Sam
Muumipappa
Rupeaa meinaan tyhjäkäyntikin turhauttamaan. Valoa on kuitenkin jo havaittavissaJayR sanoi:
Rupeaa meinaan tyhjäkäyntikin turhauttamaan. Valoa on kuitenkin jo havaittavissaJayR sanoi:
Mielummin sitä duunissa töitä tekee, ennemmin kuin on tekevinään.Sam sanoi:Rupeaa meinaan tyhjäkäyntikin turhauttamaan. Valoa on kuitenkin jo havaittavissa
Totta - tosin en edes ole viitsinyt näytellä kiireistä. Ei ole tarvetta moiseen turhanpäiväisyyteen.JayR sanoi:Mielummin sitä duunissa töitä tekee, ennemmin kuin on tekevinään.
Mun duunissa on se hyvä puoli että voin lähteä kotiin jos ei ole hommia.Ei tarvi keksiä tekemistä. Turhaan sitä työpaikalla (yleensä) notkuu. :thumbup:Sam sanoi:Totta - tosin en edes ole viitsinyt näytellä kiireistä. Ei ole tarvetta moiseen turhanpäiväisyyteen.
Joissain paikoissa taas täytyy olla reservissä. Onneksi minullakaan ei ole esteitä miettiä tulemisia ja menemisiä. Aika tunnollisesti olen kuitenkin toimistolla notkunut, vaikka etäpäivät on täysin sallittuja.JayR sanoi:Mun duunissa on se hyvä puoli että voin lähteä kotiin jos ei ole hommia.Ei tarvi keksiä tekemistä. Turhaan sitä työpaikalla (yleensä) notkuu. :thumbup:
Jahas. Ja taas iso kasa syitä pysyä lapsettomana sinkkua. Kiitos OoPee!OoPee sanoi:Enhän mä sun vitutuksen syistä sen enempää tiedä (eikä asia mulle toki kuulukkaan), mutta onhan se varmaan aika monellakin pienen lapsen vanhemmalla ongelmana, että aamulla on yleensä kauhee hässäkkä duuniinlähdön kanssa, snadi on vielä puolinukuksissa ja kiukkuinen ja vanhemmilla puolestaan kiirus duuniin. Pitäs pukea ja hoitaa aamuutoimet, lapsi pistää hanttiin, aviopuolisokin on kaikenlisäks jostain asiasta eri mieltä ja avot... ei siihen draaman sitten just muuta tarvitakkaan :eek!: Suurimpia kärsijöitä tommosissa tilanteissa vaan on ne lapset, sen vuoksi ehkä olis pistää vaihdetta pienemmälle ja eritoten olla sanomatta sitä mikä ehkä ensimmäisenä mieleen juolahtaa
Tuo on vain ohimenevää ja sopivan rennolla asenteella ei aamutkaan vituta :thumbup:Matxi sanoi:Jahas. Ja taas iso kasa syitä pysyä lapsettomana sinkkua. Kiitos OoPee!
Sama vika :wink:Sam sanoi:T:nimim. vielä pari muksua suunnitteilla
Jos et olisi saunaihmisiä niin sanoisin, että olet sairas ihminen.Sam sanoi:Tuo on vain ohimenevää ja sopivan rennolla asenteella ei aamutkaan vituta :thumbup:
T:nimim. vielä pari muksua suunnitteilla
Nimenomaan.Sam sanoi:Tuo on vain ohimenevää ja sopivan rennolla asenteella ei aamutkaan vituta :thumbup:
JaksamisiaKortteen Topi sanoi:Nyt kyllä vituttaa niin ettei veri kierrä. Hajonnut virtalähde on tuhonnut kotikoneesta myös emolevyn ja todennäköisesti myös kiintolevyn. Takuukaan ei taida tommosia korvata. Ehti sentään 2 kk toimia. Hyvä jos 500 eugenia riittää ton korjaukseen. Voihan vittu!!!! Kävin hakee mäyriksen ja eturessu tyhjeni alta vartin. :jaska:
Itse kasattu kone. Toi virtalähde oli ainoa osa kotelon kanssa, jonka vanhasta koneesta säästin. Eniten tässä harmittaa jos tuo kiintolevy on todellakin hajonnut. Siinä menee sitten samalla henkilökohtaisesti todella tärkeitä tiedostoja mukana. Valokuvia, novellin tynkää etc. viimesen 5-vuoden ajalta. Jossain saattaa olla jotain varmuuskopioita, mutta suurin osa häviää saletisti. :nope:OoPee sanoi:Jaksamisia
Onko toi virtalähde uusi vai vanha? Eli onko siinä vielä takuuta?
Kyseessä lienee itse komponenteista kasattu kone eikä valmispakettiratkaisu?
:thumbup:Matxi sanoi:Jos et olisi saunaihmisiä niin sanoisin, että olet sairas ihminen.
Jos se kiintolevy ei toimini, niin todennäköisesti kuitenkaan itse levy ei ole hajalla vaan ainoastaan laitteen elektroniikka. Ostat samanlaisen levyn ja vaihdat (tai pyydät jotakuta, jolla on vakaa käsi ) vaihtamaan elektroniikan siihen vanhaan levyyn ja jo pelittää. Jr-:hän teki vastaavan operaation tässä ihan hiljattain. On myös firmoja, jotka tekee ton maksusta. Tsekkaa tuolta.Kortteen Topi sanoi:Itse kasattu kone. Toi virtalähde oli ainoa osa kotelon kanssa, jonka vanhasta koneesta säästin. Eniten tässä harmittaa jos tuo kiintolevy on todellakin hajonnut. Siinä menee sitten samalla henkilökohtaisesti todella tärkeitä tiedostoja mukana. Valokuvia, novellin tynkää etc. viimesen 5-vuoden ajalta. Jossain saattaa olla jotain varmuuskopioita, mutta suurin osa häviää saletisti. :nope:
Monta kertaa on pitänyt tehdä varmistukset, mutta aina se on siirtynyt huomiseen. Tämä on mulle ensimmäinen kerta 15 vuoteen tietokoneiden kanssa kun jotain tämmöstä tapahtuu joten on eletty ehkä valheellisessa turvallisuuden tunteessa. On tässä pieni toivo vielä jäljellä. Vanha kiintolevy on tallessa ja hyvällä säkällä olen vain kopioinut tiedostot uudelle ja ne löytyvät vielä.OoPee sanoi:...tässä yhtedessä tosin en malta jälleen kerran olla toteamatta (en vaikka tiedän kiertäväni veistä haavassa, siroittelemalla suolaa päälle ja kusemalla vielä sekaan), että miten helvetissä sulla on Topi todella tärkeet tiedostot tallessa vain ja ainoastaan yhdellä kovalevyllä?
Joo ei mullekaan oo koskaan tommosta tapahtunu, mutta helvetin monelle muulle on.Kortteen Topi sanoi:Monta kertaa on pitänyt tehdä varmistukset, mutta aina se on siirtynyt huomiseen. Tämä on mulle ensimmäinen kerta 15 vuoteen tietokoneiden kanssa kun jotain tämmöstä tapahtuu joten on eletty ehkä valheellisessa turvallisuuden tunteessa. On tässä pieni toivo vielä jäljellä. Vanha kiintolevy on tallessa ja hyvällä säkällä olen vain kopioinut tiedostot uudelle ja ne löytyvät vielä.
Tsekkasin kaikki komponentit läpi ja ainakaan päällisin puolin silmäillessä mitään vaurioita ei löydy. Testasin vanhaakin kiintolevyä, mutta ei pelitä. Kun lyö virrat päälle niin tuulettimet pyörii ja kaikki näyttäisi olevan ok, mutta ruudulle ei tule mitään eikä kiintolevyn valo ei pala. Tässä vaiheessa veikkaisin ongelman olevan emossa tai prossussa.OoPee sanoi:Joo ei mullekaan oo koskaan tommosta tapahtunu, mutta helvetin monelle muulle on.
Mistä sä muuten päättelet, että se kovalevykin hajos?
Mites noi muut? Näytönohjain, cpu?