Vituttavia asioita

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Mun käsittääkseni se on taajamasta, hoidetulta alueelta. Se nyt tietysti on jokaisen oma tulkinta onko se oja hoidettu, jos sieltä kerran kesässä leikataan kasvillisuus lyhyemmäksi sellasella isolla leikkurilla. Tai onko mettikkö hoidettu, jos sieltä on joskus kaadettu puita. Mun tulkinnan mukaan pitäs sitten vähintään keräillä sieltä kaikki risukasat pois sen puunkaadon jälkeen, jotta kyseessä olis sen kaltanen puistomainen alue, että edes harkisisin alkavani kakkaa keräämään.
Eikös kaikki kaavoitetulla alueella olevat rakentamattomat alueet ole ns. puistoja. Eihän puistoalueelta saa ilman lupaa puita edes kaataa. Jos sieltä puu joudutaan kaatamaan, niin kyllä sieltä oksatkin pois kerätään. Näin ainakin Turussa.

Tolerantti

Well-known member
Hienostihan tämä kakkakeskustelu ryöpsähti liikkeelle!

Tämä mies on parasta A-ryhmää: osaa kakkia oikein!:thumbup: Tai siis kakattaa oikein.

Tuo myrkyttäminen kuulostaa jo tosi hurjalta. Ei meidän kylälllä sentään sellaista tapahdu. Ja juuri noinhan se on, että taluttaja on typerys, ei se koira. En oikein tiedä, miten näiltä voisi suojautua. Jos laittaisi kyltin pientareelle: KORJAA PASKASI! Saattaa herättää agressioita ja vastatoimia. Riistakamera pensasaitaan valvomaan? Sitten voisi palauttaa torttuja oikean olohuoneen lattialle, jos tunnistaisi taluttajan ja tietäisi, missä asuu. Mutta jos joku varastaa kameran, tai kieltää kuvaamisen? Haulikko polvilla väijyyn portille? Saattaa tulla poliisit ja ottaa aseen pois.

Ei ole helppo rasti. Toisaalta kyllä armottomasti vituttaa kerätä koiranpaskoja tontiltaan ja/tai putsailla niitä kengänpohjasta tai ruohonleikkurinrenkaasta.:mad_old:

Noita koiria myrkyttäviä kusipäitä liikkuu kyllä ihan tarpeeksi vaikkei siihen hommaan ketään erikoisesti kehoittaisikaan. Lisäksi tuntuu aika usein unohtuvan, että ei se ole koira joka tohon on syypää vaan sen laiska ja/tai tyhmä omistaja, joten jos nyt ihan välttämättä haluaa myrkyttää jonkun hengiltä, niin ehkä pitäis aloittaa sieltä omistuspuolelta :wink:

Olen ehkä pikkusen yliherkkä ton asian suhteen, koska meidän kulmillakin (ja ihan naapuristakin) on viimeisten vuosien aikana jo useampi koira myrkytetty kuoliaaksi, osassa tapauksista on noita myrkytettyjä ruokapaljoa paiskattu aidan yli puutarhaan. Aina saa olla oman hauvelinkin kanssa tarkkana, että mihin se kuononsa tunkee, etenkin labrador syö mitä löytää, kun kuvittelee ettei isäntä tai emäntä näe, mutta puutarhassa sitä ei yksinkertaisesti pysty jatkuvasti vahtimaan, joten herran haltuun vaan tuon suhteen. Itte käyn paskottamassa koiraa pellolla tai sen pientareella, jossa jätökset eivät ketään häiritse, jos muualla, niin korjaan kilitsti pois.
Taitaa muuten jäädä koiralta lasolilla marinoitu makkara syömättä. Alkoholi niille kyllä maistuu, mutta ovat tuon suhteen nirsompia kuin Alppu.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Toisaalta kyllä armottomasti vituttaa kerätä koiranpaskoja tontiltaan ja/tai putsailla niitä kengänpohjasta tai ruohonleikkurinrenkaasta.:mad_old:
Kaikki tontilta löytyvät koiranpaskat on peräisin omasta koirasta, joten ei oikein voi sen vuoksi vittuuntua, etenkin kun jos se koira omaan puutarhaan paskoo, niin se johtuu vaan siitä, että omistaja on ollu laiska eikä ole käyny ulkoiluttamassa, mutta kissanpaskat (terveisiä vaan Formulanomille) on kyllä semmoisia, jotka saa verenpaineen nousemaan ja niitä meinaan löytyy kesäisin ihan tarpeeksi. Tarttuu tosiaan ruohonleikkurinrenkaaseen kuin terva perseeseen ja haisee ihan helvetin paljon pahemmalta kuin koiranpaska.

Ainoa toimiva keino kissanpaskaa vastaan on pitää koiraa mahdollisimman paljon puutarhassa, se kyllä tykkää jahdata niitä ja saa samalla liikuntaa. Niinkuin kissatkin :eek:

Ja mitä tulee oikein kakattamiseen, niin tokihan mua vituttaa ihan yhtälailla astua koiranpaskaan kuin ei-koiranomistaajakin, ihan tarpeeksi usein astunut :thumbfh:

Tolerantti

Well-known member
Tarkennan. Joudun siis keräämään omalta tontiltani toisten, minulle tuntemattomien ihmisten omistamien koirien paskoja. Vituttaa.

Minulla ei ole koiraa, eikä kissaakaan.

Ria

Jäässä
Tarkennetaanko vielä, että tuskin sinä niitä tontiltasi keräät vaan hoidossasi olevalta tiealueelta. :wink:

Tolerantti

Well-known member
Tarkennetaanko vielä, että tuskin sinä niitä tontiltasi keräät vaan hoidossasi olevalta tiealueelta. :wink:
Tarkennetaan. En ole ihan varma, onko tonttiani vai ei, ja miltä osin (raja menee jossain epämääräisesti). Tällä kylällä jokaisen torpan tonttia reunustaa kadun puolella pensasaita. Aidan ja asfaltin väliin jää noin metrin nurmikkokaistale, jota kukin talollinen sitten hoitaa. Sitä ei siis huolla kaupunki, eikä etenkään se koiranpaskattaja. Pakko ei olisi tuota kaistaletta hoitaa, mutta kuuluu tapoihin, että kaikilla olisi kauniimpaa katsella. Niin siihen suvaitsevat paskattaa koiraansa. No ei se mitään, kunhan korjaisivat pois. Toki ei sekään kovin kivaa ole, että kusettaa koiraansa portin tolppaan tai postilaatikkoryhmää vasten. Olen minäkin koiraa talutellut ja hyvin tiedän, että tuon kuseskelun voi estää.

Joitain kertoja on kyllä löytynyt paskatorttu pihaltakin, noin 5 m portilta sisällepäin, 3 m portaista. Flexi on aika ulottuva. Ja taluttaja tyhmä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tarkennan. Joudun siis keräämään omalta tontiltani toisten, minulle tuntemattomien ihmisten omistamien koirien paskoja. Vituttaa.
Juu, ymmärsin kyllä.

Mun tapauksessa siis on todellakin niin, ettei sinne muut koirat pääse paskomaan, kissat kuitenkin kulkee pienemmistä raoista ja kiipeilee aitojen ja porttien ylitse, valitettavasti.

Tolerantti

Well-known member
Juu, ymmärsin kyllä.

Mun tapauksessa siis on todellakin niin, ettei sinne muut koirat pääse paskomaan, kissat kuitenkin kulkee pienemmistä raoista ja kiipeilee aitojen ja porttien ylitse, valitettavasti.
Sangen vittumaista tuokin. Loukkupyyntiä voisit harjoittaa....

Tolerantti

Well-known member
Minähän paskon minne huvittaa, koska olen maksanut veroni!
Ni! Ja kaljapullonkorkit ja särjetyt kaljapullot ne vasta pahoja onkin! Ei niitä koiranperseestä irtoa. Eikä mäkkärinpaperit ja tyhjät juissitölkit. Ja on myös rumaa, että ihmisiä tapetaan. Ja kovin väärin, että Venäjä, tai siis tuntemattomat asemiehet miehittävät Krimiä. Että on ne koiranpaskat oikeastaan aika pieni asia. Niuhoa on niistä valittaa!:mad: Eläinvihaajat!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sangen vittumaista tuokin. Loukkupyyntiä voisit harjoittaa....
Tietysti, mutta periaatteessa tähän pätee samana kuin koiriin. Ei ne kissat syyllisiä ole vaan ne älyn jättiläiset, jotka antavat niiden juosta vapaana. Sitten itketään perään (puhelintolpat täynnä "onko kukaan nähnyt meitin mirriä, tottelee nimeä Arschloch" -lappuja), kun on kadonnut tai/ja auto ajanut ylitse :rolleyes: Muutaman kerran tuttullekin todennut, kun on taas itkeskellyt kadoksissa (paskat missään kadoksissa ollut, muutaman päivän otti vapaata niinkuin kissoilla on tapana) olleen kissansa perään, että tartteeko sen elukan sitten juosta ulkona vapaana (mikä mun ymmärtääkseni on jopa kaupungin järjestyssääntöjen vastaista), mutta saan korkeintaan tyrmistyneen vastauksen: "no eihän kisaa voi pitää sisällä vangittuna!!!" Perkelettäkö semmosta sitten edes itselleen hankkii, jos sen kuuluu juoksennella päivät pitkät yksiksensä ulkona ja tulee sisälle korkeintaan syömään ja nukkumaan, en ymmärrä.

Talvella pakkasilla kauheet miukumaukukonsertit ulkona, kun jäätyvät kissat itkeskelee päästäkseen taas sisälle. Kesällä ne samat paskiaiset sitten matsaa keskenään ja metele on vielä kovempi.

Tarkoituksellisesti en kissalle tekis mitään (paitti yrittäisin kastella vesiletkulla, mitä olenkin muutaman kerran varsin menestyksekkäästi harrastanut, siis kun olen puutarhastani semmoisen bongannut), mutta toisaalta tuskin kovin hirveästi toruisin koiraamme, jos se jonkun niistä puutarhaan paskovista kateista puris hengiltä. En myöskään itkenyt, kun kerran itse ajoin kadun ylitse juosseen kissan hengiltä.

jjv

Arschloch
Arschloch ois kyä kähee nimi kisulle.

Tokihan ne kissat voi ja kuuluu pitää hihnaan kytkettynä siinä missä koiratkin. Hihnan päässä vanhempieni kissakin aina oli ulkona ollessaan. Ja voihan kissan aina sisälläkin pitää. Hihnan päässä oon nähny ulkoilutettavan myös jotain näätäeläimiä. Ja lapsia. Ja kultakaloja...eiku se tais olla unta.

Albert Park

Well-known member
Sijainti
Täällä!
Helppoahan teillä nyt on! Mun lemmikkinorsu skeidaa tuollaiset 400 kiloa jöötiä päivässä. Pidä siinä nyt naapurit tyytyväisnä tai ketkään.