Vituttavia asioita

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Apple-laitteista mulle tulee ekana mieleen kun entisellä työpaikallani vaihdettiin Iphonet pois kolmisen vuotta sitten koska niitä piti liian usein lähettää korjaamolle.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Naiset!

Jos siellä hotellin suihkussa pitää masturboida irrottamalla käsisuihku letkusta ja striimata gli-doorista, niin olisiko iso vaiva, vähän voipuneenakin, vääntää se käsisuihku kunnolla kiinni siihen letkuun? Nyt sitten ruikkii suihkuunmenevän päälle vedet ikävästi.

Ja tämä on yleinen ongelma ympäri maan hotelleissa! :mad:
Sulla nyt kuitenkin on vahva kutina ja näyttö että ovat tehneet noin ja sen jälkeen voit kertoa miten olisi pitänyt toimia.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
"Apple-uskovaiset" on kyllä kaiken kaikkiaan ääriäisen rasittavaa porukkaa jotka vituttavat päivä päivältä enemmän. Jos keskustelet ihan mistä tahansa tietotekniikkaan liittyvistä ongelmista niin ei varmasti mene montaa minuuttia kun paikalle purjehtii ensimmäinen Apple-fanaatikko kertomaan "Mulla ollut omppu ja OSXYZ jo sata vuotta eikä ikinä yhtään ongelmaa!" ja siitä seuraakin sitten iso joukko "Sama juttu, suosittelen!" ym. Apple-ylistystä. Joku hiton tarve näillä omenaihmisillä on joka väliin tuputtaa sen omenan ylivertaisuutta, tietenkin unohtaen kaikki ne Applen tuotteiden lukuisat huonot ja ätsyttävät ominaisuudet.

Itse olen käyttänyt paljon sekä työssä että kotona niin Applen, Microsoftin kuin Androidin käyttiksiä ja erilaisia laitteita enkä kyllä ole vielä tällaista täysin ylivertaista tuotetta löytänyt vaan jokaisessa on omat vahvuutensa kuten myös ongelmansa. Applen systeemi ja vakaus perustuu minusta siihen että se on niin suljettu järjestelmä, mutta sioinä on myös järjestelmän suurin heikkous hinnan ohella. Kun PC-koneesen pistää saman rahan ja valitsee komponentit huolella niin minun kokemuksieni perusteella saa vähintäänkin yhtä vakaan systeemin ja käytettävyys on monessa asiassa jopa parempi. PC-puolen heikkous on vaan tuo että tarjonta niin raudan kuin ohjelmienkin suhteen on kirjavaa ja yhteensopivuusongelmat pilaavat sinänsä oivallisen käyttöjärjestelmänkin mainetta.
On tuossa totta paljon. Mutta fakta on se, että turaamisen määrä Applella on itsellä vähentynyt radikaalisti. Ei, se ei ole täydellinen, ei lähelläkään. Mutta kovin vapaaehtoisesti en vaihtaisi. Väitän että aika paljon olen koneella duunin takia, se on mulle työkalu. Nyt kun se ylimääräinen hösääminen Windowsin kanssa on poistunut työaikaa säästyy paljon. Vikatilanteita huomattavasti vähemmän.

Meillä luovuttiin firmassa mm. Android-luureista kokonaan. Tulee halvemmaksi pitäytyä yhdessä vendorissa. Ero hankintahinnassa säästetään ylläpitokustannuksissa. Ei tartte kehittää kuin yhdelle luurille softat jne. Asioilla on monta puolta, ja ei nämä aina ole uskon asioita.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
On tuossa totta paljon. Mutta fakta on se, että turaamisen määrä Applella on itsellä vähentynyt radikaalisti. Ei, se ei ole täydellinen, ei lähelläkään. Mutta kovin vapaaehtoisesti en vaihtaisi. Väitän että aika paljon olen koneella duunin takia, se on mulle työkalu. Nyt kun se ylimääräinen hösääminen Windowsin kanssa on poistunut työaikaa säästyy paljon. Vikatilanteita huomattavasti vähemmän.

Meillä luovuttiin firmassa mm. Android-luureista kokonaan. Tulee halvemmaksi pitäytyä yhdessä vendorissa. Ero hankintahinnassa säästetään ylläpitokustannuksissa. Ei tartte kehittää kuin yhdelle luurille softat jne. Asioilla on monta puolta, ja ei nämä aina ole uskon asioita.
Siis onhan Applen laitteissa ja systeemissä paljon hyvää, ja ei siinä mitään jos kokee sen itselleen parhaaksi käyttää. Mutta näissä Apple-uskovaisissa vituttaa vaan tuo hirveä tarve julistaa koko maailmalle sitä miten täysin ylivertaisia, virheettömiä ja ongelmattomia nuo Applen tuotteet ovat. Kun monta kertaa sitä on kuullut näiden samojen ihmisten keskenään tuskailevan jotain ongelmia Applen tuotteiden kanssa, mutta sitten kun joku PC-käyttäjä tai Android-käyttäjä erehtyy jossakin vaiheessa mainitsemaan jonkun ongelman niin ovat suu vaahdossa selittämässä miten omppuvehkeissä ei ole ollut yhden yhtä ongelmaa ja ovat aivan ylivertaisen mahtavia ja miten tämän käyttäjän pitäisi ehdottomasti siirtyä Apple-käyttäjäksi. En minä ole tällaiseen törmännyt ikinä PC-käyttäjien tai Android-käyttäjien keskuudessa, että heillä olisi tarve mennä siihen väliin julistamaan oman laitteensa erinomaisuutta jos joskus mainitsee ääneen jonkun ongelman Applen laitteissa.

Itsellä tosiaan kotikäytössä PC, Android-puhelin ja Android-tabletti, ja töissä Windows phone, iPad ja nykyisin PC mutta vuosikaudet olen käyttänyt siinä rinnalla myös erilaisia Macceja, joten kokemusta löytyy aika lailla kaikista enkä ole vielä tällaiseen ylivertaiseen systeemiin törmännyt. Jokaisessa on omat vahvuudet, heikkoudet ja ongelmat ja se on ihan henkilökohtaiset tai ylläpidolliset asiat jotka ratkaisee mikä on noista järjestelmistä itselle paras ratkaisu. Meillä on töissä esim. pikkuhiljaa luovuttu Maceista ihan ylläpidollisten ongelmien takia. Kun käytetään paljon erikoissoftia joita ei Maceille saa niin rinnalla joutuu joka tapauksessa pyörittämään PC-koneita, ja sitten kun vielä nuo Macit ei oikein koskaan ole suostuneet toimimaan ongelmattomasti PC-pohjaisessa palvelinjärjestelmässä (Apple-uskovaisten mielestä tämä yhteensopivuusongelma ei ole Applen syy vaan ongelma on nimenomaan se PC...) niin meidän järjestelmäpuolella tehtiin päätös että aletaan kaikki siirtymään pikkuhiljaa PC-koneisiin. Ja täytyy sanoa että paljon vähemmän on ollut ongelmia kun koko systeemi on nyt voitu rakentaa ihan pelkästään PC-koneita ajatellen. Applen laitteissa tosiaan tarvitaan paljon vähemmän säätöä ja kikkailua ja käyttöönotto huomattavasti helpompaa kuin perus PC:ssä, mutta toisaalta itse henkilökohtaisesti tykkään säätää kaiken aina mieleisekseni niin minulle sopii se että järjestelmä on vähän joustavampi ja sitä pystyy muuttelemaan omien mieltymysten mukaiseksi. Tosin PC-puolellakin saa kyllä tuollaisia "heti valmis" -ratkaisuja kun vaan laittaa siihen vähän enemmän rahaa kuin sen 300-400€ mitä jotkut halpiskoneet kustantavat, mutta ihan tuohon Applen helppouteen ei päästä mitenkään.

Mutta yhtä kaikki, en minä tästä mitään Apple vs. PC vs. Andoid vs. Linux vs. mikälie -vääntöä halunnut käynnistää vaan minua vain tosiaan vituttaa tämä erityisesti Apple-käyttäjien sokea usko oman tuotteensa erinomaisuuteen ja tarve korostaa sitä kaikille. Tuo yhdessä kommentissa mainittu vertaus vegaaneihin oli muuten aika hyvä, koska vegaaneilla/kasvissyöjillä yms. on oikeastaan aika lailla samanlainen tarve tuoda tätä asiaa esille ihan kaikessa, tuoden samalla esille pelkästään sen oman valinnan hyvät puolet ja unohtaen täysin haittapuolet.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Mutta yhtä kaikki, en minä tästä mitään Apple vs. PC vs. Andoid vs. Linux vs. mikälie -vääntöä halunnut käynnistää vaan minua vain tosiaan vituttaa tämä erityisesti Apple-käyttäjien sokea usko oman tuotteensa erinomaisuuteen ja tarve korostaa sitä kaikille. Tuo yhdessä kommentissa mainittu vertaus vegaaneihin oli muuten aika hyvä, koska vegaaneilla/kasvissyöjillä yms. on oikeastaan aika lailla samanlainen tarve tuoda tätä asiaa esille ihan kaikessa, tuoden samalla esille pelkästään sen oman valinnan hyvät puolet ja unohtaen täysin haittapuolet.
Tätä julistusta löytyy ihan kaikesta. Joku on ihan sokea Toyota- tai Volvo-uskovainen, vaikkei taatusti ole edes kokeilut kaikkia muita merkkejä tai malleja.

Frisbeegolfissa ihan sama. Jollakin on bägillinen Innovan-kiekkoja ja muut ei vaan sovi hänen kädelleen. Tai lenkkitossut Asics vs Adidas tai mikä sitten tahansa.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Tätä julistusta löytyy ihan kaikesta. Joku on ihan sokea Toyota- tai Volvo-uskovainen, vaikkei taatusti ole edes kokeilut kaikkia muita merkkejä tai malleja.

Frisbeegolfissa ihan sama. Jollakin on bägillinen Innovan-kiekkoja ja muut ei vaan sovi hänen kädelleen. Tai lenkkitossut Asics vs Adidas tai mikä sitten tahansa.
Näinhän se on.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
En ole itse omistanut ikinä ainoatakaan applen tuotetta, joten sikäli koko ekosysteemi on itselleni aika vieras. Kaverin iPodia pläräilin joskus 10 vuotta sitten ja se kyllä vaikutti oikeinkin hyvältä ja intuitiiviselta laitteelta. Se mikä mua sitten ihmetyttää, on että miten vitussa väki perustelee itsellensä älypuhelinhankinnat hintaluokassa 1000e+? Tuntuu aika mielipuoliselta maksaa jostain iphone x:stä joku 1100 euroa, kun esimerkiksi Oneplussalta saa raudan puolesta paremman laitteen n. 500 eurolla.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
En ole itse omistanut ikinä ainoatakaan applen tuotetta, joten sikäli koko ekosysteemi on itselleni aika vieras. Kaverin iPodia pläräilin joskus 10 vuotta sitten ja se kyllä vaikutti oikeinkin hyvältä ja intuitiiviselta laitteelta. Se mikä mua sitten ihmetyttää, on että miten vitussa väki perustelee itsellensä älypuhelinhankinnat hintaluokassa 1000e+? Tuntuu aika mielipuoliselta maksaa jostain iphone x:stä joku 1100 euroa, kun esimerkiksi Oneplussalta saa raudan puolesta paremman laitteen n. 500 eurolla.
Koska on varaa siihen.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Itsellä vieläkin kaksi late 2009 mäkkiä, jotka käy ja kukkuu edelleen varsin raskaassa käytössä kuin ei mitään. Saman ikäiset windowsvehkeet on käytännössä verkonpainomateriaalia.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4960
Sijainti
Parc Fermé
Tätä julistusta löytyy ihan kaikesta. Joku on ihan sokea Toyota- tai Volvo-uskovainen, vaikkei taatusti ole edes kokeilut kaikkia muita merkkejä tai malleja.

Frisbeegolfissa ihan sama. Jollakin on bägillinen Innovan-kiekkoja ja muut ei vaan sovi hänen kädelleen. Tai lenkkitossut Asics vs Adidas tai mikä sitten tahansa.
Brändäys myös vaikuttaa. Apple on siinä onnistunut. Älyluurien "parempaa seppälää".
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Itsellä vieläkin kaksi late 2009 mäkkiä, jotka käy ja kukkuu edelleen varsin raskaassa käytössä kuin ei mitään. Saman ikäiset windowsvehkeet on käytännössä verkonpainomateriaalia.
Pistäpä uutena saman hintainen PC niin ihan yhtä lailla pelittää. Mutta kun vertailua tehdään useimmiten jonkun parin sadan Lenovon ja kymmenen kertaa kalliimman Macin välillä niin eipä ihme jos vertailun tulos vähän vääristyy.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Mun Lenovo on ainakin alusta saakka toiminut tosi hyvin. Ainoastaan näyttö, kovalevy, kompressori, näytönohjain, hiiri ja näppäimistö yms. on vähän* kiukutelleet.

*paljon
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Aika jännä. Mulla oli hinnat alkaen Lenovo vuosia käytössä ongelmitta. Oisko viisi vuotta mennyt? Se on jo hyvä käyttöikä 300-400e laitteelle.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Aika jännä. Mulla oli hinnat alkaen Lenovo vuosia käytössä ongelmitta.
Kohta vuoden ollu itelläkin käytössä ilman ongelmia jokka ei uudelleenkäynnistämällä korjaantuis. 230€ maksoi ja kolmen vuoden takuu.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Tubettajat.
Voi jeesuksen helvetti. Teinit puhuu elämästään ja ihmiset katsoo.
Vittu. Ahdistaa. Olen nyt katsonut kaksi videota. Tämä kaikki on ihan suoraan minulta pois.
 
Ylös