Eddie Rickenbacker sanoi:Tulipahan mieleen, kumpaa kannatitte kun viimeksi Ferraria ja McLarenia ajoivat suomalaiset, Häkää vai Saloa?
Kieltämättä minulla oli samanlainen tunne. Vaikka viimeiseen kisaan lähdettiin seitsemän pisteen takaa-ajoasemassa, niin ei Kimi siltikään ollut altavastaaja, koska "Ferrari on paras ja Ferrarin kuuluu voittaa".Sami H sanoi:Kimi voitti Ferkulla..ei tuntunut missään. Olis voittanu McLarenilla ni ois ollu nannaa. Ens vuonna kannustan Heikkiä on se niin symppis kaveri varrattuna Kimiin. Näin se menee ei voi mitään.
Häkkistä ja SaloaEddie Rickenbacker sanoi:Tulipahan mieleen, kumpaa kannatitte kun viimeksi Ferraria ja McLarenia ajoivat suomalaiset, Häkää vai Saloa?
Jos Kimi olisi voittanut Larenilla mestaruuden,niin se ei todellakaan olisi tuntunut näin uskomattoman hyvältä,kuten nyt Ferrarilla voitettuna tuntuu.Aivan mieletöntä.Kimi&Ferrari=Perfection.:thumbup:CamoN sanoi:Kieltämättä minulla oli samanlainen tunne. Vaikka viimeiseen kisaan lähdettiin seitsemän pisteen takaa-ajoasemassa, niin ei Kimi siltikään ollut altavastaaja, koska "Ferrari on paras ja Ferrarin kuuluu voittaa".
McLarenin enemmän tai vähemmän epäonninen ja ailahteleva historia sopii paremmin suomalaiseen itsesäälissä rimpuilevaan mielenlaatuun.
Onhan se totta että Ferrari on Formula 1:n paras talli, Räikkönen on luultavasti sarjan lahjakkain kuljettaja ja tuo liitto tulee olemaan lähivuosina erittäin menestyksekäs, mutta ei sellainen sovi suomalaiseen sielunmaailmaan että lähtökohdat ovat heti kättelyssä parhaat mahdolliset.ScuderiaJormaz sanoi:Jos Kimi olisi voittanut Larenilla mestaruuden,niin se ei todellakaan olisi tuntunut näin uskomattoman hyvältä,kuten nyt Ferrarilla voitettuna tuntuu.Aivan mieletöntä.Kimi&Ferrari=Perfection.:thumbup:
No voi vitsi. Siinähän ei ollut mistään muusta kyse kuin pisneksestä. Joku pisneksen kannalta vähemmän arvokas talli olisi lentänyt sarjasta ulos ainakin vuodeksi välittömästi. FIA:n lakimiehethän olisivat hylänneet tallin ja kuljettajat, mutta Bernie ja muut pisnesmiehet äänestivät toisin, syyn varmaan arvaat. Onhan näitä nähty muissakin lajeissa kun ei haluta rangaista vaikka syytä olisi. Vaikka jalkapallossa ja isossa Amerikassa useimmissa lajeissa.WebSlave sanoi:McLaren sai rangaistuksensa, eikä se ollut kaikkien tulosten hylkääminen. Jos FIA voi ottaa tuloksia laskuun, voivat muutkin.
FIA määrittelee viralliset tulokset. Muut "FIA on väärässä ja minun tulokseni ovat oikeammat"-tulokset ovat vain henkilökohtaisia näkemyksiä, joilla ei ole mitään vaikutusta mihinkään.Calvin sanoi:Ei se, että pisnesmiehet eivät rankaise tee tuloksista kelvollisia.
sooda sanoi:Miksi pitää jotain tiimiä vihata tai inhota? Lapsellista. Kannattaa tai ei kannata.
No voi jessus. "Olis voittanu larenilla". Voiko tuota enää paremmin sanoa. Son vaan sori, et kaikki ei nuole sun ja mun persettä tarpeeks. Onneks ollaan saatu nyt semmonen fanittamisen kohde sitten. kaikki on ihanaa ja ruusuilla tanssimista tästä lähtien. Harmi vaan että "kusipää"-Kimi pyyhkii ihku-Heikillä persettään, eikä edes kiinnosta.Sami H sanoi:Kimi voitti Ferkulla..ei tuntunut missään. Olis voittanu McLarenilla ni ois ollu nannaa. Ens vuonna kannustan Heikkiä on se niin symppis kaveri varrattuna Kimiin. Näin se menee ei voi mitään.
Kyllä! Asiatekstiä. Ja kertoo jostain- ehkä jopa suomalaisesta "kuokka-ja-Jussi"-luonteesta jotain. Sitä turvetta saatana väännetään niin kauan että tulosta tulee! Ei voi hyväksyä tommosta naapuripellolle menemistä. Saakelin junttimaa tää on. Välillä hävettää niin paljon olla Suomalainen.CamoN sanoi:Onhan se totta että Ferrari on Formula 1:n paras talli, Räikkönen on luultavasti sarjan lahjakkain kuljettaja ja tuo liitto tulee olemaan lähivuosina erittäin menestyksekäs, mutta ei sellainen sovi suomalaiseen sielunmaailmaan että lähtökohdat ovat heti kättelyssä parhaat mahdolliset.
Lätkämaajoukkuekin (ja tämä vain esimerkkinä, ei tarvitse aloittaa keskustelua joukkueen suorituksista) tarvitsee useita häviöitä rankkareissa tai vähintään viime minuuteilla mielellään Ruotsille tai jollekin muulle mahdollisimman vastenmieliselle viholliselle, jotta koetaan että ansaitsemme voittaa ja kaikki palaset lopulta loksahtavat kohdalleen.
Jos Kimi olisi voittanut mestaruuden tällä kaudella McLarenilla, olisi se ollut palkinto useista tuskan ja läheltä piti -onnistumisien vuosista, kuten Häkkisellä aikoinaan. Millään muotoa Kimin mestaruuden arvoa vähentämättä, se annettiin nyt lähes tulkoon "kuin tarjottimella". Toki Kimi itse on siihen aivan syytön.
Tämä on helppo tapa verhoutua auktoriteettien kaapuun. En minä ainakaan miellä, että jonkun "komission" mielipide - johon on vaikea kuvitella olevan vaikuttamatta mm. kaupalliset intressit - ovat sen oikeampia kuin ns. älykkään yksilön. Hankalan tilanteesta tekee sen, että useimmat esim. tällä foorumilla eivät ole lukeneet nimeksikään makrososiologiaa- joka antaisi edellytykset asioden suurempaan hahmottamiskykyyyn.WebSlave sanoi:FIA määrittelee viralliset tulokset. Muut "FIA on väärässä ja minun tulokseni ovat oikeammat"-tulokset ovat vain henkilökohtaisia näkemyksiä, joilla ei ole mitään vaikutusta mihinkään.
Jos tarkoitat älykkäillä yksiöillä formulafaneja, niin normaalisti heillä on vähemmän tietoa asioista kuin tuolla "komissiolla", joka tekee päätöksiä heille toimitettuun aineistoon perustuen ja jonka jäsenillä on yleensä pitkä tausta kansallisessa ja kansainvälisessä autourheilussa. Vajavaisemmilla tiedoilla oikeampaan lopputulokseen pääseminen on toki mahdollista, joskaan ei kovin todennäköistä. Yksilön ratkaisu on usein myös henkilökohtaisten näkemysten suuntaan värittyneempi kuin "komission".formulastara sanoi:Tämä on helppo tapa verhoutua auktoriteettien kaapuun. En minä ainakaan miellä, että jonkun "komission" mielipide - johon on vaikea kuvitella olevan vaikuttamatta mm. kaupalliset intressit - ovat sen oikeampia kuin ns. älykkään yksilön.
Näinhän se on, myös tällä foorumilla. Ihminen muistaa ja uskoo sellaiset asiat, jotka tukevat hänen käsitystään asioista, vaikka ne sittemmin olisi kumottu tai olleet pelkkää spekulaatiota ja huhua alunperinkin.*Tutkimus Tieteen kuvalehdessä: Ihmiset aivan kevyesti uskovat mieluummin huhu- ja kuulopuheisiin kuin tieteellisesti valideihin tutkimustuloksiin.
formulastara sanoi:No voi jessus. "Olis voittanu larenilla". Voiko tuota enää paremmin sanoa. Son vaan sori, et kaikki ei nuole sun ja mun persettä tarpeeks. Onneks ollaan saatu nyt semmonen fanittamisen kohde sitten. kaikki on ihanaa ja ruusuilla tanssimista tästä lähtien. Harmi vaan että "kusipää"-Kimi pyyhkii ihku-Heikillä persettään, eikä edes kiinnosta.
CamoN sanoi:Onhan se totta että Ferrari on Formula 1:n paras talli, Räikkönen on luultavasti sarjan lahjakkain kuljettaja ja tuo liitto tulee olemaan lähivuosina erittäin menestyksekäs, mutta ei sellainen sovi suomalaiseen sielunmaailmaan että lähtökohdat ovat heti kättelyssä parhaat mahdolliset
CamoN sanoi:.
Ei sovi suomalaiseen sielunmaisemaan? No kyllä sopii,ja hyvin sopiikin,pärkkele.
Heh,ihme puhetta.
Lätkämaajoukkuekin (ja tämä vain esimerkkinä, ei tarvitse aloittaa keskustelua joukkueen suorituksista) tarvitsee useita häviöitä rankkareissa tai vähintään viime minuuteilla mielellään Ruotsille tai jollekin muulle mahdollisimman vastenmieliselle viholliselle, jotta koetaan että ansaitsemme voittaa ja kaikki palaset lopulta loksahtavat kohdalleen.
Mitä tekemistä lätkällä on F1:n kanssa? Ei mitään.
Jos Kimi olisi voittanut mestaruuden tällä kaudella McLarenilla, olisi se ollut palkinto useista tuskan ja läheltä piti -onnistumisien vuosista, kuten Häkkisellä aikoinaan. Millään muotoa Kimin mestaruuden arvoa vähentämättä, se annettiin nyt lähes tulkoon "kuin tarjottimella". Toki Kimi itse on siihen aivan syytön.
ScuderiaJormaz sanoi:,mäkillä ei mestaruus olisi tuntunut oikein miltään.Ja mikä parasta,mäkki hävisi.Täydellistä.
Minä taas en toivo tuollaisia Heikille, Lewikselle kylläkin. :ahem:Observer sanoi:Mäklada on ydinjätettä. Sitä asiaa ei muuta edes Haikki Kovalaisen palkkaaminen eli paljon räjähteleviä moottoreita HK:lle. Sori Heikki.
Molempia, sen verran on isänmaallisuutta että aina olen ainakin ainakin jossain määrin oman maan miesten puolella, talleista Ferraria kuskista riippumatta, tai sarjasta.Eddie Rickenbacker sanoi:Tulipahan mieleen, kumpaa kannatitte kun viimeksi Ferraria ja McLarenia ajoivat suomalaiset, Häkää vai Saloa?