Viskipolli

Parhaimmillaan viski on...

• Äänestäjiä yhteensä
    45
  • Äänestys suljettu. .

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Lagavulin on tosiaan "melko" savuinen kokemus. Kaverin syntymäpäivillä reilu vuosi sitten tuli maistettua, vettä laitoin sekaan kun oli sellaista cask strength vahvuista. Sitten kun oli tyhjä lasi pöydällä edessä niin tuli nenään suuripiirtein samanlainen tuoksu kuin olisi puoliksi poltettu ratapölkky ollut siinä. Ei hullumpaa matskua.

Laitanpa tähän vielä kuvan isän viskihyllyköstä. Ei se pahemmin noita kyllä taida juoda ja aika iloisesti on erimaalaiset ja sekoitetut sekä single maltit sekaisin, ja taitaa olla joku pullo ihan ei-viskiäkin. Itse olisin varmaan laittanut aakkosjärjestykseen :eek:. Ja kun siellä näkyy keskihyllyllä olevan pullo Wild Turkeyta niin lisään sen samalla aikaisemmin listaamiini mukavan makuisiin bourboneihin.
Näytä liitetiedosto 13680

Sue_me

Well-known member
Maksa on revetä liitoksistaan jo pelkästään tuon kuvan näkemisestä.

WebSlave

Trackman
Piti tämäkin pul... ketju avata tarkistaakseni, että onko kauankin pysytty aiheessa, vaikkei aihe sinällään olekaan minulle läheinen kun en teräviä juo (kuin satunnaisesti ja yleensä muiden tarjotessa).

Maistamistani harvoista viskeista skottisinglet kyllä vie voiton. Itse tilatessani tyydyn johonkin vanhahkoon sekoiteviskiin, kun en kuitenkaan osaa laatua sen enempää arvostaa. Eikä makuaistikaan siinä vaiheessa iltaa enää ole parhaimmillaan.

15-20 vuotta sitten, jolloin vielä joskus noita tilailinkin useammin, se oli joko mustaa Johnny Walkeria tai Chivas Regalia.

-Edit- Tässä lähempänä menneisyydessä innostuin yhdellä firman reissulla jostain syystä tilaamaan Chivasia useampaan otteeseen ja niinhän siinä kävi, että työkaverit saivat taluttaa hotellihuoneeseen, kun haahuilin eksyneenä käytävillä. :eek:

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Onhan tämäkin aihe yksi tapa snobbailla.

Vetäkää känni ja sillä sipuli!

Siirryn tästä viini -toikkiin...ja sitten sahti -toikkiin ;)
Lopuksi kumiliima -toikkiin!

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Ah tuo savuinen skotlantilainen. Tuoksu tunkeutui etäältä sieraimiini ja viekoitteli lumoihinsa lailla seireenin.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
En ole kehittänyt viskimakuani, rommi ja konjakki maistuu mulle paremmin. En tosin ole mikään asiantuntija niidenkään suhteen. Viskiä tulee ostettua ehkä kerran 10 vuodessa, viimeksi muistaakseni tämän puljun tuotetta. Kaikki on juotu mitä on ostettukin.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Tollasta on pullo (tosin puolikas) tuossa hyllyssä.Tiedä sitten, kummosta on Lahjaksi saanu jostain. Pitäiskö korkata :rolleyes:

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Lauantaina kaverin häissä tuli nautittua Jim Beamia. Vahvisti käsitystä, etten juuri Bourboneista välitä.

Nyt nautin Macallan Select Oakia. Välitän.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Lauantaina kaverin häissä tuli nautittua Jim Beamia. Vahvisti käsitystä, etten juuri Bourboneista välitä.
Tästäkin huolimatta tuli eilen ostettua Alkosta pullo tätä:

Lauantaina on tarkoitus nauttia amerikkalaisteemainen ateria, joten jälkiruokaviski kuuluu asiaan. Isokaadon arvostelujen mukaan pitäisi olla parempaa kuin Jimppa ja Jaska, mutta lauantaina selviää.

oldez

Well-known member
En pidä viskeistä. Juon konjakkia. Myös leikattuna.
Jotkut viskit on ihan hyviä. Ainakin irkut ja skotit menee, mutta bourboneista en tykkää. Itse kyllä nautin enemmän brandysta ja konjakista. Ei missään nimessä leikattuna kumpaakaan.

Knoukka

Well-known member
En pidä viskeistä. Juon konjakkia. Myös leikattuna.
Jotkut viskit on ihan hyviä. Ainakin irkut ja skotit menee, mutta bourboneista en tykkää. Itse kyllä nautin enemmän brandysta ja konjakista. Ei missään nimessä leikattuna kumpaakaan.
Vastustan ja peesaan. Jallu toimii, leikkamattomat konjakit ei.

Viskeistä irkut ja skotit olkun lailla. Bourbonit ja tenneseet myös. Oikeestaan viskeissä menee kaikki, mutta lempilaatu vaihtelee.

Konjakeista tippuu kaikki ilmaset, muuten ei.

Captain Howdy

Well-known member
Mulla kyllä vaikuttaa tähän se, etten juurikaan ole viskejä juonut. Saati tiedä niistä mitään. Ja tasan yksi viski on ollut hyvää. En tietenkään muista mitä se oli.