Voiko Kovalainen pudota tyhjän päälle 2008?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

FFff

Well-known member
Liittynyt
9.10.2000
Viestit
208
Olisikohan Kekellä sen verran halua vetää kotimaan suuntaan että pystyisi suosittelemaan Heikkiä Williamsille jos Nico lopulta siirtyykin McLarenille? Toki Williams on nähnyt Heikkiä tarpeeksi mutta tasatilanteessa voi pienetkin jutut ratkaista.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
en näe yhtäkään järkevää syytä miksi Kovalainen ei muka ajaisi ensi kaudella Formula ykkösiä.

McLarenilla tai WIlliamsilla, tai vaikka siinä intialaisessa tallissa mutta kyllä sieltä paikka löytyy
 
Viimeksi muokattu:

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
FFff sanoi:
Olisikohan Kekellä sen verran halua vetää kotimaan suuntaan että pystyisi suosittelemaan Heikkiä Williamsille jos Nico lopulta siirtyykin McLarenille? Toki Williams on nähnyt Heikkiä tarpeeksi mutta tasatilanteessa voi pienetkin jutut ratkaista.
Minusta tuo skenario olisi paras Heikille, jos Renaultilla jatko ei onnistu ja nimenomaan Heikin uran kannalta. Nico olisi saksalaisena markkina-arvoltaan parempi McLarenille. Tämän vuoksi hän saisi tasavertaisemman kohtelun ja mahdollisuuden kyykyttää Hamiltonia ( oi, kuinka se olisi makiata!). Heikki pystyisi siihen myös, mutta Nicolla on vaan paremmat mahdollisuudet taustansa vuoksi. Heikki varmaan ottetaisiin suoraan apukuskin asemaan, jos Mclarenille pääsisi.
Voi, kun kaikki kävisi hyvin, näin suomalaisittain ajateltuna.
 

Hmmp

CEO
Liittynyt
26.6.2006
Viestit
361
Mediaprofeetta sanoi:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/11/583901

Minä ainakin haluaisin nähdä ALonson ja Kovalaisen samassa tallissa
Ei kuulosta realistiselta toiveelta, vaikka olishan tuo kiva.

Tässä vaiheessa uraansa Heikki tarvitsee ennen muuta auton, jolla on mahiksia voittaa kisoja. Jos voittoja ei ala tulemaan, kääntyy ura helposti laskuun. McLaren olisi paras vaihtoehto. Renault on ensi vuonna kysymysmerkki - tosin tietyllä tavalla kaikki tallit ovat, paitsi McLaren ja Ferrari. Tietysti joku muukin talli (Williams?) kelpaa. Tärkeintä on tietysti se, että ei häviä tallikaverille. Tätähän Heikki itsekin ajattelee, kun vaatii tasavertaista asemaa.

Joka tapauksessa en usko hetkeäkään, että Kovis jäisi ilman arvonsa mukaista tallipaikkaa.

Edit: Rälleltä oli mahtava yhteenveto! :)
 

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
Hmmp sanoi:
Tässä vaiheessa uraansa Heikki tarvitsee ennen muuta auton, jolla on mahiksia voittaa kisoja. Jos voittoja ei ala tulemaan, kääntyy ura helposti laskuun. McLaren olisi paras vaihtoehto. Renault on ensi vuonna kysymysmerkki - tosin tietyllä tavalla kaikki tallit ovat, paitsi McLaren ja Ferrari.
Mielestäni McLaren on ihan yhtä iso kysymysmerkki kuin Renaultkin tai mikä tahansa muukin. Esimerkki: kuka odotti tasan vuosi sitten, että kaksi McLaren-kuljettajaa tulisivat kuittaamaan yhteensä 218 MM-pistettä kauden 2007 aikana, kun vuosi 2006 oli mitä oli. Ei kukaan (no okei, Häkkinen tiesi tämän etukäteen ;)). Nyt Renaultilla oli surkea kausi, mutta mikä on tilanne kaudella 2008? F1:ssä ei kannata ennakoida tulevaa liian vahvasti edelliskauden pohjalta.

Hmmp sanoi:
Tärkeintä on tietysti se, että ei häviä tallikaverille.
Ei välttämättä. Vai mitä olet mieltä näistä kahdesta vaihtoehdosta:

1) Heikki Force Indialla: voittaa 100-0 tallikaverinsa
2) Heikki McLarenilla: häviää Hamiltonille MM-pisteissä 10 pistettä, voittaa kauden aikana 4 kisaa ja on MM-kakkonen

Kumpi olisi parempi vaihtoehto urakehityksen kannalta? Ihan vuoren varmasti vaihtoehto 2 - GP-voittajaksi ja siitä uraa eteenpäin. Kuka tahansa Hamiltonin tallikaveriksi menisikään (poislukien ehkä Räikkönen ja eläköitynyt M.Schumacher), hänen odotetaan häviävän tallin sisäisessä taistossa. Eli jos Kovalainen menee McLarenille, ei kukaan lähtökohtaisesti odota Heikin voittavan tallikaveriaan - koska tämä juuri päihitti lajia viime vuosina hallinneen kaksinkertaisen maailmanmestarin rookiena ja on nyt jo toista vuotta sarjassa ja samassa tallissa kun taas Heikki olisi ekaa kautta ko. tallissa - päinvastoin: kaikki odotukset olisivat Hamiltonin puolella. Jos Kovalainen pystyisi edes jotakuinkin Hamiltonin tahdissa, keräten esim. 90% Hamiltonin MM-pistesaldosta (ihan realistinen skenaario), on jo tämä omiaan antamaan vauhtia Kovalaisen urakehitykselle.
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Misa1 sanoi:
Ootkohan seurannu enemmänkin pikku Nelssonin ja varsinkin hänen isänsä uraa ja sitä kautta kiirinyttä mainetta?

Varsinkin isäpappa kunnostautui varsinaisena sanaseppona jolta löytyi lähes tilanteeseen kuin tilanteeseen kilpailijoita kohtaan alentava kommentti millä nostettiin omaa statusta!

Jos pikku Nelsson on hiljaa, niin ainakin isäpappa hoitaa sitten valittamisen! Johan noita nähtiin männä kaudellakin kun "iskä" Nelson selitti miten hänen poikansa peittoaisi kaikki tämän kauden McLarenilla!

Olen 100% varma että konflikteja tulee kun tuo junnu on ratissa! :thumbup:
Olen 100% varma että Alonso ei aja ensi kaudella tallissa, jossa on mahdollisuudet samanlaiseen konfliktiin kuin tällä kaudella mäkillä. Briatore haluu Alonson ja varmasti ajattaa sitä "ykköstykkinä"... Jotkut liputtaa että pikeellä on jo soppari rellun kanssa ensi kaudesta, olihan Alonsollakin mäkin kanssa...
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Rälle sanoi:
Tällä Piquet Jr:n kuviolla on pikkaisen pidemmät taustat. Itseasiassa sopimus kisakuskin paikasta tehtiin jo aikoja sitten. Hommahan lähti purkautumaan suunnilleen näin Rellulla:

1. Renault (yhtiö) empii omaa jatkoaan koko F1-sarjassa vuosina 2005-2006. Homma kun on pirun kallista ja uusi Concorde-sopimus ei näyttänyt toteutuvan. Suuret autotehtaat suunnittelivat vaihtoehtoista kilpasarjaa ja uhittelivat Bernie Ecclestonelle.

2. Alonso voittaa ensimmäisen maailmanmestaruutensa vuonna 2005. McLarenin auto on nopea mutta epäluotettava. Kauden aikana tapahtuneesta Alonson ja Ron Dennisin sanailusta palkintopallilla Kimille hävityn kisan jälkeen syntyy tapahtumaketju, mikä ei ole päättynyt vieläkään.

3. Alonso tietää McLarenin potentiaalin ja tekee sopimuksen tallin kanssa ensimmäisen maailmanmestaruutensa ratkettua joulukuussa 2005. Epäusko Renaultin osallistumiseen vuoden 2006 jälkeen riittää tekemään osittain jopa vastentahtoisen siirron Renaultilta McLarenille. Sopimuksesta tiedotetaan virallisesti pian sen syntymisen jälkeen. (Kimi teki samoihin aikoihin jo oman sopimuksensa Ferrarin kanssa, mutta siitä ei tiedotettu mitään)

4. Vastareaktiona Renault tekee Fisichellan kanssa jatkosopimuksen välittömästi varmistaakseen jatkuvuuden kuljettarintamalla.

5. Heikki Kovalainen ja Nelson Piquet Jr. ovat kuuluneet Renaultin nuorten kuskien ohjelmaan. Heikki on GP2-sarjan MM kakkonen vuonna 2005 ja Nelsinho vuonna 2006. Heikki on Renaultin virallinen testi- ja kolmoskuski vuonna 2006.

6. Vuoden 2006 lopulla Renault on siis tilanteessa, jossa Fisichellalla on sopimus tallin kanssa ja Alonson paikalle tarvitaan toinen kuljettaja. Piquetin taustajoukot tekevät hartiavoimin töitä saadakseen paikan Nelsinholle jo vuodeksi 2007, mutta Renault tekee ammatillisen päätöksen ja palkkaa Heikki Kovalaisen kisakuljettajakseen, eli siihen paikkaan, mihin nuorten kuljettajien ohjelma Renaultilla tietysti tähtääkin.

7. Piquetin kanssa neuvotellaan sopimus kolmoskuljettajan paikasta kaudelle 2007. Samaan pakettiin kuuluu sitoumus kisakuljettajan paikasta kaudelle 2008. Nelsinho antoi jo vuoden 2006 lopulla / 2007 alussa lausuntoja, jossa hän avoimesti myönsi tavoittelevansa Fisichellan paikkaa tallissa vuodelle 2008. Käytännössä tilanne oli se, että sopimus oli jo olemassa, mutta poika ei vain osannut pitää suutansa kiinni.

8. Ennen kautta 2007 Renault tulee mukaan uuteen Concorde-sopimukseen ja sitoutuu F1-sarjaan vuosiksi eteenpäin. Alonso on siirtynyt McLarenille siis 'turhaan'.

9. Spektaakkelimainen F1-kausi 2007 -> Alonson ahdinko McLarenilla äityy yli sietokyvyn rajojen. Alonso haluaa pois McLarenilta.

10. Mikäli Renaultin suunnitelmat kisakuljettajan paikoista olisivat pysyneet vuoden 2006 tasolla, niin kisakuljettajat kaudelle 2008 olisivat olleet Kovalainen ja Piquet Jr. Molemmat ovat lahjakkaita kuljettajia, jotka ovat näyttäneet oman osaamisensa alemmissa sarjoissa. Sen lisäksi Renault on investoinut heihin melkoisen summan rahaa, joten olisi aika saada rahoille vastinetta.

11. Fernando Alonso sekoittaa koko F1-sarjan kisakuljettajapakan. Suurella osalla talleista on olemassa jo sopimus kauden 2008 kisakuljettajista, mutta niin kuin Alonson tapauksessa voitiin todeta, niin mitkään sopimukset eivät ole pitäviä, mikäli ne halutaan vain molemmin puolin purkaa. Luonnollisesti tilanne muuttuu myös aivan uudeksi Renaultin suunnalla. Piquet Jr:n kanssa tehty kisakuljettajasopimus on vedenpitävä ja sen purkaminen tulisi kalliiksi.

12. Käytännössä Renaultilla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin 'uhrata' Kovalainen saadakseen Alonso takaisin talliin. Mikäli Kovalaisen sopimuksen purkamisesta joudutaan jotain maksamaan, niin ne on kuitenkin juomarahoja verrattuna Piquet Jr:n sopimuksen purkamiseen. Aika kätevää, että juuri Kovalaisen managerointiasioita hoitaa Flavio Briatoren byroo, hän istuu tavallaan Kovalaisen tilanteessa sekä ostajan, että myyjän asemassa.

13. Käytännössä Heikki Kovalainen on 'vapaa agentti' vuoden 2008 osalta. Hän on näyttönsä antanut kilparadalla kauden 2007 aikana sekä juuri päättyneessä osaltaan viimeisessä Renaultille ajetussa testisessiossa Espanjassa. Kovalainen ajoi kaikkein nopeimman kierrosajan Renaultin autolla, mikä ei missään vaiheessa kautta 2007 ollut nopein auto.

14. McLarenilla on siis vapaa kilpakuskin paikka kaudelle 2008. Jos asiaa ajateltaisiin puhtaasti kilpailullisin ja urheilullisin intressein, niin nopein ja sopivin vapailla markkinoilla oleva kuljettaja haluttaisiin ajamaan McLarenin toista autoa. On selvää, että McLaren-Mercedes ei lähesty tätä kysymystä puhtaasi urheilullisista näkökohdista. Taustalla on tietysti raha ja politiikka.

15. McLaren tallin sponsorit nuolevat juuri parhaillaan näppejään vuoden 2007 vakoiluskandaalista ja pisteellä menetetystä kuljettajien maailmanmestaruudesta. Ensi kaudella he haluavat rahoilleen vastinetta ja vain maailmanmestaruus tullee riittämään siksi vastineeksi. Mikäli FIA:n tuomioistuimen langettama 100 miljoonan dollarin rangaistus vakoilujupakasta haavoittaa tallin ensi kauden budjettia ja auton kehittelyä merkittävästi, niin myös toisen kisakuskin hinnalla voi olla merkitystä. Siinä tapauksessa mitään yltiökylläisiä ulosostoja muissa talleissa sopimussuhteessa olevista kisakuljettajista (esim. Rosberg) ei tulla näkemään. Pedro de la Rosa on jo McLarenilla töissä eikä hänelle tarvitse maksaa suuria summia kisakuskin paikasta. Isot voittobonukset kytketään de la Rosan sopimukseen. Muutoin sopimus on McLaren tallille käytännössä lähes ilmainen.

16. Heikki Kovalaisen mahdollisuus McLaren paikkaan on käytännössä juuri tässä skenaariossa. Mikäli de la Rosaa ei tarvita/haluta kisakuskiksi vuodelle 2008, niin voisi hyvinkin olla mahdollista, että Kovalainen on juurikin se houkutteleva ja edullinen vaihtoehto McLarenille, joka tullee tekemään 1+1 vuotisen sopimuksen Kovalaisen kanssa.

17. Jos McLaren taasen on rahoissaan, niin mikään ei estä tekemästä vaikka minkälaisia tarjouksia muille talleille kenestä tahansa muusta kuljettajasta. McLarenilla on aivan varmasti hyvin tarkka käsitys siitä minkälaisen kuljettajan he haluavat. Jos Mercedes saisi määrätä, niin ei olisi mitenkään mahdotonta, etteivätkö he tavoittelisi jopa Michael Schumacheria kuljettajakseen. Schumi osoitti vast' ikään viimeisimmissä F1-testeissä olevansa edelleen hyvässä iskussa. Todennäköistä on kuitenkin, että tässä skenaariossa tarjous tehdään mitä todennäköisimmin Nico Rosbergistä. Williamsin ilmoitus Nicon kisakuljettajan paikasta kaudelle 2008 on vain hinnannostomanööveri. Frank Williams on tallinsa kanssa jatkuvassa taloudellisessa ahdingossa ja kun riittävä rahaa käsittävä numero piirtyy paperille, niin Frank joutuu nöyrtymään sen edessä. (mainittakoon, että yksi Williamsin suurista sponsoreista RBS eli Royal Bank of Scotland on suurissa taloudellisissa vaikeuksissa, joten on todennäköistä, että ainakaan sieltä suunnalta ei bensanpolttoon syydetä enää lisää rahaa tulevaisuudessa).

18. Jos (jos ja jos :) Nico siirtyisikin sitten McLarenille kaudeksi 2008, niin se ei tarkoita Heikki Kovalaisen kannalta oikeastaan mitään muuta kuin sitä, että ainut mahdollinen kisakuljettajapaikka on sen jälkeen Williamsilla, missä raha taas ratkaiseekin ihan eri tavalla. Vapaa paikka Williamsilla toisi lukuisia kilpailijoita samalle apajalle, näiden joukossa mm. Fisichella, joka varmastikin haluaisi edelleen jatkaa F1-sarjassa ja jolla on varmasti Kovalaista tukevammat taustajoukot, kun Williamsin paikasta keskustellaan.

Jonkinlaisena yhteenvetona voitaisiin varmaan todeta se, että Heikki Kovalaisen jatko F1-sarjassa kisakuskina saattaa näiden murskaavien spekulaatioiden alla tietysti näyttää toivottamalta, mutta itse uskon, että 'oikeus' toteutuu ja Heikki saa jatkaa kisakuljettajana kaudella 2008 kilpailukykyisessä autossa.:thumbup:


Aika paljon tekstiä... ja spekulaatiota.

Kimin sopimus Ferrarin kanssa oli Montezemolon mukaan tehty jo 2005 syksyllä. Valentino Rossia sitten pyöritettiin hämäykseksi radalla.

Piquet junior nyt ajoi F3 ja GP2 kisoissa Piquet Sports tallissa. Eikä RDD ohjelmassa. Ei oikein saanut jalansijaa ykkösistä väärän asenteen takia ja menetti mm. Williamsin testikuskin paikan Nicolle. Siten hävisi Williamsin kisakuskin paikan. Joutu jäämään GP2 sarjaan toiseksi vuodeksi ja hävisi sitten Hamiltonille.

Briatore joka oli juuri mokkeloinut ja menettänyt Kubican BMWlle pelasti Piquetin viimein. Tilaisuus tuli eteen ja nappasi kiinni. Heikin kohdalla Flavio on todennut että oli luultavasti hänen virheensä että ei ajattanut Kovalaista jossain pienemmässä F1 tallissa 2006 sillä testit eivät ole kisoja. Nyt kuitenkin on tehnyt saman Piquetille?

Kovalaista varmaan ajatettiin markkinointi mielessä koviin aikoihin viime testeissä mutta nopeinta aikaa hän ei ajanut. Se oli oikaisu ja hylättiin.

Enkä oikein usko että Kovalaisen ura on missään vaarassa ykkösissä vaikka olisi tämänvuoden Renault voinut olla parempi auto. Vielä voi vielä tapahtua vaikka mitä. Ajaako Alonso Renaultia vai ottaako rahat RedBullilta? Saattaako vakoilu epäilyjen leviäminen Relluun vaikuttaa?

Ensivuoden autoilla ei ole ajettu metriäkään joten kukaan ei tiedä mitkä ovat voimasuhteet eri tallien välillä 2008. Isot tallit yleensä etulyönti asemassa mutta voivat tehdä suden autoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Miksi Mc Laren odottaa kuljettajansa nimeämistä, kun Alonson lähtö on varma kuitenskin? Siksi, että Alonson siirtyminen johonkin talliin avaa mahdollisuuden katsoa paras kuljettaja tilalle. Renaultille Alonso menee, tuskin muuta vaihtoehtoa. Briatore käy kauppaa varmaankin Heikillä. Mc Laren tulee olemaan Heikin osoite.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Polar sanoi:
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:0:0:0;4:35:512:1:2007-11-20;4:36:0:0:0,104:35:499817,1:0:0:0:0:0:

Heikki Kullan mukaan Trullin paikka Toyotalla ei ole vielä täysin varma, vaikka sopimus onkin voimassa. Samansuuntaista kommenttiahan tuli suoraan Toyotan taholta jo kauden aikana. Siinä Heikille vielä yksi mahdollinen osoite ensikaudeksi, ei välttämättä paha ollenkaan.
Kuljettajien ja suunnittelijoiden hautausmaa. The Toyota Way ei ole toiminut F1 ympäristössä.

Ei sinne.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Toyota_Way


http://books.google.com/books?id=9v_sxqERqvMC&dq=the+toyota+way&pg=PP1&ots=g5TVbKuLGD&sig=GKyqvdd1-Y6Bpr0WouTsRmkGGuk&prev=http://www.google.com/search?hl=fi&q=The+Toyota+way&btnG=Google-haku&lr=&sa=X&oi=print&ct=title&cad=one-book-with-thumbnail#PPP1,M1
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
talakem sanoi:
Aika paljon tekstiä... ja spekulaatiota.
Kiitos oikaisuista ja lisäyksistä. Totta, en näköjään tarkastanut kaikkia faktoja, vaan tulitin tunteen palolla ihan omasta muistista kaiken. :thumbup:
 

Ratman

Turha kommentoija
Liittynyt
14.8.2007
Viestit
704
Sijainti
Hole in the sky
talakem sanoi:
Elähä vanno,Toyota tulee vielä ja yllättää.Luultavasti ensi kaudella.On ne sen verta sitkeitä sissejä :thumbup:
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
forti sanoi:
Mikäs tuossa Trullin sopparissa mättää...Joka tapauksessa ei Heikki tojolle mene..
Japanilaisten fanien keskuudessa Heikki on tosi suosittu.
 

Hmmp

CEO
Liittynyt
26.6.2006
Viestit
361
Mikkonen sanoi:
Hmmp sanoi:
Tärkeintä on tietysti se, että ei häviä tallikaverille.
Ei välttämättä. Vai mitä olet mieltä näistä kahdesta vaihtoehdosta:

1) Heikki Force Indialla: voittaa 100-0 tallikaverinsa
2) Heikki McLarenilla: häviää Hamiltonille MM-pisteissä 10 pistettä, voittaa kauden aikana 4 kisaa ja on MM-kakkonen
Noista kahdesta 2. on ilman muuta parempi, mutta kyse ei olisi välttämättä tallikaverille häviämisestä. 10 pisteen ero tulee jo yhdestä keskeytyksestä, jos auto jättää matkalle.

Pisteet kertovat vain osan tallikaverien välisistä voimasuhteista. Itse mittaisin sitä kisakohtaisesti aika-ajossa ja kisassa esitettyjen otteiden perusteella. Lisäksi jos Heikki menisi McLarenille, niin olisi tosiaan odotettavissa, että Hamilton lyö Heikin varsinkin alkukauden kisoissa. Uuteen autoon tottuminen voi viedä aikansa, joten en huomioisi alkukauden kisoja arvioidessani Heikkiä ja Hamiltonia. Sen sijaan olisin pettynyt, jos Heikki häviäisi Hamiltonille säännöllisesti vielä kauden puolivälin jälkeen (tallin järjestämiä varikolla ohituksia ei tietenkään lasketa).

Edit: Jos 1. kohtaan lisätään sana "pisteissä", niin se olisi ilman muuta parempi vaihtoehto - itse asiassa se olisi uskomattomimpia tekoja F1:ssä ikiniä! ;)
 
Viimeksi muokattu:

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
Mikkonen sanoi:
Ei välttämättä. Vai mitä olet mieltä näistä kahdesta vaihtoehdosta:

1) Heikki Force Indialla: voittaa 100-0 tallikaverinsa
2) Heikki McLarenilla: häviää Hamiltonille MM-pisteissä 10 pistettä, voittaa kauden aikana 4 kisaa ja on MM-kolmonen
Korjasin tuon sulle. Ja vaihtoehto 2 ehdottomasti parempi.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Vilkku sanoi:
Ei Mc Laren vaan McLaren, eli yhteen kiitos :mad:

Toyotalle, yepyep, eiköhän edelleen ole parempi pyrkiä siihen huipputalliin kakkosmieheks Mikkosen esittämän skenaarion turvin kuin johonkin luuseritalliin pieksämään sitä tallikaveria! Ne nuoret nousevat tulevat katsos ja vievät näiltä hyviltä kakkoskuskeilta ne hyvät tallipaikat ja näin he eivät koskaan nouse voittajiksi! Kuten kävi Mika Salolle! Sehän olis ollu Schumille yhtälailla hyvä kakkosmies ku Ruben mutta eipä vaan halunnu moista ku päätti että parempi ratkaisu on mennä johonki ruputalliin nostamaan käteistä :jaska: Tosin eipä Mikalla tainnu olla oikeesti realistisia mahdollisuuksia päästä edes Schumin apupojaksi, Rubenilla kun oli sopimukset ja hän sentään suostui tekemään sen vaaditun ja sai näin ollen ajaa sarjan parhaalla autolla usean vuoden ja ottaa parit jämä voitot? Hyvä Ruben, way to go, ja tähän Heikinkin kannattaisi tähdätä, ei hänestä mestariksi asti taida valitettavasti olla, kuten ei ollut Salostakaan!
 

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Misa1 sanoi:
Toyotalle, yepyep, eiköhän edelleen ole parempi pyrkiä siihen huipputalliin kakkosmieheks Mikkosen esittämän skenaarion turvin kuin johonkin luuseritalliin pieksämään sitä tallikaveria! Ne nuoret nousevat tulevat katsos ja vievät näiltä hyviltä kakkoskuskeilta ne hyvät tallipaikat!
Jos kerran ne nuoret nousevat ja vievät näiltä hyviltä kakkoskuskeilta tallipaikat, niin miksi sillon kannattaisi mennä kakkoskuskiksi?:rolleyes:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
R.Rosset sanoi:
Jos kerran ne nuoret nousevat ja vievät näiltä hyviltä kakkoskuskeilta tallipaikat, niin miksi sillon kannattaisi mennä kakkoskuskiksi?:rolleyes:
Juuri siitä syystä että hyvänä kakkoskuskina saat silloin tällöin voittaa jonkun kisan jos ajat sellaisella kalustolla!

Esim. mitä järkeä tuossa Weberin kommentissa maikkarin sivuilla, että Rosbergin ei kannata mennä McLarenille?

Mitä iloa on siitä, että ajat loppu urasi ajan keskikastissa, pääset hyvällä tuurilla joskus palkintopallille, ja olet tallin ykköskuski?

Kyllä minä ennemmin olisin niitä kuskeja jotka ovat voittaneet sen kisan tai pari ku jonku ruputallin "ykköskuski" :rolleyes:

On varmaan Salosta kiva pappana miettiä niitä hyviä aikoja Tyrrelillä ja Toyotalla, kun hän oli tallin ykköskuski :D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös