Visaliiga VII: Fantasia - päättyy 15.1. klo 23:59

WebSlave

Trackman
No, hyväksyn tulkinnan, vaikka Grangerilla tarkoitin Hermionen vanhempia.
En epäile, mutta jos sellainen tulkinta hyväksyttäisiin, että vastauksella "Ron, Weasley, Hermione, Granger" saisi täydet pisteet, vaikkei vastaaja muistaisi kuin kaksi hahmoa, niin kysymys ei olisi mielekäs. Esimerkiksi K. August muisti kolme eri Weasleyä ja sai täydet pisteet, koska muisti koko nimet.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
En epäile, mutta jos sellainen tulkinta hyväksyttäisiin, että vastauksella "Ron, Weasley, Hermione, Granger" saisi täydet pisteet, vaikkei vastaaja muistaisi kuin kaksi hahmoa, niin kysymys ei olisi mielekäs. Esimerkiksi K. August muisti kolme eri Weasleyä ja sai täydet pisteet, koska muisti koko nimet.
Juu, juu. En ole itse katsellut leffoja aktiivisesti, nimet on jääneet mieleen lapsille lukiessa. Niin kuin sanoin, en moiti.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
9. AD&D-kirjasarjat
Mainittujen Dragonlancen ja Forgotten Realmsin ulkopuolella hankala. FW08:n mainitsema Musta haltia sijoittuu Forgotten Realms-maailmaan, joten annoin siitä puolikkaan. Kysymys kieltämättä oli mahdollisuus ymmärtää FW08:n tavalla, mutta etsin laajempia kokonaisuuksia.
Mä ymmärsin tuon myös nimenomaan noin. Olisin mä osannut Forgotten Realmsinkin nimetä, mutta tossa kysyttiin nimenomaan kirjasarjaa (eikä maailmaa).

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Mä ymmärsin tuon myös nimenomaan noin. Olisin mä osannut Forgotten Realmsinkin nimetä, mutta tossa kysyttiin nimenomaan kirjasarjaa (eikä maailmaa).
Mä en saanut sitä mieleen. Kirjan kannen sain palautettua, mutta just se mitä siinä yläpalkissa lukee ei muistunut.

Yhtään Potteria näkemättä tai lukematta tuli silti ko. kyssäristä piste. Ei vissiin ole tarvetta jatkossakaan potteroida.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Minkäs takia oon saanut oikeasta Willow-vastauksesta vain 0,25 pojoa?

WebSlave

Trackman
"Mainitse jokin AD&D-lähtöinen fantasiakirjasarja tai pelimaailma." Tarkoitin nuo tuossa rinnakkaisiksi termeiksi, mikä ei kyllä muotoilusta varsinaisesti käy ilmi. Olisi varmaan pitänyt käyttää kauttaviivaa.

Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
"Mainitse jokin AD&D-lähtöinen fantasiakirjasarja tai pelimaailma." Tarkoitin nuo tuossa rinnakkaisiksi termeiksi, mikä ei kyllä muotoilusta varsinaisesti käy ilmi. Olisi varmaan pitänyt käyttää kauttaviivaa.
Jees, ei tuo minulta yöunia vie, eikä mulla sen kummempia vaatimuksia ole asian suhteen. Tuskin tulen häviämään tätä liigaa puolella pisteellä kuitenkaan.

WebSlave

Trackman
Jees, ei tuo minulta yöunia vie, eikä mulla sen kummempia vaatimuksia ole asian suhteen. Tuskin tulen häviämään tätä liigaa puolella pisteellä kuitenkaan.
Niin tosiaan, sinähän sait puolikkaan siitä Drowin perinnöstä samalla periaatteella kuin FW08, en vain huomannut mainita sitä Pisteytyksestä-postissa.

Davros

Well-known member
Hyvä visa. Olisi ollut 2 pistettä enempi otettavissa, jos olisin kysymykset kunnolla lukenut.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Kehut tästä visasta sanoinkin jo aiemmin tuolla visatoikissa, mutta tää oli mielestäni hyvä. Löytyy eri vaikeustason kysymyksiä eikä ollut niin että kaikki olis ollut vaikeustasolla 10. Se lisää vastausmotivaatioa, jos havaitsee yhdenkin aiheen mikä on tietoa..

Tässä tosin oli tuuriakin. Kohta kolme meni meikäläisellä ihan täysin puhtaalla arvauksella näköjään purkkiin. Ehkä mulla jokin mielikuva tosin oli tehtyjen leffojen määrästä, mutta kirjojen määrästä ei ollut mitään tietoa. Hyvä että välillä käy näin.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Hiukan mietin, miten vastata Maameri-trilogia -kysymykseen. Kun kysyttiin "Minkä nimisen trilogian?", niin vastasin sitten Maameri eli ikäänkuin jätin sen kysymyksestä jo löytyvän trilogia-sanan pois. Kun sehän on Maameri-trilogia, mutta toisaalta sitten niinkun "Maameren tarinat". Hyvä että kumpikin vaihtoehto kelpasi.