Vuoden 2016 F1-autojen esittelyt/vertailut

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Noin väittää Scarbsi. Tiedä sitten.

Remember @HaasF1Team have to design and make all its own nose, tub, radiators and Aero. The mechanical stuff is bought as parts from Ferrari

https://twitter.com/ScarbsF1/status/701411030803546112
Niinno, minkäs sille teet, jos henkilökunta vaihtaa työnantajaa ja sitten ei tykkääkään olla siellä ja palaavat takaisin... kai ne sillä välin saa siellä uudella työnantajalla töitäkin tehdä. Joo, olishan toi selvää sääntöjen kiertoa, enkä siis tiedä onko moista harrastettu. Mutta jos on, niin onhan noi saattaneet tehdä tuon Haasin nokkaratkaisun vähän niinkuin testiksi, että miten pelittää... ja joku testien jälkeen Ferrarille palaava työntekijä sitten tuo telemetriatiedot mukanaan (eikä ulkopuoliset tätä edes saisi tietää, kun Haasilta ei asiasta valiteta).
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Niinno, minkäs sille teet, jos henkilökunta vaihtaa työnantajaa ja sitten ei tykkääkään olla siellä ja palaavat takaisin... kai ne sillä välin saa siellä uudella työnantajalla töitäkin tehdä. Joo, olishan toi selvää sääntöjen kiertoa, enkä siis tiedä onko moista harrastettu. Mutta jos on, niin onhan noi saattaneet tehdä tuon Haasin nokkaratkaisun vähän niinkuin testiksi, että miten pelittää... ja joku testien jälkeen Ferrarille palaava työntekijä sitten tuo telemetriatiedot mukanaan (eikä ulkopuoliset tätä edes saisi tietää, kun Haasilta ei asiasta valiteta).
Haas käyttää Ferrarin tuulitunnelia ja Ferrari myös antoi Haasin käyttää apuna viime kauden Ferrarin tuulitunnelimallia. Ainahan voi epäillä, mutta säännöt sanovat, että tiimin pitää itse suunnitella ja rakentaa autonsa. Vastaavaa ovat tehneet aimmin Mclaren ja Marussia, eikä autoissa nähty samankaltaisuuksia.

Miksi Ferrari tekisi nokan Haasin testattavaksi, kun voisi testata sitä itse suoraan? Toisekseen Haasin nokkaratkaisu on aeron kannalta huonompi kuin Ferrarin. Haasin rahkeet eivät vielä riitä tekemään Ferrarin kaltaista nokkaa niin, että se läpäisisi törmäystestit. Ferrari pyrkii omalla ratkaisullaan samaan mahdollisimman paljon ilmaa nokan alle, Haasin nokassa ilmaa kulkeutuun sen alle vähemmän.

 

Fastlane

Well-known member
Liittynyt
1.2.2011
Viestit
141


Sauberin 2016-väritys. Vanhalla rungollahan ovat mukana ensimmäisissä testeissä.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
^Edelleen kamala väritys. Eikö siihen nyt vähän voisi tuoda vaikka Brasilian vihreetä mukaan...
No yksi hyvä puoli on, että erottuu ainakin muista :D
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
^Edelleen kamala väritys. Eikö siihen nyt vähän voisi tuoda vaikka Brasilian vihreetä mukaan...
No yksi hyvä puoli on, että erottuu ainakin muista :D
Toivoisin useamman tallin ottavan tuon erottumisen kriteeriksi värejä valitessaan.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Lisäkuvia Williamsista. Ponttoonit ovat huomattavasti pienentyneet viime vuodesta.



 
Viimeksi muokattu:

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Lisäkuvia Williamsista. Ponttoonit ovat huomattavasti pienentyneet viime vuodesta.
On kyllä pieni tuo williamssin vaihdeloota ja muutenkin tuo moottorikate ei jatku läheskään niin kauas taakse kuin muilla tiimeillä (vain tuo evä huijaa hieman)
 

Erektio Erkki

Member
Liittynyt
18.2.2016
Viestit
21
Täytyy todeta että tuo Mersun uusi auto on vain uskomattoman kaunis kun vertaa muihin autoihin. Red Bull on kyllä myös todella tyylikäs ilmestys, toivottavasti olisi sen verran nopea että saataisiin myös Ricciardo - Kvjat kaksikko mukaan voittokamppailuun.

 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Renaultin hukkaportin piippu poikkeaa muista.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Saa nähdä onko Toro Rosso joutunut lihottamaan autoaan viime vuodesta, johtuen 2015 Ferrari-moottorista.

edit: No siinähän se, ei ole lihonnut.
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
Saa nähdä onko Toro Rosso joutunut lihottamaan autoaan viime vuodesta, johtuen 2015 Ferrari-moottorista.

edit: No siinähän se, ei ole lihonnut.
Tää näyttää nopealta! Ponttoonit on todella pienet (katso pinta-alaa pohjalevyn päällä) ja todella agressiivinen look... :thumbup:
 
Ylös