Visaliiga, osa VI: Liikemerkkejä (päättyy 17.1.2016 klo23.59)

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Jammu oli helpoin, Brembon arvasin osittain laatijan mopotaustan takia. Aikamoisia tietäjiä kärkihahmot.
Nojaa.. Enpä itse ole ikinä kiinnittänyt huomiota Yamahan merkkiin, joten en nyt helpoksi sanoisi vaikka sen nyt aika moni olikin tiennyt (johtuen varmaan siitä, että tämä on jonkin sortin moottoriurheilufoorumi).
Sen sijaan minua ihmetytti miten moni ei tiennyt Chromen tai Spotifyn logoa. :thumbfh:

Itselleni Rossignol oli helpoin.

Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Nojaa.. Enpä itse ole ikinä kiinnittänyt huomiota Yamahan merkkiin, joten en nyt helpoksi sanoisi vaikka sen nyt aika moni olikin tiennyt (johtuen varmaan siitä, että tämä on jonkin sortin moottoriurheilufoorumi).
Sen sijaan minua ihmetytti miten moni ei tiennyt Chromen tai Spotifyn logoa. :thumbfh:
Yammun logo viittaa yhtiön soitintaustaan. Kyllähän Suomessakin Yamahan soittimia myydään ja vissiin ihan soiva piano niillä on.

Chrome, Spotify ja Neste Oil oli tarkoitus olla ne helpot. Hasa, Outokumpu ja Brembo ne vaikeat. Outokummun tunsi kyllä oudon moni.:confused:

Trullinkaasu

Well-known member
Spotify käyttää näemmä eri värisiä logoja, enpäs tiennyt. Olen itse tottunut spotify-logossa mustiin raitoihin ja en noin kirkkaan vihreään taustaan.

Näin jälkikäteen ajateltuna olisihan tuo Neste pitänyt tietää. Ja monta muutakin kohtaa, mutta kun yleissivistys on huonolla tasolla, niin tässä on tulos. Mutta mikäs tässä. :thumbup:

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Spotify käyttää näemmä eri värisiä logoja, enpäs tiennyt. Olen itse tottunut spotify-logossa mustiin raitoihin ja en noin kirkkaan vihreään taustaan.

Näin jälkikäteen ajateltuna olisihan tuo Neste pitänyt tietää. Ja monta muutakin kohtaa, mutta kun yleissivistys on huonolla tasolla, niin tässä on tulos. Mutta mikäs tässä. :thumbup:
Kyllä se yleensä yrityksillä on erivärisiä logoja, koska niitä käytetään erilaisissa printeissä tai mustavalkoiseen pohjaan. Meidänkin firman 'logo' on punainen (RAL-väri 186), kakkosvärinä musta ja valkoinen, sekä vielä hopeinen.

Trullinkaasu

Well-known member
Kyllä se yleensä yrityksillä on erivärisiä logoja, koska niitä käytetään erilaisissa printeissä tai mustavalkoiseen pohjaan. Meidänkin firman 'logo' on punainen (RAL-väri 186), kakkosvärinä musta ja valkoinen, sekä vielä hopeinen.
Joo, ois pitäny hiffata. Tietty.

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Sijainti
Parc Fermé
Valmetti tuli mieleen jälkikäteen kun mietin että missäs mä oon tuon logon ennenkin nähnyt... sitten tajusin paria tuntia liian myöhään että ei perse, tuo logohan on aivan Synergia-areenan naapurissa näköisällä @ Jkl.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Chrome, Spotify ja Neste Oil oli tarkoitus olla ne helpot. Hasa, Outokumpu ja Brembo ne vaikeat. Outokummun tunsi kyllä oudon moni.:confused:
Itsehän en tiedä googlettamatta mikä toi spotify on, oletan sen olevan joku elokuvien tai musiikin jakamiseen käytettävä ohjelma tahi saitti. En tiedä.

Brembohan oli helppo. Olen omistanut siivun Nesteestä, Outsasta ja Valtsasta, joten ne oli ihan peruskauraa. Nesteen logon uusiutuminen on mennyt ohi, mutta uusi muistuttaa niin vahvasti vanhaa, ettei erehtymisen vaaraa ollut.
Rossignoolia joutu miettimään tosissaan ja sekin oli lopulta paras arvaus keksimistäni R-firmoista, ei mitenkään varma tieto.

Perkeleen H-saha, eihän tollasta voi tietää kuin paikalliset. :D

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mullakin on Yamaha perämoottori, mutta eipä oo vissiin tullut pahemmin pistettyä siinä mahdollisesti olevaa logoa merkille. Spotifyita en tiennyt kun ei ole sitä tullut käytettyä lain.