Voiko Kovalainen pudota tyhjän päälle 2008?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

zUsT

Well-known member
Liittynyt
31.3.2007
Viestit
154
Sijainti
Tila
Misa1 sanoi:
Juuri siitä syystä että hyvänä kakkoskuskina saat silloin tällöin voittaa jonkun kisan jos ajat sellaisella kalustolla!

Esim. mitä järkeä tuossa Weberin kommentissa maikkarin sivuilla, että Rosbergin ei kannata mennä McLarenille?

Mitä iloa on siitä, että ajat loppu urasi ajan keskikastissa, pääset hyvällä tuurilla joskus palkintopallille, ja olet tallin ykköskuski?

Kyllä minä ennemmin olisin niitä kuskeja jotka ovat voittaneet sen kisan tai pari ku jonku ruputallin "ykköskuski" :rolleyes:

On varmaan Salosta kiva pappana miettiä niitä hyviä aikoja Tyrrelillä ja Toyotalla, kun hän oli tallin ykköskuski :D
Mä taasen olen toista mieltä. Muistelisin kyllä lämmöllä kuljettajaa jolle ei koskaan annettu mahdollisuutta vaikka oli aina selkeästi tallitoveriaan parempi. Saatika kahden GP:n voittajaa kun ykkös tykki joutui keskeyttämään. Sitten niitä muisteloita: hmm..kaikilla talleilla oli ykköskuljettaja, myös minun tallissa. Enhän minä sille koskaan pärjännyt, mutta olin mielestäni paras kakkoskuljettaja. Sainhan hommattua sille 7 maailman mestaruuttakin:thumbdown Vaiko: hmm...helvetti ku mä olin perkeleen nopea kuljettaja mutku ei vaan annettu kunnon pirssiä alle. Olisin kyllä näyttänyt kaikille niinkuin näytin kaikille tallekavereillekin:thumbup:

Niin, kummastahan mahtaa jäädä paremmat muistot? Salollekin?

Mun mielestä kakkosviulu on aina kakkosviulu, eikä se kyllä mukavalta korvassa kuulosta.


Lisätään vielä: kyllähän se tallikaveri on aina se ensisijainen vertailukohta, sen huomaa tallitkin kun olet toista nopeampi. Toki voit olla hyvä kakkoskuskikin ja pääset hondalle jäähdyttelemään kolahtaneella itsetunnolla. Ja ottaa vielä siinä sivussa turpaan motivoituneelta tallikaverilta. Siinä sitä on lapsille kerrottavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Misa1 sanoi:
Esim. mitä järkeä tuossa Weberin kommentissa maikkarin sivuilla, että Rosbergin ei kannata mennä McLarenille?
Weberillä on ihan varmasti muuta mielessään kuin Rosbergin urakehitys. Ketäs muita F1- tai GP2-kuskeja se manageeraa kuin Schumia? Weber yrittää vain kommenteillaan estää tai hankaloittaa Nicon siirtymistä McLarenille. Ja sitäpaitti Weber on varmasti kateellinen Kekelle, koska sillä on kuitenkin hyvät välit sekä Williamsiin että McLareniin. Weber = Mr. 30% :eek:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Nico Hülkenberg on ainakin Weberin manageroima kuski. A1GP:ssä viime kaudella useita voittoja (pitkälti hänen ansiostaan Saksa otti mestaruuden) ja kesällä EuroF3-sarjan kolmas ja paras tulokas jos oikein muistan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
zUsT sanoi:
Mä taasen olen toista mieltä. Muistelisin kyllä lämmöllä kuljettajaa jolle ei koskaan annettu mahdollisuutta vaikka oli aina selkeästi tallitoveriaan parempi. Saatika kahden GP:n voittajaa kun ykkös tykki joutui keskeyttämään. Sitten niitä muisteloita: hmm..kaikilla talleilla oli ykköskuljettaja, myös minun tallissa. Enhän minä sille koskaan pärjännyt, mutta olin mielestäni paras kakkoskuljettaja. Sainhan hommattua sille 7 maailman mestaruuttakin:thumbdown Vaiko: hmm...helvetti ku mä olin perkeleen nopea kuljettaja mutku ei vaan annettu kunnon pirssiä alle. Olisin kyllä näyttänyt kaikille niinkuin näytin kaikille tallekavereillekin:thumbup:

Niin, kummastahan mahtaa jäädä paremmat muistot? Salollekin?

Mun mielestä kakkosviulu on aina kakkosviulu, eikä se kyllä mukavalta korvassa kuulosta.


Lisätään vielä: kyllähän se tallikaveri on aina se ensisijainen vertailukohta, sen huomaa tallitkin kun olet toista nopeampi. Toki voit olla hyvä kakkoskuskikin ja pääset hondalle jäähdyttelemään kolahtaneella itsetunnolla. Ja ottaa vielä siinä sivussa turpaan motivoituneelta tallikaverilta. Siinä sitä on lapsille kerrottavaa.
Kakkosviulu on paha silloin jos olet selkeästi hitaampi kuin se toinen. Silloinhan sekin tulee todistettua. Esim. Ruben kuuluu näihin kuskeihin mikä ei yksinkertaisesti nopeudeltaan Schumin luokkaa ole mutta on juurikin tasaisen varma kakkoskuski! Mutta siis olisiko Felipen esim. parempi ollut tällä kaudella vetää vaikkapa Toyotalla ykköskuskina?

Ääripäät on aina ääripäitä mutta kyllä jokainen talli edelleen antaa molemmille mahdollisuudet taistella heti alusta lähtien kilpailujen voitoista. Jossain vaiheessa kautta tilanne toki muuttuu! Ja McLarenilla ongelmaksi tuli Alonson liian suuri eko, kun hän ei saanut tarpeeksi helposti tehtyä rakoa Hamiltoniin ja sitä kautta sitten ei saanut omasta mielestään omalle arvolleen sopivaa tukea!

Ferrarilla homma hoidettiin tyylikkäästi, samoin homma on aikaisemmin hoidettu lähes kaikkien tallien osalta mallikkaasti, lukuunottamatta muutmia Ferrari vuosia ja nyt tätä Alonson aiheuttamaa kohua!
 

zUsT

Well-known member
Liittynyt
31.3.2007
Viestit
154
Sijainti
Tila
Misa1 sanoi:
Kakkosviulu on paha silloin jos olet selkeästi hitaampi kuin se toinen. Silloinhan sekin tulee todistettua. Esim. Ruben kuuluu näihin kuskeihin mikä ei yksinkertaisesti nopeudeltaan Schumin luokkaa ole mutta on juurikin tasaisen varma kakkoskuski! Mutta siis olisiko Felipen esim. parempi ollut tällä kaudella vetää vaikkapa Toyotalla ykköskuskina?

Ääripäät on aina ääripäitä mutta kyllä jokainen talli edelleen antaa molemmille mahdollisuudet taistella heti alusta lähtien kilpailujen voitoista. Jossain vaiheessa kautta tilanne toki muuttuu! Ja McLarenilla ongelmaksi tuli Alonson liian suuri eko, kun hän ei saanut tarpeeksi helposti tehtyä rakoa Hamiltoniin ja sitä kautta sitten ei saanut omasta mielestään omalle arvolleen sopivaa tukea!

Ferrarilla homma hoidettiin tyylikkäästi, samoin homma on aikaisemmin hoidettu lähes kaikkien tallien osalta mallikkaasti, lukuunottamatta muutmia Ferrari vuosia ja nyt tätä Alonson aiheuttamaa kohua!
Mä näen silti että mäkki olis pahin mahdollinen paikka Heikille. Ellei oleteta että Heikki olisi nopeampi. Mutta kun tiedetään että Hämis on äärettömän nopea esim aika-ajossa. Missä Heikki ei pahemmin loista. Niin vaikka saa samanlaiset autot niin kyllähän aa:n jäjkeen voidaan olettaa nopeamman kuljettajan saavan sen "paremman" taktiikan joten Hamin peseminen ei näytä kovin helpolta urakalta. Ja kun kautta on vähän matkaa menty tätä tahtia, niin vaikka myöhemmin voittaisikin aika-ajossa Hämiksen, niin kyllä reilu-Ron saletisti junailee asiat Hämin taskuun. Ja kun tallimääräykset ovat kiellettyjä, ei kaikki tätä välttämättä edes näe vaan Heikki on vain hidas kakkoskuljettaja.

Mieluummin näkisin Heikin taistelevan Red Bullilla sijoista 6-8, ja lyövän selkeästi tallitoverinsa. Silloin kukaan ei voi (ainakaan faktaan perustuen) väittää Heikin olevan hitaampi kuin joku toinen. Kakkoskuljettajana olet ainakin
vasta, heh vasta toiseksiparas. Toki joku Toyota ei varmaankaan kyllä ole vaihtoehto. Vaikeasti ajettavat autot kun ei tunnu olevan Heikin vahvuuksia (renu kauden alussa).
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
zUsT sanoi:
Niin vaikka saa samanlaiset autot niin kyllähän aa:n jäjkeen voidaan olettaa nopeamman kuljettajan saavan sen "paremman" taktiikan
Mites nykyään taktiikkaa vaihdetaan AA:n jälkeen :confused:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
jaska sanoi:
Mites nykyään taktiikkaa vaihdetaan AA:n jälkeen :confused:
Ei helposti, mutta ekalla tankkauksellahan voi mulkata taktiikkaa. Tankata enämpi, ja vetää pitkä stintti tai toiste päin. Jos tallikaveri jatkaa sillä 'prenium-taktiikalla'.

Relluhan yritti kovasti sotkea näitä kauden aikana. Ja muutti esim. rengastaktiikkaa toiste päin montakin kertaa.:ahem:
 

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
zUsT sanoi:
Mä näen silti että mäkki olis pahin mahdollinen paikka Heikille. Ellei oleteta että Heikki olisi nopeampi. Mutta kun tiedetään että Hämis on äärettömän nopea esim aika-ajossa. Missä Heikki ei pahemmin loista. Niin vaikka saa samanlaiset autot niin kyllähän aa:n jäjkeen voidaan olettaa nopeamman kuljettajan saavan sen "paremman" taktiikan joten Hamin peseminen ei näytä kovin helpolta urakalta. Ja kun kautta on vähän matkaa menty tätä tahtia, niin vaikka myöhemmin voittaisikin aika-ajossa Hämiksen, niin kyllä reilu-Ron saletisti junailee asiat Hämin taskuun. Ja kun tallimääräykset ovat kiellettyjä, ei kaikki tätä välttämättä edes näe vaan Heikki on vain hidas kakkoskuljettaja.
Kaikki odottaa, että juuri näin tulee tapahtumaan; kaikki odotukset ovat Hamiltonin puolella. Jos Heikki pysyy edes jotenkin Hamin kyydissä, jo tallikaverille häviäminen voi nostaa Heikin osakkeita nykyisistä. Kaikki lajia seuraavat tahot osaavat tämän kauden tapahtumien jälkeen odottaa, että Hamiltonille pedataan selvää ykköskuskin asemaa ensi kaudeksi. Ennakko-odotukset Kovalaisen suuntaan ovat siis verrattaen alhaalla, huomio on Hamiltonissa - sarjan uudessa supertähdessä. Kun ennakko-odotukset ovat alhaalla, on ne myös helpompi ylittää. Kaikki toistelee tuttua mantraa "jos häviää tallikaverille, koko ura on ohi", mutta kyllä Heikin tapauksessa häviäminenkin voi nostaa hänen osakkeittaan kuljettajamarkkinoilla.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
talakem sanoi:
Nosta Heikin tai Nicon osakkeita ja Bildin lukioiden älykkyyttä. Äänestä.

Turha kuunnella Weberiä. Oma lehmä ojassa....

http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/motorsport/2007/11/21/weber-rosberg-0/voting/bilder-voting-silberpfeil.html
Miksi äänestäisin jonkun saksalaisen puolesta kun on yksi suomalainenkin tallipaikkaa vailla :confused:
Kovalaiselle ääni siis, 12% nyt mutta sitä voi yrittää junailla ylöspäin. Ruksia vaan ja sitten "abstimmen" (=äänestä).
 

Teuvo

Active member
Liittynyt
22.5.2002
Viestit
28
Sijainti
Hki
joo eikun kaikki Heikkiä äänestämään. Kuinka monta kertaa jokaisen foorumilaisen pitää klikata Heikkiä, jotta saadaan kaksi suomalaista keulille?
 

Hmmp

CEO
Liittynyt
26.6.2006
Viestit
361
talakem sanoi:
Nosta Heikin tai Nicon osakkeita ja Bildin lukioiden älykkyyttä. Äänestä.

Turha kuunnella Weberiä. Oma lehmä ojassa....

http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/motorsport/2007/11/21/weber-rosberg-0/voting/bilder-voting-silberpfeil.html
Eipä Bildin lukijat oikeasti paljon tajua formuloista, kun Ralf on tuolla kakkosena - vain täpärästi Nicoa jäljessä. Sekoittavat varmaan Schumiin nimen takia. :rolleyes: :mad_old:

Heikille ääni. Kyllä se nyt pitää ainakin Sutilin yli nostaa. Heikolta näyttää tosin.
 

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Liittynyt
1.2.2004
Viestit
395
Sijainti
Helsinki
Historia on osoittanut, että voittajatyypit eivät koskaan alistu kakkoskuskin asemaan. Tämän valinnan myös Kovalainen on tehnyt, ja se varmasti herättää kunnioitusta F1-piireissä. Vaikka nyt lyhytnäköisesti "uhoaminen" vaikuttaa riskaabelilta, uskon että pitkässä juoksussa se tuottaa tulosta. Ellen ihan väärin muista, Kovalainen oli aikoinaan tyrkyllä Minardille tms. häntäpään talliin, mutta kieltäytyi kunniasta kun tarjolla oli testikuskin paikka kärkipään tiimissä(Renault). Juuri tällaista kaukonäköisyyttä vaaditaan kuljettajalta, jonka pitkän aikavälin tavoitteena on maailmanmestaruus ja joka todella uskoo omiin kykyihinsä.

Omasta mielestäni McLarenin kannalta paras mies Hamiltonin rinnalle olisi kokenut Pedro de la Rosa. Vauhdissa ei pärjää Hamiltonille, mutta olisi varmasti tyytyväinen kisapestiin ja sen vuoksi pitäisi lärvinsä kiinni ja toisi varmoja kolmos-nelossijoja. Hamilton voisi keskittyä mestaruuden tavoitteluun.

Heikille en näe enempää kuin kaksi mahdollista osoitetta: McLaren ja Renault. Ja tietenkin kolmas vaihtoehto, huilivuosi testihommissa tai kokonaan pois F1-ratista. Jos McLaren todella haluaa kaksi nopeaa kuljettajaa, olisi Kovalainen erittäin varteenotettava vaihtoehto. Sutilin puolesta puhuu kansalaisuus, mutta kuten aikaisemminkin on todettu, ei se loppujen lopuksi ole ollut määräävä tekijä McLarenin kuskivalinnoissa. Lisäksi Heikillä on jo näyttöjä yhden podiumpaikan verran, puhumattakaan siitä että ensi kauden hallitseva mestari sai samaisessa kisassa taipua kaksinkamppailussa Heikkiä vastaan.

Puheet joukkuepelistä McLarenilla eivät tietenkään ole eduksi, jos Kovalaisen siirtoa brittitalliin ajatellaan. Kyse onkin siitä, haluaako McLaren Kovalaisen todella. Jos näin on, luulen että McLarenin suunnalta alkaa vuodenvaihteen lähestyessä kuulua "tarjoamme kuljettajillemme tasaväkisen kohtelun"-tyyppisiä kommentteja. Mikä on todellisuus, ja uskooko Kovalainen Ronin juttuja, onkin eri asia.

Vaatiiko Alonso ykköskuskin kohtelua, ja haluaako Briatore oikeasti Piquet Jr:n autonsa rattiin, ovat mielestäni kysymyksiä joihin vain aika voi antaa vastauksen. Alonsolla ei juuri muuta osoitetta ole, joten mikäli mieli vielä halajaa nopean auton rattiin, ei espanjalaisella ainakaan täysin yksipuolista valtaa sopimusneuvotteluissa ole.

Julkisuudessa Alonson, Hamiltonin, Dennisin ja Briatoren antamiin kommentteihin en vetäisi yhtäläisyysmerkkejä todellisuuden kanssa, samanlaista ympäripyöreää spekulaatiota ja pajunköyttä on koko F1-sirkus täynnä.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Mäkin mekaanikkojen ja insinöörien puolesta Heikki sopeutuisi talliin todennäköisesti todella hyvin. Aiempien suomalaisten, Mikan ja Kimin kanssa oli todennäköisesti helppo ja mukavakin tehdä duunia. Molemmat ajoi kovaa, takuulla sen, mihin autolla olisi kukaan päässyt ja sit vielä pieni lisäpuristus. Kiitoksia eivät välttämättä jaelleet, mutteivat kyllä haukkuneetkaan.

Heikki osoitti koko kauden hienoa, nöyrää ja luotettavaa asennetta. Kauden lopuksi hieman pilasi mainettaan, julkisesti vaatimalla tasa-arvoista kohtelua. Se ei ollut viisasta, jos petasi paikkaa Mäkille, sillä edes epäilyksestä puhuminen ei ole lojaalia käytöstä.

Tekisi sopimuksen ja tekisi työnsä niin hyvin kuin osaa ja antaisi pelkästään oletetun nopeutensa tehdä tehtävänsä, niin tallin kuin katsojien seuratessa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
mustavihannes sanoi:
Omasta mielestäni McLarenin kannalta paras mies Hamiltonin rinnalle olisi kokenut Pedro de la Rosa. Vauhdissa ei pärjää Hamiltonille, mutta olisi varmasti tyytyväinen kisapestiin ja sen vuoksi pitäisi lärvinsä kiinni ja toisi varmoja kolmos-nelossijoja. Hamilton voisi keskittyä mestaruuden tavoitteluun.
Rahan puolesta merkkimestaruus on se tärkeämpi tekijä. Julkisuuskuvan puolesta kuljettajien mestaruus olisi tärkeämpi.

Jos McLarenin auto on sellainen, että Hamilton taistelee podium sijoista, niin de la Rosa taistelee pääsystä kuuden joukkoon. Todella huono valinta kakkoskuskiksi, kun otetaan huomioon ettei kaveri luultavasti kykene kaksoivoittoon vieden pisteitä pahimmilta kilpailijoiltaan.

Olen siis sitä mieltä, ettei de la Rosa ole missään muussa kuin hyvässä hengessä hyvä kuljettaja McLarenille. Tietää ne sen itsekin.

Pahin tapaushan olisi siis se, että McLarenille tullut "outo" kuljettaja aiheuttaisi samanlaista paskaa kuin mitä Alonso sai aikaan. Silti, Alonso ei syönyt Hamiltonin mestaruutta, vaan kaveri itse. Tähän nojaten en usko, että ensi kauden jälkeen McLaren olisi epätyytyväinen "kakkoskuskiin" tämän liian kovasta vauhdista. Kyllä he sen tietää ettei rinnalle voi tulla nopeampaa kuskia, yhtä hyvä saa jo olla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oberfeldwebel sanoi:
Jos McLarenin auto on sellainen, että Hamilton taistelee podium sijoista, niin de la Rosa taistelee pääsystä kuuden joukkoon. Todella huono valinta kakkoskuskiksi, kun otetaan huomioon ettei kaveri luultavasti kykene kaksoivoittoon vieden pisteitä pahimmilta kilpailijoiltaan.
Menneen kauden voimasuhteilla de la Rosa olisi joka tapauksessa ajanut vähintään neljänsistä sijoista. Ferrarin ajautuessa ongelmiin McLarenia useammin, kolmansista. Jos Hamilton kykenee voittoihin, se riittää, sillä 1.+4. sijoistakin saa enemmän pisteitä kuin 2.-3. sijoista. Kaksoisvoitto ei siis ole välttämätön.

Mikäänhän ei estä McLarenia olemasta ensi vuonna vaikka se selkeästi nopein talli (oma ECU auttaa), jolloin Pedron tehtävä vain helpottuisi.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
mustavihannes sanoi:
Historia on osoittanut, että voittajatyypit eivät koskaan alistu kakkoskuskin asemaan. Tämän valinnan myös Kovalainen on tehnyt, ja se varmasti herättää kunnioitusta F1-piireissä. Vaikka nyt lyhytnäköisesti "uhoaminen" vaikuttaa riskaabelilta, uskon että pitkässä juoksussa se tuottaa tulosta. Ellen ihan väärin muista, Kovalainen oli aikoinaan tyrkyllä Minardille tms. häntäpään talliin, mutta kieltäytyi kunniasta kun tarjolla oli testikuskin paikka kärkipään tiimissä(Renault). Juuri tällaista kaukonäköisyyttä vaaditaan kuljettajalta, jonka pitkän aikavälin tavoitteena on maailmanmestaruus ja joka todella uskoo omiin kykyihinsä.

Omasta mielestäni McLarenin kannalta paras mies Hamiltonin rinnalle olisi kokenut Pedro de la Rosa. Vauhdissa ei pärjää Hamiltonille, mutta olisi varmasti tyytyväinen kisapestiin ja sen vuoksi pitäisi lärvinsä kiinni ja toisi varmoja kolmos-nelossijoja. Hamilton voisi keskittyä mestaruuden tavoitteluun.

Heikille en näe enempää kuin kaksi mahdollista osoitetta: McLaren ja Renault. Ja tietenkin kolmas vaihtoehto, huilivuosi testihommissa tai kokonaan pois F1-ratista. Jos McLaren todella haluaa kaksi nopeaa kuljettajaa, olisi Kovalainen erittäin varteenotettava vaihtoehto. Sutilin puolesta puhuu kansalaisuus, mutta kuten aikaisemminkin on todettu, ei se loppujen lopuksi ole ollut määräävä tekijä McLarenin kuskivalinnoissa. Lisäksi Heikillä on jo näyttöjä yhden podiumpaikan verran, puhumattakaan siitä että ensi kauden hallitseva mestari sai samaisessa kisassa taipua kaksinkamppailussa Heikkiä vastaan.

Puheet joukkuepelistä McLarenilla eivät tietenkään ole eduksi, jos Kovalaisen siirtoa brittitalliin ajatellaan. Kyse onkin siitä, haluaako McLaren Kovalaisen todella. Jos näin on, luulen että McLarenin suunnalta alkaa vuodenvaihteen lähestyessä kuulua "tarjoamme kuljettajillemme tasaväkisen kohtelun"-tyyppisiä kommentteja. Mikä on todellisuus, ja uskooko Kovalainen Ronin juttuja, onkin eri asia.

Vaatiiko Alonso ykköskuskin kohtelua, ja haluaako Briatore oikeasti Piquet Jr:n autonsa rattiin, ovat mielestäni kysymyksiä joihin vain aika voi antaa vastauksen. Alonsolla ei juuri muuta osoitetta ole, joten mikäli mieli vielä halajaa nopean auton rattiin, ei espanjalaisella ainakaan täysin yksipuolista valtaa sopimusneuvotteluissa ole.

Julkisuudessa Alonson, Hamiltonin, Dennisin ja Briatoren antamiin kommentteihin en vetäisi yhtäläisyysmerkkejä todellisuuden kanssa, samanlaista ympäripyöreää spekulaatiota ja pajunköyttä on koko F1-sirkus täynnä.

No jaa Alonsokin kävi starttaamassa hommiin Minardin kautta ja oli alkuun Trullin oppipoika, kunnes Briatore päätti toisin(näki Alonsossa tulevaisuuden, Trullissa menneisyyden)! Häkkinenkin oli tavallaan Sennan kakkosmies, tosin vain kolmen kisan ajan! Mun mielestä historia on näyttänyt kyllä molemmat vaihtoehdot mestareiden osalta.

Mitä tulee tuohon Pedron palkkaamiseen, niin muuten hyvä mut entäs jos käy niin, että juuri se Hamin auto osottautuu jostain syystä erittäin epäluotettavaksi ja mestaruudesta pitäisi taistella sen kakkoskuskin. Olisiko Pedrosta siihen? Mielestäni ei! Olisiko Nicosta tai Heikistä siihen? Melko varmasti, molemmat ovat nuoria, nälkäisiä ja omaavat lähivuosilta kokemuksen voittamisesta!

Kuten sanottu, jokainen kuljettaja haluaa ajaa voittaja-autolla. Silloin se parempi vaihtoehto on aina se kakkoskuski, kuin ykköskuski ruputallissa! Kuten näette, kukaan ei puhu jonkin Toro Rosson tai edes Red Bullin "ykköskuskista", ketään ei kiinnosta, kukaan ei muista! Salokin muistetaan vain siksi, että se on suomalainen! Kunnon kakkoskuski, eläkesuhari Ruben on kuitenkin edelleen kaikkien huulilla, jopa enemmän kuin tallinsa ykköskuski Button!
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Oberfeldwebel sanoi:
Rahan puolesta merkkimestaruus on se tärkeämpi tekijä. Julkisuuskuvan puolesta kuljettajien mestaruus olisi tärkeämpi.
Tallit arvostavat merkkimestaruutta jonkin verran enemmän. Vaikea sanoa kumman merkitys taloudellisesti on suurempi (sillä edellytyksellä, että kuski jatkaa samassa tallissa), merkkimestaruus tuo FIA'lta paljon enemmän, mutta kuskimestaruus tuo enemmän julkisuutta eli rahaa sponsoreilta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös