartte kurkkia. Jos ovelta kuuluu rapinaa niin en vaan välitä.
Tutut osaa soittaa ennen vierailua ja poliisit osaa tulla rynnäköllä.
Käytkö burb vielä virpomassa? Vois hyvällä tuurilla tulla pääkallosalmiakkia.

jaipperi

Well-known member
Ei täällä maaseudulla käy kuin ehkä yksi virpoja vuodessa. Toki kaappeihin varataan iso kasa suklaamunia yms. ja syödään ne sitten itse. :cool:

burb

.
Käytkö burb vielä virpomassa? Vois hyvällä tuurilla tulla pääkallosalmiakkia.
Eiköhän tuo ole täysin lapsille suunnattu perinne, ainakaan itse en ole 35 täytettyäni viitsinyt enää kierrellä.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Itse olen aikoinaan käyttänyt lorua:

Virvon varvon,
tuoreeks terveeks,
tulevaks vuodeks.

Löytyykö muita variaatioita?
Virvon varvon,
tuoreeks terveeks,
leveäks perseeks

Kaverini yh-isä opetti tuon kun oltiin ihan pieniä. Lähetti sitten virpomaan naapurin emäntää, josta piti, tai ei pitänyt. En tiedä kumminpäin se oli. Hänen mielestään se oli ihan helvetin koomista. Siis tämän kaverin isän mielestä.

SamiJ

Well-known member
Virvon varvon,
tuoreeks terveeks,
leveäks perseeks

Kaverini yh-isä opetti tuon kun oltiin ihan pieniä. Lähetti sitten virpomaan naapurin emäntää, josta piti, tai ei pitänyt. En tiedä kumminpäin se oli. Hänen mielestään se oli ihan helvetin koomista. Siis tämän kaverin isän mielestä.
Tuolla kertaa tais käydä niin päin, että te saitte vitsaa?

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Mikään ei vituta penskoja enämpi kuin se, että antaa virpojalle palkaksi jotakin terveellistä syötävää, esim. omenan, banaanin tai vaikkapa PORKKANAN!
Todellakin. Itse muistan skidinä suuttuneeni, kun joku mummo antoi rusinoita.:mad:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Tuolla kertaa tais käydä niin päin, että te saitte vitsaa?
Eipä siitä meille mitään seuraamuksia tullut. Tämä nainen ilmeisimmin tajusi heti kuka ja mitä oli tuon takana oikeasti. Itse en kylläkään pysty yhtään arvioimaan oliko taustalla joko leikkimielinen kujeilu kaverini isän puolelta, vaiko ihan vaan vittuilu. Kuusivuotiaana ei sinänsä kiinnostanutkaan muu kuin se karkkipalkinto. Jäänee ikuisesti ratkaisemattomiin pääsiäismysteereihin.

Ja kyllä muuten ylläolevaan palkintokeskusteluun. Vain karkki kelpasi. Rusinat ja muut... Hirveä pettymys.

Aisla

högt över molnen
Sijainti
play//repeat
Kakruna silloisen parhaan kaverin kanssa kierrettiin virpomassa. Harvakseen asuttu kylä, niin aika pitkä kävelylenkki siitä taisi tulla. Virpomisoksat koristeltiin yhdessä edellisenä päivänä, ja niihin nähtiin tosissaan vaivaa, höyheniä sun muita silkkipaperikukkaviritelmiä. Palkaksi saatiin pääsiäismunia tai 10 markan kolikko, joskus taisi naapurin mummo käydä kaivamassa kellarista omenat palkaksi.

Itse välttelen oven avaamista kaikin tavoin ja opiskelija-asunnoille ei tullut kukaan edes yrittämään. Kotipuolessa siitä ei välttämättä hyötyä edes ole, täällä kun on tapana koputtaa oveen ja mennä sisään, avattiin tai ei... Vanhemmat joko ostavat jotain varalle tai ei, enimmäkseen eivät.

Kiva perinne kyllä, mutta valitettavasti ainakin täälläpäin ovat pääsiäisnoidat laiskistuneet. Kierretään normaaleissa vaatteissa, virpomisoksassa on koristeenä pätkä lahjanarua ja vanhemmat kuskaavat autolla talosta toiseen.:nope:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
... Jähmetyttiin kumpainenkin paikallemme, ettei oven takana seisova kuule. Ovikello soi pari kertaa, sen jälkeen pitkä hiljaisuus, jonka päätyttyä kuului oven takaa noin metrin korkeudesta pieni hento ja epätoivoinen tyttölapsen ääni: "kiltti rakas jumala, anna tuon oven aueta".

Harvoinpa sitä on muuten tuntenu itteään niin huonoksi ihmiseksi :nope::frown:
:D

Joo eihän se kiva ole, että ovikello soi alvariinsa ja saa risuja karkkeja vastaan.

Onneksi olen yleensä maaseudulla päästäisenä. Kerran olen ollut serkun pojan kanssa siellä kierroksella ja ihan kivaa oli...sain ittekin karkkia.

Lapsille ihan kiva ja tärkeä juttu. Itse en mukulana pukeutunut noidaksi, mutta käytiin kyl poikien kanssa pöllimässä simaa kylmäkellarista...ja kun vähän kasvettiin niin kiljua.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Eipä ole virpominen kovinkaan yleistä täällä länsirannikolla. Edellisen asunnon naapurustossa asui eräs syntyperältäns' pohjoiskarjalainen naenen, joka yritti ko. perinnettä tuoda Raumalle. Tuloksens' lienivät varsin laihat?

Tässä nykyasunnossa on vissiin kerran käynyt virpojia. En tiedä kummanko pokka petti ensin? Mun niiden esitykseen, vai niiden mun pöllämystyneen tumman synkkään habitukseen? No, hauskaa oli molemmilla osapuolilla.

Taisin heille lahjoittaa menneen joulun konvehteja roppakaupalla. Rahoja ei liikkunut. Eikä liiku. Ko. ja vastaavissa yhteyksissä.

SamiJ

Well-known member
Eivätpä osanneet virpojat odottaa, että oven tulee avaamaan pöllämystynyt Darth Vader. Hähä. Saivatpa opetuksen.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kadulla virpominen tarkoittaa myös erästä toista hassua aktiviteettia.

NIMITTÄIN RUNKKAUSTA!! AHAHAHAhaASDsa;Dd masd ;D ddd

Haista vittu!

SamiJ

Well-known member
Kadulla virpominen tarkoittaa myös erästä toista hassua aktiviteettia.

NIMITTÄIN RUNKKAUSTA!! AHAHAHAhaASDsa;Dd masd ;D ddd

Haista vittu!
Se on muuten toi virpomisen Suomen ennätys 3,2 sekuntia. Kyllä siinä vitsa viuhuu.

Haista itte.